CD PROJEKT podsumowuje udany III kwartał

W III kwartale 2013 r. Grupa CD PROJEKT zanotowała zysk we wszystkich segmentach działalności. Grupa osiągnęła wysokie dodatnie przepływy pieniężne, dzięki którym spokojnie przygotowuje się na przyszłoroczną premierę gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon".

W III kwartale 2013 r. Grupa CD PROJEKT zanotowała zysk we wszystkich segmentach działalności. Grupa osiągnęła wysokie dodatnie przepływy pieniężne, dzięki którym spokojnie przygotowuje się na przyszłoroczną premierę gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon".

"Najważniejszym wyzwaniem dla nas są w tej chwili prace nad trzecią częścią Wiedźmina i jego promocją. Zainteresowanie tym tytułem wśród graczy z całego świata jest ogromne a recenzje z zamkniętych pokazów dla branżowych mediów - bardzo entuzjastyczne. To dla nas powód do dumy i dużego optymizmu. Natomiast fakt, że cała Grupa osiąga dobre wyniki, a przede wszystkim generuje gotówkę pozwala nam spokojnie skupić się na produkcji trzeciej części Wiedźmina oraz Cyberpunka 2077." - powiedział prezes CD PROJEKT Adam Kiciński.

Narastająco w ciągu pierwszych dziewięciu miesięcy roku Grupa wypracowała już 12,14 mln zł zysku netto, z czego 4,43 mln zł przypada na III kwartał. Skonsolidowane przychody wyniosły odpowiednio 103,21 mln zł w okresie styczeń - wrzesień i 40,22 mln zł w okresie lipiec - wrzesień.

Reklama

Przepływy pieniężne netto z działalności operacyjnej wyniosły 11,00 mln zł w dziewięciu miesiącach roku oraz 4,69 mln zł w samym III kwartale. Równocześnie na przestrzeni trzech kwartałów 2013 roku Grupa CD PROJEKT zmniejszyła zadłużenie z tytułu kredytów i pożyczek o 4,48 mln zł do znikomej wartości 266 tys. na koniec września.

"Zrealizowane w ciągu trzech kwartałów bieżącego roku bezpośrednie nakłady na produkcje gier, w tym głównie nakłady na Wiedźmina 3 i Cyberpunka 2077, wyniosły 16,3 mln. W tym samym czasie, finansując prowadzoną produkcję nowych gier, Grupa wygenerowała 11 mln dodatnich przepływów z działalności operacyjnej. Posiadane zasoby gotówkowe, stale powiększane na bieżąco realizowanymi przepływami gotówkowymi, zapewniają nam bezpieczeństwo prowadzonej działalności i umożliwiają realizację produkcji gier wideo na najwyższym światowym poziomie." - powiedział wiceprezes ds. finansowych CD PROJEKT Piotr Nielubowicz.

Wyniki są zgodne z oczekiwaniami analityków. Rynkowy konsensus zakładał, że CD PROJEKT wypracuje w III kw. 39,9 mln zł przychodów oraz 4,43 mln zł zysku netto.

Wiedźmin generuje zyski

Fani na całym świecie czekają już na zapowiedzianą na przyszły rok trzecią część Wiedźmina, której równoczesna premiera zapowiedziana jest na komputery PC, konsole Xbox One oraz PlayStation 4. Na razie "Wiedźmin 3: Dziki Gon" zdobywa seryjnie nagrody branżowe. Ma ich już na koncie 81 a ostatnio do jego kolekcji doszło wyróżnienie "Golden Joystick" w kategorii "Most Wanted". To niezwykle ważna i prestiżowa nagroda. Od 1983 roku przyznają ją fani z całego świata. W plebiscycie "Wiedźmin 3: Dziki Gon" został uznany za najbardziej oczekiwane obecnie wydarzenie w branży gier, pokonując nie tylko inne gry, ale też premierę konsoli PlayStation 4.

To ogromne zainteresowanie najnowszym tytułem studia z Warszawy, sprawia, że zarówno "Wiedźmin", jak i "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" nadal sprzedają się dobrze, a Grupa wciąż na nich zarabia. W pierwszych trzech kwartałach bieżącego roku przychody CD PROJEKT w segmencie "produkcja gier", mimo braku premiery wyniosły 18,23 mln zł. W tym samym czasie mimo realizowanej na rekordową skalę produkcji nowych tytułów i prowadzonej kampanii promocyjnej Wiedźmina 3 Studio osiągnęło 3,73 mln zł zysku netto. Studio CD Projekt RED ogłosiło w październiku, że w sześć lat od premiery pierwszej części, sprzedało się już na całym świecie łącznie ponad 6 mln egzemplarzy gier z serii.

Dzięki popularności gier wideo a także rosnącemu zainteresowaniu "Wiedźminem 3" w przyszłym roku na światowych rynkach pojawią się również zupełnie nowe produkty związane z tą marką. Przy współpracy ze studiem CD Projekt RED wiodący, amerykański wydawca Dark Horse Comics rozpocznie publikowanie serii komiksów. Na światowe rynki trafi też gra planszowa "The Witcher Adventures Game", która będzie dostępna zarówno w wersji planszowej, jak i w formie elektronicznej przeznaczonej dla użytkowników iPadów. Nowe produkty będą stanowić dla CD PROJEKT dodatkowe źródła przychodów, ale przed wszystkim wpisywać się będą w planowaną na przyszły rok intensywną kampanię marketingową Wiedźmina 3.

Bardzo ważne są podpisane umowy dystrybucyjne dotyczące Wiedźmina 3. Partnerem CD PROJEKT na Amerykę Północną został Warner Bros. Interactive Entertainment. W Japonii promocją i dystrybucją gry zajmie się Spike Chunsoft a w Europie Zachodniej Namco Bandai. W Polsce dystrybutorem gry będzie CDP.pl. W każdym przypadku Grupa CD PROJEKT zatrzymuje globalne prawa do dystrybucji cyfrowej. Rozmowy dotyczące kolejnych terytoriów są w toku.

Dynamiczny wzrost GOG.com

Dynamicznie rosnący serwis GOG.com, który w ramach Grupy CD PROJEKT odpowiada za segment "globalnej, cyfrowej dystrybucji gier" od początku roku wypracował już 42,33 mln zł przychodów, które przełożyły się na 7,78 mln zł zysku netto.

GOG.com jest obecnie jednym z najpopularniejszych graczy w branży cyfrowej dystrybucji na świecie. Początkowo oferował starsze "klasyczne" gry z gwarancją kompatybilności z nowymi systemami. Z czasem rozszerzył ofertę o nowsze i droższe tytuły, zwłaszcza tzw. niezależnych producentów, których produkcje często są uznawane za najbardziej oryginalne i innowacyjne. Serwis zyskał też uznanie i lojalność fanów z całego świata dzięki walce z zabezpieczeniami typu DRM, które - z reguły - nie są skuteczne w walce z piractwem ale często utrudniają korzystanie z legalnie nabytego oprogramowania.

Ze względu na przyjazną dla fanów politykę i innowacyjne podejście do zagadnienia cyfrowej dystrybucji GOG.com został uznany przez "Time" za jedną z 50 najlepszych stron internetowych świata 2013 roku.

W sierpniu 2013 roku, GOG.com ogłosił swój nowy projekt, w ramach którego oferuje dodatkowe wsparcie dla niezależnych twórców gier (indie). Pozytywnie ocenione przez GOG.com gry mogą liczyć na wsparcie finansowe oraz marketingowe ze strony spółki. Projekt cieszy się dużym zainteresowaniem niezależnych producentów, których gry stały się ważną częścią oferty GOG.com i pomagają mu wyróżnić się od konkurencji. Obecnie w ofercie serwisu GOG.com znajduje się ponad 650 gier od około 170 partnerów biznesowych. GOG.com prowadzi też prace nad nowymi projektami których upublicznienie planowane jest na rok 2014 a które zdaniem przedstawicieli spółki mogą mieć istotny wpływ na popularność i skalę działalności serwisu.

Mocne premiery i Biedronka w CDP.pl

Segment "działalność dystrybucyjna i wydawnicza w Polsce" za który odpowiada spółka CDP.pl od początku roku wygenerował przychody na poziomie 42,8 mln zł i 173 tys. zł zysku netto.

Na osiągnięty pozytywny wynik duży wpływ miały m.in. liczne duże premiery, w tym konsolowa wersja gry Diablo III, Arma III czy Pro Evolution Soccer 2014.

CDP.pl jest również dystrybutorem filmów na DVD oraz Blu-ray. Najważniejszymi premierami filmowymi trzeciego kwartału 2013 roku były: Oz Wielki i Poteżżny na nos?nikach Blu-ray, Blu-ray 3D oraz DVD, a także wydany we wrzes?niu kinowy hit Marvela Iron Man 3. Film premierowo ukazał sie na wyłaączność na płytach DVD w sklepach sieci Biedronka w nakładzie 96 tys. egzemplarzy.

Spółka rozwija też z sukcesem działalność B2B, dzięki współpracy CDP.pl z firmą Lark wydano specjalną "wiedźmińską" edycję e-czytników. Ich nabywcy mogli pobrać z serwisu cdp.pl książki Andrzeja Sapkowskiego.

Dla CDP.pl szczególnym powodem do dumy jest sukces jej platformy cyfrowej dystrybucji cdp.pl, która w październiku podsumowała pierwszy rok swojej działalności. Przed rokiem cdp.pl startowało mając w ofercie niecałe 40 gier, obecnie oferuje już ponad 3 tys. produktów w tym również e-booki i e-komiksy, a od października 2013 r. również filmy i audiobooki. W ciągu pierwszego roku funkcjonowania serwis został odwiedzony ponad 3 mln razy, użytkownicy ściągnęli ponad 300 TB danych, a na dzień 10 października każdy klient na swojej wirtualnej półce posiadał średnio 21 tytułów - gier, e-booków i e-komiksów.

Grupie CD PROJEKT:

Studio CD Projekt RED rozpoczęło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD PROJEKT, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", która ma trafić do graczy w 2014 r. Do tej pory na świecie sprzedano ponad 6 mln egzemplarzy gier z serii Wiedźmin.

W 2008 roku powstał należący do Grupy CD PROJEKT anglojęzyczny serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez Internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych. Od 2012 r. GOG.com rozszerzył swoją ofertę o nowsze tytuły i premiery niezależnych wydawców. W październiku 2012 r. wprowadził do oferty gry w wersji na komputery Mac.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: "Wiedźmin"
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »