CD Projekt RED pracuje nad "Wiedźminem 3" na PlayStation 4

Gra "Wiedźmin 3: Dziki Gon" nad którą pracuje obecnie studio CD Projekt RED ukaże się m.in. na konsole PS4. Studio będące częścią notowanej na GPW Spółki CD PROJEKT potwierdziło że gra ukaże się w 2014 r. i będzie dostępna na wszystkie zaawansowane platformy sprzętowe, w tym na konsolę nowej generacji - PlayStation 4, którą właśnie zapowiedziało Sony.

Gra "Wiedźmin 3: Dziki Gon" nad którą pracuje obecnie studio CD Projekt RED ukaże się m.in. na konsole PS4. Studio będące częścią notowanej na GPW Spółki CD PROJEKT potwierdziło że gra ukaże się w 2014 r. i będzie dostępna na wszystkie zaawansowane platformy sprzętowe, w tym na konsolę nowej generacji - PlayStation 4, którą właśnie zapowiedziało Sony.

"Trzecia część Wiedźmina zostanie wydana jednocześnie na najbardziej zaawansowanych technologicznie platformach sprzętowych, co powinno znacząco przełożyć się na wzrost potencjału sprzedażowego tytułu w stosunku do poprzednich części. Dziś z dużą satysfakcją możemy potwierdzić, że jedną z nich będzie PlayStation 4" - powiedział Prezes zarządu CD PROJEKT - Adam Kiciński.

Dzisiaj o północy polskiego czasu, podczas PlayStation Meeting 2013 w Nowym Jorku, Sony oficjalnie zapowiedziało wydanie swojej nowej konsoli PlayStation 4. Na specjalnej konferencji prasowej poinformowano m.in., że studio CD Projekt Red jest jednym z deweloperów, których gry pojawią się na nowym sprzęcie w najbliższym czasie. Warszawskie studio znalazło się w prestiżowym towarzystwie firm takich jak m.in. Bethesda, EA, LucasArts, Ubisoft czy Activision.

Reklama

"Jesteśmy jednym z pierwszych producentów gier na świecie dopuszczonych przez Sony do technologii PlayStation 4 i produkcji gier na tą nowoczesną platformę jeszcze przed jej upublicznieniem. Współpraca z Sony to dla nas ogromna przyjemność. Wierzymy, że połączenie naszej wizji artystycznej z potężnymi możliwościami nowej platformy przełoży się na wspaniały produkt - grę, która naprawdę będzie RPGiem nowej generacji. Potencjał nowego sprzętu w połączeniu z naszym silnikiem REDengine 3 pozwala nam na dokonanie wielkiego skoku w kreowaniu i przedstawianiu świata Wiedźmina. " - zaznaczył Adam Kiciński.

"Jakiś czas temu zostaliśmy zaproszeni do grona studiów developerskich, którym Sony umożliwiło wczesny dostęp do technologii PS4. To był dla nas naprawdę ekscytujący moment, taki, o którym chce się powiedzieć przyjaciołom, ale niestety nie mogliśmy się tym podzielić z naszymi fanami. Wiele osób, forumowiczów i dziennikarzy bardzo często zadawało nam pytania czy zrobimy Wiedźmina na konsolę Sony. Po konferencji czujemy się świetnie, że możemy im to wreszcie obiecać. PS4 daje nam możliwość stworzenia czegoś naprawdę wielkiego. Poznajemy nową konsolę od momentu narodzin systemu i nie musimy nadrabiać żadnych zaległości. Dzięki temu nasz autorski silnik - REDengine 3 - od początku wspiera rozwiązania technologiczne użyte w PS4. Konsola jest świeża i pełna nowych rozwiązań, chcemy je twórczo wykorzystać w grze i to jest chyba w tym wszystkim najlepsze" - powiedział Adam Badowski - członek zarządu CD PROJEKT oraz szef studia CD Projekt RED.

Na początku lutego CD PROJEKT poinformował, że łączna sprzedaż "Wiedźmina" oraz "Wiedźmina 2" przekroczyła 5 mln sztuk. Równocześnie "Game Informer", największy magazyn branżowy i jeden z największych na świecie, zapowiedział na swojej okładce wydanie finałowej części trylogii i poświęcił jej 14 stron obszernego materiału. "Wiedźmin 3: Dziki Gon" ma trafić do graczy w 2014 r.

"W Wiedźminie 3 połączymy dwa bardzo ważne elementy: nieliniową, trzymającą w napięciu historię oraz ogromny, otwarty świat. Dla wielu graczy korzystających z platformy Sony to będzie pierwsze spotkanie z naszym bohaterem - wiedźminem Geraltem z Rivii. Zadbaliśmy o to, żeby konstrukcja gry pozwalała im łatwo wejść w historię i świat Wiedźmina" - powiedział Adam Badowski.

Pierwsza część "Wiedźmina" została wydana w 2007 r. tylko w wersji na komputery PC, a w 2012 r. zaadoptowano ją również na komputery Apple. Gra "Wiedźmin 2: Zabójcy Królów" została wydana w maju 2011 w wersji na komputery PC, w kwietniu 2012 na konsole Xbox 360 oraz w październiku 2012 r. na komputery Apple.

Studio CD Projekt RED rozpoczęło produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 r. wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry sprzedały się na całym świecie w ponad 5 mln egzemplarzy. W maju 2012 r. Spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk®. Pod koniec 2012 r. notowana na GPW spółka zmieniła nazwę na CD PROJEKT, CD Projekt RED pozostaje nazwą studia deweloperskiego. W lutym 2013 r. studio zapowiedziało wydanie gry "Wiedźmin 3: Dziki Gon", która ma trafić do graczy w 2014 r.

W 2008 roku powstał należący do Grupy CD Projekt serwis internetowy GOG.com pozwalający na zakup i ściągnięcie przez Internet najlepszych klasycznych gier w wydaniach umożliwiających uruchomienie na najnowszych systemach operacyjnych. Od 2012 r. GOG.com rozszerzył swoją ofertę o nowsze tytuły i premiery niezależnych wydawców. W październiku 2012 r. wprowadził do oferty gry w wersji na komputery Mac.

CDP.pl (wcześniej CD Projekt) to firma działająca na krajowym rynku zajmująca się od 18 lat wydawaniem i dystrybucją gier komputerowych, a od 2009 r. również filmów na DVD oraz Blu-ray. W październiku 2012 r. Spółka uruchomiła serwis cyfrowej dystrybucji gier CDP.pl.

Opr. MZB

Sprawdź bieżące notowania CD Project Red na stronach BIZNES INTERIA.PL<

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: "Wiedźmin" | Wiedźmiń | NAD
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »