Reklama

CD Projekt RED wypracował 71,7 mln zł przychodów w pierwszym półroczu

Producent i dystrybutor gier oraz filmów podał pierwsze dane podsumowujące połowę 2012 roku. Najważniejszymi wydarzeniami z punktu widzenia rozwoju Grupy była światowa premiera Edycji Rozszerzonej Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360, dynamiczny wzrost popularności platformy GOG.com i debiut Diablo III w Polsce.

Szacunkowe dane dotyczące przychodów pokazują, że Grupa CD Projekt RED ma szansę na kolejny dobry rok. Na przychody pierwszego półrocza istotny wpływ miała m.in. udana światowa premiera Edycji Rozszerzonej Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360. Wartym podkreślenia jest fakt, iż w tym przypadku, w odróżnieniu od zeszłorocznych wyników, można się spodziewać bardziej równomiernego ich rozkładu pomiędzy półroczami. W tym kontekście wypracowany wynik jest tym bardziej satysfakcjonujący.

Reklama

- W odróżnieniu od Wiedźmina 2 na komputery PC wersję na konsole Xbox 360 wydaliśmy na całym świecie w tak zwanym modelu dystrybucyjnym. Dzięki temu mamy potencjał na uzyskanie wyższych kwot z każdej sprzedanej sztuki, ale przychody charakteryzują się nieco innym rozkładem w czasie. Umowy dystrybucyjne przewidują zawiązywanie rezerw po stronie dystrybutora, które przez okres dwóch kwartałów zmniejszają przychody przez nas wykazywane. W naszym przypadku obecnie zawiązane rezerwy zostaną rozliczone w czwartym kwartale bieżącego roku, co może w pozytywny sposób wpłynąć na wyniki tego okresu - mówi Piotr Nielubowicz, członek zarządu CD Projekt RED. Dodaje, że ze względu na maksymalizację przychodów i zysków w dłuższym okresie intencją spółki jest wydawanie przyszłych premier na istotnych rynkach właśnie w modelu dystrybucyjnym.

Pierwsze półrocze obfitowało w ważne wydarzenia z punktu widzenia rozwoju Grupy CD Projekt RED. Najważniejszym z nich była wspomniana premiera Wiedźmina 2 na konsole Xbox 360, który trafił na rynek 17 kwietnia, a także udany debiut pierwszej części Wiedźmina na komputery Apple - zarówno w cyfrowej dystrybucji, jak i w wersji pudełkowej. Obie premiery odniosły sukces zarówno komercyjny, jak i wizerunkowy, uzyskując bardzo wysokie oceny tak ze strony prasy, jak i graczy na całym świecie. Wchodzące w skład Grupy studio deweloperskie ogłosiło również, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy najwyższej klasy, multiplatformową grę wideo opartą o świat Cyberpunk.

W trakcie drugiego kwartału należąca do CD Projekt RED, platforma cyfrowej dystrybucji gier, GOG.com pobiła swój rekord popularności. W ciągu 48 godzin od kwietniowej konferencji spółki serwis odwiedziło ponad 1,1 mln unikalnych użytkowników, a 6 kwietnia liczba odsłon była większa od tej odnotowanej przez największy tego typu serwis na świecie. Dodatkowo, na przełomie marca i kwietnia GOG.com rozszerzył katalog oferowanych produktów o nowsze gry i premierowe tytuły od niezależnych twórców w wyższych segmentach cenowych. Najważniejszym wydarzeniem pierwszego półrocza 2012 r. w przypadku spółki CD Projekt, czyli dystrybutora gier i filmów działającego w Polsce, była premiera gry Diablo III, której sprzedaż w naszym kraju przekroczyła wszelkie wcześniejsze oczekiwania.

Notowania spółki CD Projekt Red S.A.

CD Projekt to istniejąca na krajowym rynku od 18 lat firma zajmująca się dystrybucją gier komputerowych a od roku 2009 również filmów na nośnikach DVD oraz Blu-ray.

CD Projekt RED rozpoczął produkcję własnych gier w roku 2002. W 2007 wydany został światowy hit - Wiedźmin - oparty na prozie Andrzeja Sapkowskiego. Druga część Wiedźmina, w wersji na komputery PC została wydana 17 maja 2011 roku, a 17 kwietnia 2012 roku gra zadebiutowała w wersji na konsole Xbox 360. Obie gry sprzedały się na całym świecie w ponad 4 mln egzemplarzy. W maju 2012 r. spółka ogłosiła, że wspólnie z legendą gier RPG, Mikiem Pondsmithem, tworzy światowej klasy grę wideo opartą o świat Cyberpunk(R).

Opr. MM

Dowiedz się więcej na temat: w polsce | CD Projekt RED | CD Projekt | była | konsole | 360

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »