Reklama

Cena maksymalna akcji Wirtualna Polska Holding ustalona na 37 zł

Cena maksymalna akcji w ofercie publicznej Wirtualna Polska Holding została ustalona na 37 zł - podała spółka w prospekcie. Spółka oraz główny akcjonariusz zaoferują łącznie 14,8 mln akcji spółki. Z emisji nowych akcji Wirtualna Polska chce pozyskać 80-100 mln zł, które mają trafić na akwizycje oraz częściową spłatę długu.

W ramach oferty publicznej Wirtualna Polska Holding wyemituje do 8,97 mln nowych akcji, a akcjonariusz większościowy zaoferuje do sprzedaży do 5,85 mln swoich akcji. Istniejące akcje będzie sprzedawała spółka European Media Holding, kontrolowana przez fundusz Innova Capital i będąca większościowym akcjonariuszem spółki (56,89 proc. głosów na walnym zgromadzeniu spółki).

Reklama

Zapisy dla inwestorów indywidualnych ruszą 15 kwietnia, a zakończą się 22 kwietnia. Budowa księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych będzie trwała od 14-23 kwietnia. Nie później niż 24 kwietnia zostanie opublikowana ostateczna liczba i cena akcji w ofercie. Do inwestorów indywidualnych ma trafić do 15 proc. akcji nowej emisji.

Spółka zakłada, że debiut na GPW odbędzie się około 8 maja.

Globalnymi koordynatorami oraz zarządzającymi księgą popytu są Pekao Investment Banking oraz UniCredit Bank AG, oddział w Londynie. Rolę oferującego pełni Pekao Investment Banking, współprowadzącym księgę popytu jest Dom Maklerski PKO BP. Współmenedżerem oferty jest Dom Maklerski mBanku.

Wirtualna Polska Holding zamierza przeznaczyć od 20 do 30 mln zł ze środków pozyskanych z emisji nowych akcji na spłatę zadłużenia wobec mBank i ING Bank Śląski z tytułu umowy kredytu refinansującego zawartej w marcu 2015 r., co spowoduje obniżenie wskaźnika zadłużenia netto do EBITDA do poziomu dwukrotności. Wirtualna Polska jest zobowiązana jest do tego umowa z bankami.

Pozostała część wpływów, czyli od 50 do 80 mln zł, ma trafić na akwizycje.

"Zgodnie z przyjętą strategią Grupy, Zarząd na bieżąco analizuje możliwości inwestycji w spółki świadczące usługi zbliżone do usług Grupy lub wobec nich komplementarne, które mogą uzupełnić portfolio produktów i usług Grupy, oraz uczestniczy w procesach akwizycyjnych" - napisano w prospekcie.

Wirtualna Polska Holding to właściciel platformy medialnej online, posiadający takie marki jak Wirtualna Polska, o2, Money.pl, Pudelek, BizTok, Kafeteria, Sportowe Fakty oraz Domodi i Homebook.

European Media Holding, akcjonariusz większościowy WPH, jest w 72,14 proc. własnością grupy InnovaCapital, a 25 proc. udziałów w nim posiada fundusz zależny do MCI Private. Pozostałymi akcjonariuszami Wirtualna Polska Holding są Jacek Świderski, Michał Brański i Krzysztof Sierota, którzy działają w porozumieniu i mają po 14,1 proc. akcji.

Jeżeli spółka oraz akcjonariusz sprzedadzą wszystkie akcje dostępne w ofercie, to nowi akcjonariusze będą po niej posiadali nieco ponad 32 proc. wszystkich akcji WPH.

Z prospektu wynika, że akcjonariusz sprzedający akcje w ofercie publicznej zobowiąże się do niesprzedawania akcji spółki przez 360 dni od debiutu spółki na GPW.

W 2014 r. przychody grupy Wirtualna Polska Holding ze sprzedaży pro forma (bez uwzględnienia przychodów ze sprzedaży barterowej) wyniosły 216,4 mln zł, z czego 93,3 proc. pochodziło ze sprzedaży produktów reklamowych. Skorygowana EBITDA grupy pro forma wyniosła w tym czasie 84,1 mln zł, natomiast skorygowany zysk przed opodatkowaniem pro forma sięgnął 38,4 mln zł. Skorygowana marża EBITDA pro forma wyniosła 38,8 proc.

W prospekcie podano, że zarząd nie zamierza rekomendować wypłaty dywidendy z zysku za 2015 r. Po tym okresie zarząd "rozważy zmianę polityki w zakresie wypłaty dywidendy".

Dodano jednak, że umowa kredytu refinansującego zawarta Wirtualną Polskę z mBank i ING Bank Śląski zakazuje spółkom grupy wypłaty dywidendy, chyba że zostanie spełniony szereg warunków m.in. kowenant długu netto do EBITDA na poziomie dwukrotności. Nawet wtedy wypłata ma nie przekraczać 70 proc. zysku.

W dokumencie podano, że grupa planuje wzrost udziału w tzw. reklamie display m.in. personalizację treści. WPH zamierza ponadto uzyskać i utrzymać pozycję lidera w zakresie reklamy na urządzeniach mobilnych. W ocenie zarządu rynek reklamy mobilnej będzie najszybciej rosnącym segmentem rynku reklamy online w najbliższym okresie.

Grupa zamierza w dalszym ciągu rozwijać usługi poczty elektronicznej oferowanej bezpłatnie swoim użytkownikom. WPH posiada największą w Polsce bazę użytkowników poczty elektronicznej, która według stanu na grudzień 2014 r. wynosiła 8 mln realnych użytkowników. Grupa wprowadza i zamierza wprowadzać w przyszłości nowe funkcjonalności dla użytkowników poczty.

Wirtualna Polska zamierza również wykorzystać szybki rozwój handlu elektronicznego (e-commerce) poprzez "umożliwienie dotarcia sklepom internetowym do dużej liczby użytkowników o określonych preferencjach zakupowych".

Harmonogram oferty publicznej Wirtualnej Polski Holding

14 kwietnia - publikacja ceny maksymalnej, rozpoczęcie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych;

15 kwietnia - rozpoczęcie przyjmowania zapisów inwestorów indywidualnych;

22 kwietnia - zakończenie przyjmowania zapisów inwestorów indywidualnych;

23 kwietnia - zakończenie procesu budowania księgi popytu wśród inwestorów instytucjonalnych, ustalenie ostatecznej ceny i liczby akcji oferowanych w ramach oferty, w tym ostatecznej liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów;

nie później niż 24 kwietnia - opublikowanie ostatecznej ceny i liczby akcji oferowanych w ramach oferty, w tym ostatecznej liczby akcji oferowanych poszczególnym kategoriom inwestorów;

24 kwietnia - rozpoczęcie przyjmowania zapisów inwestorów instytucjonalnych;

28 kwietnia - zakończenie przyjmowania zapisów inwestorów instytucjonalnych;

30 kwietnia - przydział akcji oferowanych;

około 8 maja - zakładany pierwszy dzień notowania akcji i praw do akcji na GPW.

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »