Cherrypick Games w przełomowym roku

Cherrypick Games zanotował w 2017 roku przychody w wysokości 15,7 mln zł i 4,3 mln zł zysku netto. Wynik EBITDA wyniósł 6,2 mln zł - w Memorandum Informacyjnym związanym z publiczną ofertą akcji Spółka zakładała, że będzie to 4,4 mln zł. Świetne wyniki zostały osiągnięte przede wszystkim dzięki sukcesowi gry My Hospital.

Cherrypick Games zanotował w 2017 roku przychody w wysokości 15,7 mln zł i 4,3 mln zł zysku netto. Wynik EBITDA wyniósł 6,2 mln zł - w Memorandum Informacyjnym związanym z publiczną ofertą akcji Spółka zakładała, że będzie to 4,4 mln zł. Świetne wyniki zostały osiągnięte przede wszystkim dzięki sukcesowi gry My Hospital.

"Wiedzieliśmy, że My Hospital to potencjalny hit, który może wynieść naszą spółkę na wyższy poziom. Świetna praca całego zespołu sprawiła, że stało się to jeszcze szybciej niż zakładaliśmy. Doświadczenia jakie zdobyliśmy to dla nas fundament na którym budujemy kolejne projekty" - powiedział prezes Cherrypick Games Marcin Kwaśnica.

W lutym 2018 roku Spółka poinformowała, że ustaliła z fińskim Kuu Hubb Oy warunki na których może sprzedać prawa do gry "My Hospital". Zgodnie z nimi Kuu Hubb przejmie na siebie koszty hostingu, marketingu, oprogramowania i utrzymania gry, a polskie studio będzie ją rozwijać do końca I półrocza 2021 r. Kuu Hubb zapłaci 2,6 mln euro, a Cherrypick Games otrzyma udział w przyszłych przychodach z My Hospital.

Reklama

"Dzięki tej umowie zespół zaangażowany w prace nad My Hospital będzie znacznie mniejszy, a my będziemy mogli się skoncentrować na kolejnych projektach. Szczególnie ważna jest dla nas gra Beauty, która ma jeszcze większy potencjał komercyjny niż My Hospital" - podkreślił szef Cherrypick Games.

Już 12 marca rozpoczął się tzw. soft launch gry "MatchUp Friends". Gra została wydana na kilku wybranych rynkach, w celu zbadania reakcji i zachowań graczy. Równocześnie Cherrypick Games rozpoczęło już prace nad kolejnym projektem dedykowanym dla kobiet (podobnie jak "My Hospital" i "Beauty"), którym jest gra pod roboczym tytułem "Fashion". Najważniejszym projektem dla spółki jest jednak "Beauty", które będzie miało debiut jeszcze w tym roku.

W zeszłym roku spółka pozyskała z Oferty Publicznej 6,21 mln zł, które przeznaczy na "Beauty" a także inne projekty: "MatchUp Friends" oraz "Crime". Tytuły "Beauty" i "Crime" - będą adresowane głównie do grających pań.

Cherrypick Games S.A. zostało założone przez zespół weteranów branży gamingowej z ogromnym doświadczeniem w tworzeniu i sprzedaży gier na wszystkie wiodące platformy sprzętowe. Zespół łączy pasję do gier i wizję tworzenia produktów najwyższej jakości, co pozwala mu realizować własną misję: produkcję najlepszych gier Free2Play.

Celem, który postawiło przed sobą Cherrypick Games S.A. jest osiągnięcie pozycji wydawcy o międzynarodowym znaczeniu, którego produkty prezentują najwyższą światową jakość. Firma od początku swojego istnienia współpracuje m.in. z Apple, Google, Amazon, Tencent, Bandai Namco. Ma też status dewelopera i wydawcy Sony Playstation i Microsoft XBOX.

Najważniejsze produkcje spółki to m.in.: My Hospital, Touchdown Hero i Auctioneer. Łącznie tytuły spółki zanotowały już ponad 14 mln pobrań.

mzb

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: My
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »