ComArch liczy na 100 mln!

Producent oprogramowania dla biznesu zwiększa sprzedaż dzięki małym i średnim firmom. Wkrótce wejdzie z ofertą na rynki zagraniczne. Wartość sprzedaży systemów wspomagających zarządzanie (ERP) krakowskiej firmy ma wzrosnąć w bieżącym roku o blisko 30 proc.

Wartość sprzedaży systemów wspomagających zarządzanie (ERP) krakowskiej firmy ma wzrosnąć w bieżącym roku o blisko 30 proc. - do 40 mln zł. Motorem wzrostu będą małe i średnie firmy, które dzięki dobrej koniunkturze w gospodarce wydają coraz więcej na systemy informatyczne. Producent oprogramowania apetyt ma znacznie większy.

- W ciągu najbliższych 3 lat chcemy zwiększyć naszą sprzedaż dwukrotnie. Cel strategiczny sektora MSP to sprzedaż na poziomie 100 mln zł - mówi Zbigniew Rymarczyk, członek zarządu Comarch odpowiedzialny za rynek systemów ERP.

Reklama

Stawiają na średniaków...

Największa część przychodów generowana jest przez system CDN XL, adresowany do średniej wielkości przedsiębiorstw. Wartość sprzedaży CDN XL przekroczyła w ubiegłym roku 17 mln zł, w bieżącym ma wzrosnąć do 25 mln zł. Firma chce pozyskać 350 nowych klientów (267 w 2004 r.).

Comarch ma również ambicje sprzedaży systemu na rynkach Europy środkowej i Wschodniej, pracuje obecnie nad kilkoma lokalizacjami.

- W połowie roku, będzie gotowa wersja angielska i ukraińska, później czeska, słowacka i być może niemiecka - zapowiada Zbigniew Rymarczyk.

Spółka planuje przeprowadzenie do 5 zagranicznych wdrożeń systemu do końca roku. W przyszłym ma być ich już kilkanaście.

...ale pamiętają o małych

Dobrze rozwija się też sprzedaż systemu dla małych firm. Comarch chce do końca roku pozyskać 4 tys. nowych klientów na system Optima, a wartość sprzedaży tej linii produktowej ma przekroczyć 9 mln zł. W 2004 r. wzrost sprzedaży wyniósł aż 93 proc. Ponad 80 proc. sprzedaży licencji systemów ERP Comarch trafia na rynek poprzez partnerów.

Według wstępnych danych firmy badawczej IDC, wartość polskiego rynku ERP w 2004 r. wyniosła 130 mln USD (wzrost o ponad 20 proc). Udział polskich producentów w rynku wzrósł z 16 do 22 proc.

Marcin Kuśmierz

Puls Biznesu
Dowiedz się więcej na temat: małe i średnie firmy | Comarch | 100 | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »