Comarch w Europie Wschodniej
Pomimo kryzysu gospodarczego, który dotknął także Rosję oraz w szczególności Ukrainę, biznes Comarch na tych rynkach od lat stabilnie rośnie w tempie dwucyfrowym. Od ponad 7 lat Comarch realizuje projekty w Rosji i na Ukrainie.
Comarch rozpoczął swoją przygodę z rynkami Europy Wschodniej już w 2004 roku. Pierwsze umowy były związane z obsługą firm specjalizujących się w zarządzaniu aktywami finansowymi w Rosji. Niedługo potem rozpoczęła się realizacja projektów w zakresie zarządzania elektronicznym obiegiem dokumentów oraz zainicjowane zostały pierwsze wdrożenia systemów lojalnościowych. Obecnie Comarch w Rosji i na Ukrainie obsługuje ponad cztery tysiące klientów, posiada kilkudziesięciu pracowników oraz oddziały w Moskwie, Kijowie i we Lwowie.
Najbardziej oddaleni od Polski klienci mają swoje siedziby we Władywostoku nad Oceanem Spokojnym. Dominują użytkownicy z branży handlowej, produkcyjnej, paliwowej oraz finansowej. Ostatnio pozyskany został także znaczący kontrakt z jednym z największych operatorów telekomunikacyjnych na tamtejszym rynku.
Wśród klientów Comarch w Rosji i na Ukrainie są zarówno największe globalne korporacje, takie jak Auchan, Carrefour, Heineken, Metro Group, jak i największe rosyjskie i ukraińskie grupy kapitałowe np. X5 Retail Group (największa firma działająca w branży handlowej w Rosji), linie lotnicze S7 (obok Aeroflotu kluczowy przewoźnik lotniczy), Malina (największy wielopartnerski program lojalnościowy w Rosji), OKKO(czołowa sieć paliwowa na Ukrainie). Pomimo kryzysu gospodarczego, który dotknął także Rosję oraz w szczególności Ukrainę, biznes Comarch na tych rynkach od lat stabilnie rośnie w tempie dwucyfrowym.
Opr. MZB