Comarch wyposażył sieci salonów CERMAG w system do zarządzania firmą
CERMAG - ogólnopolska sieć salonów z wyposażeniem łazienek - wybrała innowacyjny i elastyczny Comarch ERP XL. System zastąpił rozwiązanie dużego, zachodniego producenta i obecnie wpiera firmę w procesach logistycznych, handlowych oraz w internecie. Dodatkowo oprogramowanie umożliwia analizę danych oraz automatyzację rutynowych procesów w niej zachodzących. Z rozwiązania korzysta 80 pracowników w trzech oddziałach firmy.
Po kilku latach stosowania oprogramowania sprzedażowo-księgowego oraz przeprowadzeniu analizy rynku IT w zakresie systemów ERP, zarząd Cermagu postanowił zastąpić dotychczasowe rozwiązanie. Wdrożenie nowego systemu przyniosło firmie wymierne korzyści, w tym obniżenie wydatków na obsługę oraz utrzymanie rozwiązań informatycznych.
- Decyzja o zastosowaniu Comarch ERP XL w naszej firmie była decyzją trafną i optymalną. System wybraliśmy w oparciu o przykłady innych firm handlowych z branży, jak również bazując na opiniach naszych partnerów biznesowych. System krakowskiego producenta spełnił nasze wymagania, przejął wszystkie funkcje zachodniego systemu, a proces wdrożenia objął także dodatkowe obszary. Co ważne - kompleksowa usługa została zrealizowana na bardzo konkurencyjnych warunkach, z zachowaniem korzystnego stosunku jakości do ceny. Zaimplementowane rozwiązania informatyczne pozwalają na optymalizację wielu procesów w zakresie logistyki, sprzedaży, zakupów, czy obiegu dokumentów - mówi Jarosław Leszczyński, prezes zarządu CERMAG.
Obecnie CERMAG korzysta z Comarch ERP XL na 80 stanowiskach w trzech lokalizacjach. Pracownicy w codziennych obowiązkach wykorzystują kilka modułów systemu: Handel, Zamówienia, Księgowość, Środki Trwałe, Płace i Kadry, Mobilny Magazynier, e-commerce B2B, e-Sklep, Business Intelligence, Serwis oraz Administrator .
Dzięki wbudowanym funkcjonalnościom Comarch ERP XL oraz ich pełnej integracji pracownicy mają zagwarantowany dostęp do wszystkich informacji dotyczących stanów magazynowych oraz dostępności produktów w poszczególnych lokalizacjach firmy. Na podstawie zgromadzonych danych, moduł Business Intelligence umożliwia im raportowanie i analizowanie wyników handlowych a także opracowywanie własnych zestawień.
- Niezwykle pomocna okazała się wizualizacja danych. Dzięki niej możemy w łatwy oraz intuicyjny sposób zauważyć zależności, ocenić powiązania i wyciągnąć wnioski do dalszego działania. Przedstawienie danych za pomocą przejrzystych wykresów czy podgląd wskaźników daje lepsze zrozumienie informacji oraz ułatwia podejmowanie decyzji. Daje to możliwość natychmiastowej reakcji oraz pełną wiedzę o czynnikach wpływających na rozwój biznesu. Graficzna prezentacja to znacznie więcej niż tekst - podkreśla Jarosław Leszczyński.
Proces magazynowania jest obsługiwana przez moduł Magazyn Wysokiego Składowania, którego funkcjonalności zwiększyły wydajność pracy magazynu oraz wykorzystanie dostępnych powierzchni we wszystkich trzech lokalizacjach. Pracownicy korzystają z systemu również na urządzeniach mobilnych.
Rozwiązanie Comarch ERP XL pozwolił firmie uruchomić dodatkowe kanały sprzedaży. Dzięki wdrożeniu modułu Comarch e-Sklep CERMAG wzmocnił swoją obecność w sieci, a oferta handlowa trafia do szerszego grona klientów. Współpraca ze stałymi dostawcami i odbiorcami została uproszczona i odbywa się online poprzez moduł Comarch B2B.
Projekt wdrożeniowy został zrealizowany przez firmę CDN Partner z Wrocławia. Cały proces trwał około trzech miesięcy. W trakcie instalacji oraz tuż po niej firma Cermag otrzymała profesjonalne wsparcie techniczne i konsultingowe od pracowników CDN Partner. Jako część usługi firma przeprowadziła również cykl szkoleń z zakresu obsługi i konfiguracji systemu.
Opr. MD