CR Media Consulting dla Brokera FM

Fundusz szybko sprzeda radio, jeśli stacji nie przybędzie Ad.Point. Właściciel sieci radiostacji CR Media na razie mówi o rozwoju i przejęciach innych przedsiębiorstw.

Fundusz szybko sprzeda radio, jeśli stacji nie przybędzie Ad.Point. Właściciel sieci radiostacji CR Media na razie mówi o rozwoju i przejęciach innych przedsiębiorstw.

Na giełdę właśnie zmierza broker reklamy CR Media Consulting. Kilka lat temu wchodził w skład grupy CR Media, podobnie jak sieć radiostacji Ad.Point. Jednak w latach 2002-2003 grupę podzielono. Teraz CR MC i CR Media (właściciel radia) to odrębne firmy, których "nie łączy nic" oprócz współpracy handlowej, nazwy, nazwiska prezesów i akcjonariuszy.

Obie firmy mają wśród właścicieli rodzinę Wojciechowskich (pakiet większościowy) i fundusz, którym do końca roku zarządzała firma Baring Private Equity Partners, nosząca teraz nazwę (po wejściu francuskiego inwestora) Societe Generale Equity Partners. SGEP, podobnie jak wcześniej BPEP, kieruje Jacek Pogonowski.

Reklama

O ile CR MC wiąże się z giełdową firmą IGroup, to nie jest przesądzone, co stanie się z CR Media, właścicielem spółki Ad. Point, skupiającej kilkanaście stacji radiowych, w tym warszawskie Antyradio.

We wczorajszym "Parkiecie" Marek Dworak, wiceprezes Brokera FM, mówił, że spółka chciałaby kupić tę sieć. Jacek Pogonowski przyznaje, że fundusz korzysta z usług doradcy, ale bada on możliwości rozwoju Ad.Pointu, a nie szuka kupca. To firma Capital One, należąca do Marcina Duszyńskiego, kiedyś partnera w Advent International. - Na razie skupiamy się na rozwoju sieci Ad.Point przez przejęcia, ale obserwujemy zainteresowanie nią zarówno krajowych, jak i zagranicznych podmiotów - mówi J. Pogonowski. Według niego, Ad.Point prowadzi właśnie kilka rozmów o zakupie radiostacji. Nie powiedział jednak, o jaką skalę inwestycji chodzi.

Pogonowski nie wyklucza, że jeśli do końca roku Ad.Pointowi nie uda się dokonać znaczących zakupów, fundusz poszuka drogi wyjścia z inwestycji. Jeśli plany konsolidacji się powiodą, nie będzie się tak spieszyć. - W ciągu 1-2 lat będziemy musieli coś zrobić z tą inwestycją - mówi J. Pogonowski.

Według niego, Ad.Point notuje dodatnią EBITDA (zysk operacyjny powiększony o amortyzację). Z Sebastianem Wojciechowskim, prezesem i akcjonariuszem Ad.Pointu, nie udało nam się wczoraj skontaktować.

Urszula Zielińska

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: właściciel
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »