Cyfrowy Polsat chce podwoić przychody

- Platforma dystrybucji online video Ipla miała w 2011 roku 30 mln zł przychodów i kilka milionów złotych ujemnego wyniku EBITDA. Cyfrowy Polsat chce w ciągu roku doprowadzić tę spółkę do rentowności - poinformował podczas konferencji prezes spółki, Dominik Libicki. Dodał, że satysfakcjonujące będzie podwojenie przychodów ipla w ciągu 3-5 lat.

- Platforma dystrybucji online video Ipla miała w 2011 roku 30 mln zł przychodów i kilka milionów złotych ujemnego wyniku EBITDA. Cyfrowy Polsat chce w ciągu roku doprowadzić tę spółkę do rentowności - poinformował podczas konferencji prezes spółki, Dominik Libicki. Dodał, że satysfakcjonujące będzie podwojenie przychodów ipla w ciągu 3-5 lat.

"Ipla w 2011 r. miała 30 mln zł przychodów i niski minus, jeśli chodzi o EBITDA. My dajemy sobie rok na doprowadzenie spółki do rentowności. Będę usatysfakcjonowany, jeśli w średnim terminie, 3-5 lat, podwoimy przychody ipli" - powiedział na konferencji Libicki. Po konferencji prezes doprecyzował PAP, że "niski minus EBITDA" oznacza kilka milionów złotych.

Ok. 90 proc. przychodów ipli wygenerowała sprzedaż reklam w segmencie online video, a ok. 10 proc. transakcje zakupu treści przez użytkowników.

Cyfrowy Polsat oczekuje, że zakup ipla przyczyni się w krótkim i średnim terminie do osiągnięcia synergii kosztowych i przychodowych.

Reklama

Synergie kosztowe będą wynikać ze wspólnie realizowanych zakupów treści programowych i inwestycji w rozwój technologii, podejmowanych działań marketingowych, wykorzystania tych samych systemów billingowych oraz optymalizacji zasobów back-office'owych. Synergie przychodowe będą pochodzić z oferowania usług łączonych (cross-selling), zwiększenia atrakcyjności obecnych i wprowadzenia nowych produktów.

"Na razie synergii jeszcze do końca nie policzyliśmy" - powiedział prezes.

Libicki powiedział też, że ipla ma obecnie ok. 1,4 mln użytkowników wobec 0,5 mln w 2009 roku. Prezes wyjaśnił, że Cyfrowy Polsat definiuje użytkowników ipla jako osoby, które choć raz w miesiącu skorzystały z tej aplikacji i wygenerowały przychód z reklamy bądź subskrypcji.

Prezes powiedział też, że według szacunków spółki w kolejnych latach wydatki na reklamę video w Polsce będą rosły średniorocznie o ok. 55 proc. do 268 mln zł w 2015 roku z szacowanych 72 mln zł w 2012 roku oraz wobec 46 mln zł w 2011 roku.

Cyfrowy Polsat poinformował w poniedziałek rano, że zawarł umowy kupna udziałów w spółkach tworzących serwis ipla za 150 mln zł.

Umowy dotyczą sprzedaży przez Bithell Holdings na rzecz spółki 100 proc. udziałów w spółce Redefine, Gery.pl Redefine, Frazpc.pl i Netshare. Podmiotem kontrolującym sprzedającego jest Zygmunt Solorz-Żak.

Przeniesienie tytułu prawnego do nabywanych udziałów na rzecz kupującego oraz płatność za udziały nastąpią w dniu 2 kwietnia 2012 roku.

Cyfrowy Polsat podał, że nabyte spółki tworzą serwis ipla, będący liderem rynku "online video" w Polsce w trzech obszarach: dostępności na różnych urządzeniach - komputerach i laptopach, tabletach, smartfonach, telewizorach z dostępem do Internetu, konsolach do gier, kinach domowych, dekoderach cyfrowych; pod względem ilości oferowanego kontentu, dzięki posiadaniu umów programowych m.in. z Telewizją Polsat, TVP i wieloma studiami filmowymi, np. Warner Bros, Best Film, Kino Świat, Epelpol Entertainment; pod względem ilości użytkowników oraz czasu przeznaczanego przez jednego widza na konsumpcję kontentu video.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Przychód | chciał | ipla | online
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »