Cyfrowy Polsat chce utrzymać poziom EBITDA
Cyfrowy Polsat byłby "bardzo zadowolony" z utrzymania w 2020 roku ubiegłorocznego poziomu EBITDA - poinformowała członek zarządu Katarzyna Ostap-Tomann.
- Nasz biznes jest relatywnie odporny na to, co się dzieje - mamy oczywiście spadek sprzedaży sprzętu, wpływa to (pandemia - PAP) na rynek reklamy, ale z drugiej strony mamy obniżki stóp procentowych. Nie podejmuje się prognozowania, ile ta EBITDA będzie wynosiła. Będę bardzo zadowolona, gdybyśmy mogli ją utrzymać - powiedziała Ostap-Tomann podczas wideokonferencji.
Zysk EBITDA grupy Cyfrowego Polsatu wyniósł w pierwszym kwartale 2020 roku 1,027 mld zł i był o 0,7 proc. wyższy od średniej oczekiwań analityków ankietowanych przez PAP Biznes. Wynik spadł o 1,1 proc. w porównaniu z analogicznym okresem 2019 roku.
W 2019 roku wynik EBITDA Cyfrowego Polsatu - z wyłączeniem wpływu standardu rachunkowego MSSF 16 - wzrósł o 0,6 proc. rok do roku, do 3,721 mld zł.
Sprzedaż nowych usług oraz telefonów przez Cyfrowy Polsat jest obecnie o około 30 proc. niższa niż przed pandemią COVID-19 - poinformowali przedstawiciele spółki. Grupa nie notuje istotnych problemów z terminowymi płatnościami od klientów.
- Ruch w naszych salonach jest o 20-30 proc. niższy niż przed pandemią, ale wcześniej spadek wynosił 50 proc., teraz rośnie. Powoli odbudowuje się pozyskanie klientów, które jest obecnie niższe o ok. 30 proc. Trzeba przy tym pamiętać, że choć klienci są mniej aktywni, to również niższy jest poziom rezygnacji z naszych usług - powiedział wiceprezes Maciej Stec podczas czwartkowej wideokonferencji.
- Sprzedaż sprzętu spadła o ok. 50 proc., teraz jest to spadek o ok. 30 proc. - dodał.
Od 4 maja w Polsce ponownie otwarto część sklepów zlokalizowanych w galeriach handlowych, m.in. salony sprzedaży usług telekomunikacyjnych. Wcześnie placówki te były zamknięte przez prawie dwa miesiące.
Liczba usług świadczonych przez grupę Cyfrowego Polsatu wzrosła netto w pierwszym kwartale 2020 roku o 49,4 tys. netto do 17,436 mln - wynika z raportu kwartalnego grupy. W przypadku usług świadczonych w modelu abonamentowym miał miejsce wzrost o 68,2 tys. do 14,797 mln, a liczba usług przedpłaconych (prepaid) spadła o 18,9 tys. do 2,639 tys.
Przychody grupy ze sprzedaży sprzętu spadły w pierwszym kwartale o 1,7 mln zł do 345,7 mln zł.
Stec wyjaśnił, że spadek liczby usług płatnej telewizji w pierwszym kwartale wynikał z tego, że jest to "dojrzały rynek". Dodał, że grupa podejmuje szereg działań mających na celu pozyskanie klientów w innych segmentach rynku TV (m.in. oferta Netii oraz platformy OTT). Liczba usług abonamentowych płatnej telewizji Cyfrowego Polsatu w I kw. spadła o 46,1 tys. do 4,99 mln zł.
Katarzyna Ostap-Tomann, członek zarządu ds. finansowych podała podczas wideokonferencji, że grupa nie obserwuje problemów z regulowaniem swoich zobowiązań przez klientów indywidualnych.