Cyfrowy Polsat nieco poniżej konsensusu

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w III kwartale 2010 roku o 13,7 proc. do 68,4 mln zł i był nieco poniżej konsensusu rynkowego na poziomie 69,8 mln zł.

Skonsolidowany zysk netto Cyfrowego Polsatu wzrósł w III kwartale 2010 roku o 13,7 proc. do 68,4 mln zł i był nieco poniżej konsensusu rynkowego na poziomie 69,8 mln zł.

Zysk operacyjny wzrósł o 13,9 proc. do 81,52 mln zł przed rokiem. Średnia prognoz analityków mówiła o 87,9 mln zł.

EBITDA zwiększyła się o 25,5 proc. do 103,6 i wobec 107,8 mln zł prognozowanych przez rynek. Marża EBITDA wyniosła 28,5 proc.

Przychody Cyfrowego Polsatu wzrosły o 15,9 proc. do 363,6 mln zł przed rokiem i były nieco poniżej szacunków rynkowych na poziomie 371,1 mln zł. Zwyżka przychodów wynika przede wszystkim ze wzrostu opłat abonamentowych rdr do 342,5 mln zł z 296,7 mln zł , głównie w wyniku wzrostu średniookresowej liczby abonentów o 13,2 proc. oraz wzrostu ARPU o 3,5 proc.

Reklama

Koszty operacyjne spółki wzrosły o 12,8 proc. do 271,9 mln zł z 241,1 mln zł rok wcześniej. Wzrost kosztów wynikał głównie ze zwyżki kosztów licencji programowych do 97,5 mln zł z 87,2 mln zł , głównie w wyniku wzrostu bazy abonentów i rozpoznania kosztów związanych z licencjami VoD Domowa Wypożyczalnia Filmowa.

Na koniec września 2010 roku Cyfrowy Polsat miał 3.277.936 abonentów, o 12,4 proc. więcej niż na dzień 30 września 2009 roku. Wobec drugiego kwartału 2010 przyrost abonentów wyniósł 14.390 abonentów.

Na koniec trzeciego kwartału spółka miała 60 tys. użytkowników usług MVNO, 90 proc. stanowił post paid oraz 15 tys. użytkowników usług dostępu do internetu.

Wskaźnik odpływu abonentów za okres 12 miesięcy zakończony 30 września 2010 roku wzrósł do 10,2 proc. w porównaniu do 8 proc. w okresie 12 miesięcy zakończonym 30 września 2009 roku.

Średni miesięczny przychód na abonenta wzrósł o 3,5 proc. rdr do 35,5 zł. W drugim kwartale 2010 roku wyniósł 35,6 zł. W okresie dziewięciu miesięcy zakończonym 30 września 2010 roku ARPU wzrosło o 3,8 proc. do 35,8 zł z 34,5 zł.

Średni koszt pozyskania abonenta wzrósł rdr o 29 proc. do 145,6 zł w trzecim kwartale.

Wydatki inwestycyjne Cyfrowego Polsatu po dziewięciu miesiącach wyniosły 38,6 mln zł.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: Cyfrowy Polsat
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »