Czerwona Torebka zwiększa przychody
W 2013 roku skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Handlowej Czerwona Torebka przekroczyły poziom 210 mln zł w porównaniu do 75,8 mln zł w analogicznym okresie poprzedniego roku. Oznacza to wzrost o 135 mln zł, czyli o 178%.
Taki wynik to z jednej strony skutek wzrostu przychodów z tytułu sprzedaży powierzchni handlowych, będących w okresie sprawozdawczym podstawą głównego segmentu działalności Grupy, z drugiej zaś strony pojawienia się wpływów z nowego segmentu działalności Grupy, jakim jest handel. Ze względu na nakłady poniesione w 2013 roku związane z akwizycją spółek Małpka S.A. oraz Merlin.pl S.A., a także koszty budowy sieci Dyskont Czerwona Torebka, spółka zanotowała stratę netto w wysokości 47,7 mln zł.
- Znajdujemy się na etapie intensywnych inwestycji i ponosimy wysokie nakłady na rozwój trzech dużych projektów handlowych z segmentu e-commerce, convenience, a także na sieci sklepów dyskontowych - informuje Paweł Ciszek, Prezes Zarządu spółki Czerwona Torebka S.A. Zdajemy sobie sprawę, że przed nami jeszcze dużo pracy, ale obraliśmy właściwy kierunek. Wkroczyliśmy w najbardziej perspektywiczne kanały dystrybucji. Jesteśmy przekonani, że podjęte w 2013 roku decyzje będą miały pozytywny wpływ na pozycję rynkową oraz wyniki Grupy Handlowej Czerwona Torebka w kolejnych latach - dodaje Ciszek.
W maju 2013 roku Grupa Czerwona Torebka zawarła umowę inwestycyjną dotyczącą przejęcia spółki Merlin.pl, która jest właścicielem jednego z najstarszych polskich sklepów internetowych. We wrześniu nastąpiła akwizycja spółki Małpka S.A., zarządzającej siecią sklepów typu convenience Małpka Express. Pod koniec 2013 roku została uruchomiona nowa sieć detaliczna - Dyskont Czerwona Torebka. W portfolio Grupy znajduje się również sieć pasaży handlowych. Na koniec 2013 roku na terenie całego kraju działało 65 obiektów.
- Skupiamy się na dalszych inwestycjach i rozwoju naszych sieci. Z końcem 2014 roku chcemy zarządzać kilkudziesięcioma Dyskontami Czerwona Torebka. W najbliższych latach osiągniemy poziom ponad 100 otwarć rocznie. Jeśli chodzi o rozwój Małpki Express, na terenie kraju działa już ponad 220 sklepów, w tym roku zaplanowanych jest kolejnych 200 otwarć. W dłuższym terminie, od 2015 roku, zamierzamy otwierać co najmniej 300 placówek rocznie - mówi Ciszek.
Nowe projekty będą finansowane poprzez kredyty inwestycyjne, leasing, jak również limity kredytowe dla spółek celowych. Uzupełnieniem finansowania rozbudowy projektów jest wdrożony przez Grupę w 2013 roku program inwestycyjny, oparty na sprzedaży powierzchni komercyjnych w pasażach handlowych. W ubiegłym roku spółka sprzedała 104 lokale o łącznej powierzchni wynoszącej 7 805 mkw. za kwotę 56 mln zł oraz pozostałe obiekty komercyjne za 59 mln zł. W czerwcu 2013 roku do giełdowego obrotu na rynku Catalyst wprowadzono obligacje korporacyjne Czerwonej Torebki o wartości ponad 14 mln zł.
Czerwona Torebka to dynamicznie rozwijająca się Grupa Handlowa. W jej skład wchodzą trzy ogólnopolskie sieci reprezentujące najbardziej perspektywiczne segmenty rynku handlu: Małpka Express (sieć sklepów typu convenience), Merlin.pl (wiodący wielobranżowy sklep e-commerce) oraz Dyskont Czerwona Torebka (sieć sklepów dyskontowych). Spółka w swoim portfolio posiada również sieć 66 pasaży handlowych.
opr MZB