Dalsza realizacja strategii

Dzięki konsekwentnej realizacji naszej strategii i dalszemu rozwojowi działalności, w pierwszym półroczu 2008 Spółka kontynuowała dynamiczny wzrost wyników finansowych.

Dzięki konsekwentnej realizacji naszej strategii i dalszemu rozwojowi działalności, w pierwszym półroczu 2008 Spółka kontynuowała dynamiczny wzrost wyników finansowych.

ASBISc Enterprises Plc, (ASBIS), wiodący dystrybutor produktów branży informatycznej na szybko rozwijających się rynkach Europy Środkowo-Wschodniej i w krajach byłego Związku Radzieckiego oraz na Bliskim Wschodzie i w północnej Afryce, wypracował w I półroczu 2008 przychody ze sprzedaży na poziomie 704,81 mln USD (wzrost o 30,5%), oraz zysk netto w wysokości 7,31 mln USD (wzrost o 130,7%). Wynik EBITDA wyniósł 14,78 mln USD, co oznacza wzrost o 125,5% względem I półrocza 2007 r.

Dywersyfikacja geograficzna wraz z wprowadzeniem nowych produktów do naszej oferty umożliwiły nam wypracowanie znacznego wzrostu wyników. Podczas gdy niektórzy z naszych konkurentów odczuli skutki słabszego popytu, my działamy jednocześnie na wielu rynkach, dzięki czemu nasz model biznesowy jest bardziej skuteczny. W szczególności odnotowaliśmy znaczący wzrost w regionie Bliskiego Wschodu oraz znaczny wzrost sprzedaży oprogramowania na rynku rosyjskim dzięki wspólnym działaniom władz rosyjskich i firmy Microsoft. Odzwierciedla to wskaźnik zysku na akcję, który wyniósł 0,1311 USD, czyli niemal się podwoił z poziomu 0,0660 USD w tym samym okresie 2007 r. - powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny Grupy ASBIS.

Reklama

W I półroczu 2008 roku ASBIS zanotował wzrost marży zysku brutto na sprzedaży do 5,9%, w porównaniu z 4,4% w analogicznym okresie 2007 r. Wzrost ten wynikał głównie z poszerzenia portfolio produktów oraz wzrostu sprzedaży i marży w segmencie oprogramowania i laptopów. Mimo że rynek spodziewa się spowolnienia sprzedaży oprogramowania (szczególnie w Rosji), Grupa była w stanie w pełni wykorzystać zwiększony popyt notowany do tej pory.

Dzięki konsekwentnej realizacji naszej strategii i dalszemu rozwojowi działalności, w pierwszym półroczu 2008 Spółka kontynuowała dynamiczny wzrost wyników finansowych. Obecnie jesteśmy kluczowym graczem w regionie Europy Środkowo - Wschodniej i krajach byłego Związku Radzieckiego. Spodziewamy się, że nasze nowe spółki w Grupie, działające w Turcji oraz na Łotwie, w Bośni i Hercegowinie i na Białorusi przełożą się na pozytywne rezultaty całej Grupy i wzmocnienie naszej pozycji - powiedział Siarhei Kostevitch, Dyrektor Generalny Grupy ASBIS.

STRUKTURA SPRZEDAŻY

Wpływ na dużą dynamikę wzrostu wyników finansowych w I półroczu 2007 r. miał przede wszystkim dynamiczny wzrost sprzedaży w tym okresie:

Przychody ze sprzedaży procesorów ("CPUs") wzrosły o 26,8% (wzrosła sprzedaż zarówno produktów Intel jak AMD), do 189,9 mln USD (27,0% przychodów) z 149,9 mln USD (27,7% przychodów) w analogicznym okresie 2007 roku, głównie ze względu na zwiększenie sprzedaży jednostkowej.

Przychody ze sprzedaży oprogramowania wzrosły o 85,5% do 100,1 mln USD (14,2% przychodów) z 53,9 mln USD (10,0% przychodów) w analogicznym okresie 2007 roku, głównie w związku ze zwiększonym popytem na oprogramowanie Microsoft notowanym szczególnie w Rosji. Miało to związek z połączonymi wysiłkami rosyjskiego rządu oraz Microsoft, mającymi na celu eliminację nielegalnego oprogramowania w Rosji oraz zniesieniem podatku VAT od sprzedaży takich niewyłącznych praw.

Przychody ze sprzedaży komputerów mobilnych (laptopów) wzrosły o 203,9% do 99,9 mln USD (14,2% przychodów) z 32,9 mln USD (6,1% przychodów) w analogicznym okresie 2007 roku, głównie dzięki zwiększeniu sprzedaży laptopów pod markami Toshiba i Dell wynikającym ze zwiększonego popytu na laptopy w porównaniu z komputerami stacjonarnymi.

Przychody ze sprzedaży dysków twardych ("HDDs") zmniejszyły się o 11,2% do 102,8 mln USD (14,6% przychodów) z 115,7 mln USD (21.4% przychodów) w analogicznym okresie 2007 roku, głównie ze względu na zmniejszenie sprzedaży jednostkowej w związku ze spadkiem popytu na dyski twarde na niektórych rynkach.

Zarząd zwraca uwagę, że rynek laptopów szybko rośnie i będzie stopniowo zastępował sprzedaż komponentów IT."Spodziewamy się, że udział laptopów w przychodach będzie znacząco rósł. Za 2-3 lata, z uwagi na wzrost tego rynku, przychody ze sprzedaży komputerów przenośnych będą stanowić 50 proc." - powiedział Marios Christou, dyrektor finansowy. Obecnie 27 proc. przychodów stanowi sprzedaż procesorów. Po około 14 proc. przychodów stanowi sprzedaż laptopów, oprogramowania i dysków twardych. Spółka spodziewa się dalszego rozwoju na rynkach Bliskiego Wschodu i Afryki. Chce rozpocząć działalność operacyjną w Arabii Saudyjskiej i Katarze.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Strategie | Microsoft
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »