Debiut Graphic S.A. na NewConnect możliwy jeszcze w listopadzie 2011
Graphic S.A. może zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze w listopadzie 2011 roku.
Graphic S.A., agencja reklamowa, specjalizująca się w realizacji kompleksowych projektów z zakresu systemów wizualnych, projektowania graficznego oraz przygotowania stron internetowych, która przygotowuje się do debiutu na rynku NewConnect przedstawiła wyniki finansowe za III kwartał 2011 roku. Zgodnie z raportem spółka na koniec września br. zanotowała wzrost przychodów o 10,85 proc. z 2,46 mln zł w 2010 r. do 2,7 mln zł w 2011 roku. Jednocześnie zysk netto był wyższy o 59,43 proc. i wynosił 279 tys. zł (w odniesieniu do 175 tys. zł w 2010 r.).
W III kwartale Graphic osiągnął 813 tys. zł przychodów ze sprzedaży oraz 57 tys. zł zysku netto. W porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego przychody były niższe o 14 tys. zł (spadek o 1,7 proc.), natomiast wynik netto wzrósł blisko trzydziestokrotnie. Spółka nie publikowała prognoz finansowych.
- Branża reklamy cechuje się dużą sezonowością. Trzeci kwartał zwykle jest najmniej dochodowym okresem, bowiem przypada na miesiące wakacyjno-urlopowe. Aby wyeliminować ten trend, staramy się dywersyfikować zarówno rynki zbytu, jak i źródła przychodów ze sprzedaży - mówi Tomasz Mol, prezes zarządu spółki.
Graphic S.A. może zadebiutować na rynku NewConnect jeszcze w listopadzie 2011 roku. Spółka zamknęła prywatną emisję akcji o wartości ok. 1 mln zł. Pozyskany kapitał zostanie przeznaczony na zakup nowych maszyn, które rozszerzą wachlarz oferowanych usług i pozwolą na realizację bardziej zaawansowanych zleceń.
- Dopinamy ostatnie formalności związane z naszym debiutem na rynku NewConnect. Zdecydowaliśmy się nieco przeczekać trudny okres, który obserwowaliśmy we wrześniu i październiku na światowych giełdach - tłumaczy Tomasz Mol.
- Private placement udało nam się dość szybko zamknąć. Pozyskany 1 mln zł przeznaczymy na rozbudowę parku maszynowego, co pozwoli nam na realizację nowego typu usług. Ponadto, planujemy wdrożyć nowe technologie w zakresie poligrafii. W planach mamy także rozszerzenie sieci naszych kontrahentów oraz stworzenie wyspecjalizowanego działu sprzedaży - dodaje Tomasz Mol.
W 2010 r. Graphic S.A. zanotował ponad 2,46 mln zł przychodów oraz 175 tys. zł zysku netto. Pierwszą połowę br. Spółka zamknęła na poziomie ponad 1,65 mln zł przychodów i 185 tys. zł zysku netto.