Debiut Pani Teresa Medica w październiku?

Producent tekstylnych i dziewiarskich wyrobów medycznych, spółka Pani Teresa Medica (PTM) przewiduje, że oferta publiczna i wejście na GPW nastąpi w październiku. Środki z planowanej emisji akcji firma chce przeznaczyć m.in. na akwizycje.

Producent tekstylnych i dziewiarskich  wyrobów medycznych, spółka Pani Teresa Medica (PTM) przewiduje, że  oferta publiczna i wejście na GPW nastąpi w październiku. Środki z planowanej emisji akcji firma chce przeznaczyć m.in. na  akwizycje.

- Mamy nadzieję, że nasza oferta i giełdowy debiut odbędą się w październiku - powiedział podczas IPO Day doradca prezesa PTM Dariusz Nikołajuk.

W czerwcu Pani Teresa Medica złożyła prospekt do Komisji Nadzoru Finansowego. Firma informowała wówczas, że planuje emisję o wartości kilku milionów złotych.

- Środki pozyskane z rynku chcemy przeznaczyć na dokończenie budowy nowej hali, instalacji farbiarni, zakup nowych maszyn oraz automatyzację magazynu - powiedziała prezes PTM Elżbieta Łępecka.

Spółka chce też część środków z emisji przeznaczyć na przejęcia.

Reklama

- Akwizycje są na etapie analiz i typowania podmiotów do przejęcia. W kraju w kręgu naszych zainteresowań są firmy, które mogłyby poszerzyć nasza ofertę. Myślimy też o akwizycjach zagranicznych, podmiotach dysponujących produktami z naszego portfela, aby poprzez przejęcie wejść na nowe, ale już ustabilizowane rynki - powiedział Nikołajuk.

PTM zajmuje się produkcją wyrobów medycznych tekstylnych i dziewiarskich stosowanych w profilaktyce, chirurgii, rehabilitacji i ortopedii, takich jak np. pasy brzuszne, pasy przepuklinowe, opaski elastyczne na stawy, gorsety ortopedyczne, wyroby przeciwżylakowe.

Według spółki w zależności od grupy produktowej posiada ona od 20 proc. do 50 proc. udziałów w rynku wyrobów medycznych tekstylnych i dziewiarskich.

Wyroby PTM są do nabycia w aptekach i sklepach medycznych, firma dostarcza też swoje produkty do hurtowni medycznych i farmaceutycznych, zaopatruje część szpitali prywatnych oraz klinik. Spółka sprzedaje także swoje wyroby w Niemczech i we Francji oraz na Ukrainę. Eksport stanowi tylko kilka proc. przychodów.

- Chcemy rozwijać eksport. Planujemy m.in. zaistnieć na rynku rosyjskim - powiedział doradca prezesa PTM.

W 2006 roku PTM miał 11,3 mln zł przychodów, 3,4 mln zł zysku operacyjnego oraz 2,7 mln zł zysku netto. W 2005 roku przychody wyniosły 9,3 mln zł, zysk operacyjny 2,8 mln zł, a zysk netto 2,3 mln zł.

- Nasza strategia zakłada osiągnięcie stałej dynamiki wzrostu przychodów na poziomie kilkudziesięciu proc. rok do roku - powiedział Nikołajuk.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: firma | debiut | środki
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »