Deichmann zainwestuje w Polsce kolejnych 100 mln złotych

Sieć Deichmann planuje otworzyć w Polsce około 75 nowych sklepów w ciągu najbliższych pięciu lat. Firma przeznaczy na ten cel około 20 mln złotych rocznie. Jednocześnie nastąpi rozbudowa centrum logistycznego firmy we Wrocławiu, które osiągnie powierzchnie 16 tys. m kw.

Ostatni rok przyniósł spore zmiany na rynku obuwniczym. Pojawili się nowi gracze. Część znanych marek ograniczyła obecność w naszym kraju. Nie bez znaczenia są także zmiany zachowania konsumentów. Znakiem czasu jest triumf "Fast Fashion", czyli popytu na tanią odzież i obuwie, które odzwierciedlają trendy reprezentowane przez wielkich projektantów. Te artykuły cieszą się największym powodzeniem.

W tych trudnych czasach Deichmann po raz kolejny udowadnia, że jest nie tylko firmą kryzysoodporną ale również firmą z dalekosiężną wizją. - Nasza sieć wypełnia już dość szczelnie terytorium kraju. Liczymy więc, że w najbliższych pięciu latach będziemy otwierać średnio ok. 15 sklepów rocznie. Na przyszły rok zaplanowaliśmy 18 otwarć. To rynek pokazuje nam możliwości jakie mamy - znamy przecież plany otwarć obiektów handlowych na najbliższe 3-4 lata. Nasze inwestycje polegają też na przebudowie sklepów i dostosowaniu ich do najnowszych trendów. Zmieniamy więc aranżacje wnętrz, meble, oświetlenie, pokrycie podłogi, tak aby całość stworzyła nowy koncept. W tym roku przeznaczyliśmy na ten cel ok. 10 mln zł. W następnych średnio ok. 5 mln zł rocznie - mówi o planach firmy Wojciech Normand, wiceprezes zarządu Deichmann - Obuwie sp. z o.o.

Reklama

- Deichmann ma sieć logistyczną w całej Europie, co umożliwia sprawne zaopatrywanie naszych sklepów. Dysponujemy kilkunastoma centrami logistycznymi. Jedno z nich - zlokalizowane we wrocławskim Parku Prologis - obsługuje oprócz Polski także rynek na Litwie. W tym roku, w czerwcu, rozpoczęliśmy jego rozbudowę, którą zakończymy już w październiku br. Dzięki niej powierzchnia 12 tys. mkw. zostanie powiększona do 16 tys. m kw. Koszt całej inwestycji wyniesie ok. 4 mln zł.

W Polsce marka Deichmann jest obecna od 1997 roku i teraz posiada ponad 200 sklepów. W 2012 roku dynamika sprzedaży firmy w naszym kraju wzrosła o 5,6 proc. w stosunku do roku poprzedniego i wyniosła 647,7 mln zł.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

Dowiedz się więcej na temat: 100 | Deichmann
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »