DELKO - wśród największych w Polsce

Grupa DELKO została uznana za jedną z największych firm na polskim rynku i znalazła się na Liście 500 "Rzeczpospolitej" na 464 miejscu.

Grupa DELKO została uznana za jedną z największych firm na polskim rynku i znalazła się na Liście 500 "Rzeczpospolitej" na 464 miejscu.

Była to już XI edycja rankingu. Wyniki ekonomiczne jakie uzyskała Grupa Kapitałowa DELKO w roku 2009 /przychody ze sprzedaży 432,25 mln zł /, pozwoliły Spółce pierwszy raz znaleźć się w tym prestiżowym rankingu.

- Bardzo się cieszę, że udało nam się po znaleźć w tak niezwykle prestiżowym gronie, jakim jest Lista 500 Rzeczpospolitej.

Od kilku lat DELKO S.A. systematycznie poprawia wyniki finansowe. Poprzedni rok był najlepszy w 14-letniej historii naszej Spółki. Wszystko wskazuje na to, że ten będzie jeszcze lepszy. Utwierdzają nas w tym przekonaniu bardzo dobre wyniki jakie uzyskaliśmy w pierwszych miesiącach tego roku - powiedział Dariusz Kawecki prezes DELKO S.A.

Reklama

Przychody DELKO S.A. w pierwszym kwartale 2010 były wyższe od zakładanych. Jest to przede wszystkim efekt szybszego wzrostu sprzedaży na nowych kontraktach zawartych przez Spółkę w ostatnich miesiącach, min. z UNILEVER, Reckitt Benckiser i Eveline Cosmetics. W styczniu i lutym DELKO S.A. zanotowała rekordowe wyniki sprzedaży. W ujęciu wartościowym sprzedaż Spółki w lutym przekroczyła kwotę 30 mln, co stanowi ponad 27% wzrost w porównaniu z tym samym miesiącem 2009 r. Styczeń przyniósł blisko 18% wzrost sprzedaży w zestawieniu z analogicznym okresem ubiegłego roku.

Warto zaznaczyć, że DELKO S.A. to spółka z polskim kapitałem. W tym roku ponad połowa firm z listy "Rzeczpospolitej" to reprezentanci kapitału zagranicznego.

- To, że mimo tak silnej konkurencji znaleźliśmy się wśród największych firm w kraju świadczy o tym, że nasza strategia przynosi bardzo dobre efekty - dodaje D.Kawecki.

Strategia rozwoju zakłada Grupy DELKO zakłada przede wszystkim:

- Umacnianie pozycji lidera na rynku dystrybucji kosmetyczno - chemicznej poprzez akwizycje i przejęcia konkurentów.

- Zawieranie nowych umów z producentami kosmetyków i chemii.

- Rozwój sieci Drogerii Blue i produktów marek własnych.

DELKO S.A. - lider na rynku dystrybucji kosmetyczno-chemicznej w Polsce, wyróżniający się na tle branży pod względem osiąganych wyników finansowych oraz efektywności działania. Spółka została założona w 1995 r., przez właścicieli kilkunastu hurtowni chemiczno-kosmetycznych z całej Polski.

Przez ten czas DELKO S.A. zdobyła wiodącą rolę w dystrybucji hurtowej produktów chemii gospodarczej, kosmetyków i artykułów higieny osobistej w tradycyjnym handlu, pozostając jedynym podmiotem oferującym tego typu usługi na terenie całego kraju. Sprzedaż produktów prowadzona jest w oparciu o regionalnych przedstawicieli, sieć własnych hurtowni oraz bezpośrednią obsługę dużych klientów detalicznych.

W skład grupy kapitałowej DELKO wchodzi DELKO S.A., jako jednostka dominująca oraz trzy podmioty zależne, tj.: Delko RDT Księżycowa sp. Z o.o., Delko Otto sp. z o.o. oraz Nika sp. z o.o. Od września 2009 r. Spółka jest notowana na Giełdzie Papierów Wartościowych w Warszawie.

DELKO S.A. jest laureatem wielu prestiżowych wyróżnień, min. pięciokrotnie (w 2002 r., 2003 r., 2006 r., 2007 r., oraz 2008 r.) uzyskała tytuł "Gazeli Biznesu" nagrody przyznawanej przez dziennik "Puls Biznesu" dla najbardziej dynamicznie rozwijających się firm. Celem strategicznym Spółki jest umacnianie pozycji niekwestionowanego lidera rynku hurtowego branży chemiczno-kosmetycznej

w Polsce. Cel ten DELKO S.A. chce osiągnąć poprzez przejęcia i akwizycje oraz rozwój organiczny, tj. zwiększenie sprzedaży produktów własnych marek oraz rozwój sieci sprzedaży w segmencie detalicznym, m.in. poprzez rozbudowę sieci salonów "BLUE DROGERIE".

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Delko SA | 500 zł na dziecko
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »