Deutsche Bank prognozuje zysk PZU

Deutsche Bank prognozuje w najbliższych latach spadek zysku netto PZU, od 2013 roku spodziewa się wzrostu. Analitycy banku spodziewają się, że PZU osiągnie w 2010 roku 3,417 mld zł zysku netto i 4,294 mld zł zysku operacyjnego.

Deutsche Bank prognozuje w najbliższych latach spadek zysku netto PZU, od 2013 roku spodziewa się wzrostu. Analitycy banku spodziewają się, że PZU osiągnie w 2010 roku 3,417 mld zł zysku netto i 4,294 mld zł zysku operacyjnego.

Deutsche Bank prognozuje w najbliższych latach spadek zysku netto PZU, od 2013 roku spodziewa się wzrostu. Analitycy banku spodziewają się, że PZU osiągnie w 2010 roku 3,417 mld zł zysku netto i 4,294 mld zł zysku operacyjnego. Zdaniem Deutsche Banku w 2011 roku zysk netto PZU wyniesie 3,329 mld zł, w 2012 3,225 mld zł, w 2013 3,428 mln zł, a w 2014 3,632 mld zł. Zysk operacyjny w 2011 roku ma wynieść 4,125 mld zł, a w następnych latach odpowiednio: 3,996 mld zł, 4,245 mld zł i 4,496 mld zł w 2014 roku.

W 2009 roku PZU miało 3,763 mld zł zysku netto i 4,619 mld zł zysku operacyjnego.

Reklama

Analitycy Deutsche Banku w swoim raporcie wycenili akcje PZU na 28,3-33,1 mld zł, co - według wyliczeń PAP - dawałoby wycenę jednej akcji ubezpieczyciela w przedziale 327-383 zł.

Ustalony przez sprzedających akcje PZU przedział cenowy akcji wynosi 283,5-312,5 zł.

Zdaniem analityków Deutsche Banku, PZU dzięki swojej dywersyfikacji, ogromnym korzyściom skali i potencjałowi redukcji kosztów, może w kolejnych latach utrzymać silną zyskowność.

Głównymi czynnikami ryzyka są m.in. rosnąca presja ze strony konkurencji, spadająca rentowność obligacji, które w swoim portfelu inwestycyjnym ma PZU oraz skuteczność realizacji programu modernizacji i redukcji kosztów.

Analitycy Deutsche Banku uważają jednak, że chociaż presja konkurencyjna będzie się zwiększać, to PZU wydaje się dobrze przygotowana na te wyzwania, a zarząd może szukać dalszych oszczędności m.in. w redukcji kosztów administracyjnych.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: PZU SA | bank | Deutsche Bank | bańki | analitycy | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »