DM BPS podniósł rekomendację dla CCC

Analitycy DM BPS, w raporcie z 11 marca, podnieśli rekomendację dla CCC do "kupuj" z "trzymaj", podnosząc jednocześnie cenę docelową akcji spółki do 164,1 zł z 126,8 zł wcześniej. Biorąc pod uwagę perspektywy i oczekiwane wyniki finansowe obuwniczej spółki podwyższamy wycenę akcji CCC do 164,1 PLN i wydajemy rekomendację KUPUJ, gdyż zawiera w sobie 30% potencjał wzrostowy.

Analitycy DM BPS, w raporcie z 11 marca, podnieśli rekomendację dla CCC do "kupuj" z "trzymaj", podnosząc jednocześnie cenę docelową akcji spółki do 164,1 zł z 126,8 zł wcześniej. Biorąc pod uwagę perspektywy i oczekiwane wyniki finansowe obuwniczej spółki podwyższamy wycenę akcji CCC do 164,1 PLN i wydajemy rekomendację KUPUJ, gdyż zawiera w sobie 30% potencjał wzrostowy.

Od czasu naszej ostatniej rekomendacji z ceną docelową 126,8 PLN (TRZYMAJ z dnia 17.10.2013) poznaliśmy szczegóły dotyczące rozwoju na rynkach zagranicznych, które w poprzedniej analizie traktowane były jako testowe. Obecnie uwzględniliśmy dynamiczny rozwój w oparciu o sklepy CCC na nowych rynkach począwszy od 2014 i uważamy, iż model biznesowy oraz przedstawiona strategia rozwoju ma szanse na powodzenie przez co wpływa na ocenę inwestycyjną. Dodatkowo biorąc pod uwagę perspektywy i oczekiwane wyniki finansowe obuwniczej spółki podwyższamy wycenę akcji do 164,1 PLN i wydajemy rekomendację KUPUJ, gdyż zawiera w sobie 30% potencjał wzrostowy.

Reklama

Zagraniczna ekspansja. W najbliższych dwóch latach nastąpi intensyfikacja otwarć, co obok rozwoju na dotychczasowych rynkach oznaczać będzie podwojenie powierzchni do końca 2015. W ogólnym rozrachunku zakładamy, iż całkowita powierzchnia handlowa w latach 2014-2015 powiększy się o około 162 tys. mkw netto co wraz z 42,4 tys. mkw otwartymi w 2013 roku spowoduje iż powierzchnia wzrośnie o 204 tys. mkw, co będzie tożsame z oczekiwaniami spółki, która zakłada wzrost w latach 2013-2015 na poziomie 200 tys. mkw.

Koncentracja na rozwoju CCC. W naszych szacunkach uwzględniliśmy koncentrację tylko i wyłącznie na sieci CCC, przy jednoczesnym założeniu stopniowego wygaszania działalności marki BOTI (ostatnie salony zamknięte do końca 2014) oraz zamykania salonów LASOCKI (ostatnie salony zamknięte w 2016, marka eksponowana będzie w salonach CCC).

Spodziewana poprawa oraz rozwój marki LASOCKI. Oczekujemy, iż za poprawą efektywności sprzedaży podąży marża handlowa. Będzie to m.in. następstwem rosnącego udziału obuwia skórzanego pod marką LASOCKI, cechującego się bardziej stabilną marżą aniżeli obuwie syntetyczne oraz rozszerzenia kolekcji o krótkie serie (strategia Fast Fashion). W latach 2014-16 spodziewamy się wzrostu marży handlowej GK CCC do 52,4% z 51% w 2014 i 50,3% w 2013. Prognoz na 2014 dokonaliśmy w ujęciu kwartalnym.

Rosnące zyski i "atrakcyjniejsza wycena". Oczekujemy, iż poprawa na poziomie EBIT oraz EBITDA będzie wynikała z rozwoju sieci oraz ze wzrostu efektywności na wyższych poziomach, dlatego też marża EBITDA wzrośnie z 13,0% w 2013 do 15,4% w 2016. Poprawę odnotuje również marża zysku netto. W 2014 szacujemy zysk netto na 197,4 mln PLN (+49,5% r/r), który w 2015 wyniesie 299,1 mln PLN (+51,5% r/r). Tym samym szacujemy, iż spółka osiągnie cel z programu motywacyjnego mówiący o wypracowaniu w latach 2013-15 zysku na poziomie 620 mln PLN. Z naszych prognoz wynika, iż będzie to 628,5 mln PLN. Dlatego też w 2016 roku zwiększyliśmy liczbę akcji o 768 tys. sztuk. Poprawa zysków spowoduje, iż wskaźnik P/E i EV/EBITDA w 2014 kształtował się będzie na stosunkowo wysokim poziomie wynoszącym odpowiednio 24,5x i 16,2x, jednakże względem mnożników dla LPP na poziomie 26,7x i 17,7x (raporty analityczne Bloomberg z ostatnich 28 dni) zawiera w sobie 8% dyskonto, które w kolejnym roku może być większe. Dlatego w bezpośrednim porównaniu dwóch liderów rynkowych utrzymujemy swoje nastawienie, iż to walory obuwniczej spółki są bardziej atrakcyjną inwestycją.

W dalszym ciągu dobra sytuacja płynnościowa. Szacujemy, iż poprawa zarządzania kapitałem obrotowym oraz stosunkowo niski CAPEX na otwarcie mkw powierzchni handlowej wraz z rozbudową Centrum logistycznego nie wpłyną negatywnie na sytuację gotówkową spółki w najbliższych latach i polityka dywidendowa będzie kontynuowana. W latach 2014-16 spodziewamy się, iż dywidenda wynosić będzie odpowiednio 1,8; 2,0 i 2,5 PLN/akcję (DY na poziomie 1,4-2,0%). W szacunkach zawarliśmy pozyskanie finansowania dłużnego, jednakże ze względu na niski poziom DN/EBITDA w okolicach 0,8-0,9x obsługa zadłużenia nie powinna być dla spółki problemem.

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: ccc
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »