Dobry początek roku Uboat-Line
Spółka Uboat-Line, świadcząca usługi dla firm transportowych, zanotowała w I kwartale 2014 r. jednostkowy zysk netto na poziomie 832 tys. zł oraz 17,26 mln zł przychodów. W trakcie I kwartału spółka prowadziła m.in. prace nad rozszerzeniem oferty.
"Pierwszy kwartał oznacza dobry początek nowego roku i potwierdza, że Uboat-Line pozostaje na ścieżce szybkiego wzrostu o czym świadczy wzrost przychodów" - zapowiedział prezes zarządu Uboat-Line Grzegorz Misiąg.
Przychody spółki wyniosły w I kwartale 17,26 mln zł wobec 10,72 mln zł przed rokiem. Zysk netto wyniósł 832 tys. zł wobec 1,09 mln zł przed rokiem. Niższy zysk wynika częściowo z inwestycji w rozwój spółki a także z tego, że przed rokiem jeden z ważnych, międzynarodowych partnerów Uboat-Line wystawił część faktur z opóźnieniem - w związku z tym spółka zaksięgowała w II kwartale część kosztów, które normalnie obciążyłyby pierwsze trzy miesiące roku.
Jeśli pominąć, takie nietypowe zdarzenia, to rentowność spółki utrzymuje się na stosunkowo stałym poziomie.
Uboat-Line specjalizuje się w obsłudze firm transportowych. Oferuje im kompleksową usługę, która obejmuje m.in. rezerwację przepraw promowych z większości portów europejskich, rezerwację przepraw dla pojazdów ponadnormatywnych oraz przewożących ładunki niebezpieczne, oraz serwis i obsługę transportu intermodalnego na kluczowych trasach Europy. Poprzez spółkę zależną Uboat Logistics, Uboat-Line rozpoczął też świadczenie usług w zakresie spedycji lądowej i morskiej. W 2014 r. Spółka ma zamiar w dalszym ciągu rozwijać swoją ofertę, wprowadzać nowe usługi, a także rozważy rozwój geograficzny.
W związku z tym zarząd podjął m.in., decyzję o rozpoczęciu świadczeniu usług pośrednictwa ubezpieczeniowego w oparciu o markę "Uboat Logistics".
"Naszą misją jest wspieranie i organizacja transportu. Chcemy zbudować możliwie najpełniejszą ofertę różnych usług dedykowanych dla firm transportowych. Taka oferta zapewni nam możliwość zwiększania przychodów ale też budowania wyjątkowych relacji z naszymi klientami" - powiedział wiceprezes Uboat-Line Artur Smolik.
Elementem polityki zacieśniania relacji z klientami jest m.in. pierwszy w historii spółki program lojalnościowy. Program "Zdobywaj mile i wygrywaj" prowadzony przez agencję Pegasus Advertising Poland to jeden z pierwszych i największych takich projektów w Polsce kierowany dla firm związanych z branżą transportową. Uboat-Line jest notowany na rynku NewConnect a jego obligacje na rynku Catalyst. Akcje wchodzą w skład prestiżowego indeksu NC Lead.
Uboat-Line S.A. to wyspecjalizowana firma świadcząca kompleksowe usługi dla firm transportowych. Firma współpracuje z największymi armatorami i m.in. hurtowo rezerwuje przeprawy promowe, dzięki czemu może zaoferować swoim partnerom najbardziej konkurencyjne ceny.
Notowania spółki Uboat Line S.A.
Opr. MZB