Dom Development oczekuje spadku marży

Deweloper Dom Development spodziewa się, że w 2007 r. uzyska 37 proc. marżę brutto na sprzedaży. Od 2008 r. spółka oczekuje spadku marży w związku ze stabilizacją rynku i koncentracją na mieszkaniach popularnych, generujących niższe marże, a wzrost zysków chce generować dzięki większej skali działania i większemu wolumenowi realizowanych lokali.

Deweloper Dom Development spodziewa się, że  w 2007 r. uzyska 37 proc. marżę brutto na sprzedaży. Od 2008 r.  spółka oczekuje spadku marży w związku ze stabilizacją rynku i  koncentracją na mieszkaniach popularnych, generujących niższe  marże, a wzrost zysków chce generować dzięki większej skali  działania i większemu wolumenowi realizowanych lokali.

- W tym roku nasze marże będą na poziomie 37 proc. W przyszłym roku będą niższe u wszystkich deweloperów, bo w dłuższym okresie takie poziomy są nie do utrzymania. W naszym przypadku będzie to też wpływ strategii zwiększenia udziału mieszkań popularnych w sprzedaży. Dalszy wzrost zysków ma nam zapewnić rosnąca liczba mieszkań w realizacji - powiedział na konferencji Janusz Zalewski, dyrektor finansowy spółki.

Marża brutto na sprzedaży Dom Development w II kwartale 2007 r. wzrosła do 38,4 proc. Rok wcześniej było to 31 proc., a w I kwartale 2007 r. 36,6 proc. Obecna wysokość marż wiąże się z relatywnie wysokim udziałem w sprzedaży projektów o podwyższonym standardzie.

Reklama

Przychody ze sprzedaży grupy Dom Development w II kwartale 2007 roku wyniosły 230 mln zł. Zysk brutto ze sprzedaży w tym okresie wyniósł 88,4 mln zł, o blisko 25 proc. więcej niż rok wcześniej, a EBITDA 66,5 mln zł (wzrost o 25,5 proc.).

Zysk netto w wysokości 54,7 mln zł był o 28,1 proc. wyższy niż II kwartale 2006 roku i był wynikiem rekordowym w dotychczasowej historii firmy.

W II kwartale 2007 roku spółka sprzedała 536 mieszkań i domów, w tym 441 mieszkań segmentu popularnego, 94 apartamenty o podwyższonym standardzie i 1 dom jednorodzinny.

W pierwszym półroczu spółka sprzedała łącznie 1014 mieszkań i domów, a w całym 2007 r. chce sprzedać 2.250 mieszkań, natomiast w 2008 r. znacznie przekroczyć 3.000.

Dom Development koncentruje inwestycje w Warszawie, gdzie od początku 2007 roku do końca czerwca średnia cena metra kwadratowego nowego mieszkania wzrosła o 10,6 proc. do 8,1 tys. zł.

Obecnie spółka realizuje inwestycje obejmujące ponad 3.200 mieszkań oraz apartamentów o wartości ok. 1,5 mld zł, a projekty w przygotowaniu obejmują 7.328 mieszkań i domów, których wartość wynosi ok. 3,4 mld zł. Z tej kwoty mieszkania popularne to projekty o wartości 2,8 mld zł, apartamenty o podwyższonym standardzie - 430 mln zł, apartamenty luksusowe - 64 mln zł, a domy - 110 mln zł.

Dom Development posiada grunty własne lub zabezpieczone na podstawie umów, które pozwalają na przekazanie klientom niemal 11.000 lokali w okresie najbliższych kilku lat. Obecnie spółka negocjuje zakup gruntów pod kolejnych 8.000 lokali mieszkalnych, w tym w większych miastach poza Warszawą.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: apartamenty | marże | oczekiwania
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »