Działalność Andersena poza USA dla KPMG

Oddziały Arthur Andersen działające poza USA zamierzają odłączyć się od amerykańskiej firmy macierzystej i w październiku br. połączyć się z innym czołowym światowym audytorem należącym do tzw. Wielkiej Piątki - KPMG International.

Oddziały Arthur Andersen działające poza USA zamierzają odłączyć się od amerykańskiej firmy macierzystej i w październiku br. połączyć się z innym czołowym światowym audytorem należącym do tzw. Wielkiej Piątki - KPMG International.

- Chcemy się odłączyć od amerykańskiego oddziału i mam nadzieję, że nasi koledzy zza Atlantyku zrozumieją, że nie chcemy mieć nic wspólnego ze śledztwem w sprawie Enrona - stwierdził podczas wczorajszej konferencji prasowej John Ormerod, szef brytyjskiego oddziału Andersena.

John Ormerod podkreśla, że ogłoszona wczoraj wstępna decyzja została skonsultowana z szefami jednostek Andersena działających w Niemczech, we Włoszech i w 13 krajach azjatyckich. KPMG, trzecia co do wielkości firma audytorska na świecie, nie zamieszana w żadne śledztwo dotyczące nieprawidłowości rachunków w nadzorowanych przez nią spółkach, wydaje się idealnym kandydatem.

Reklama

Szef brytyjskiego oddziału firmy zapowiedział już, że negocjowane są z KPMG warunki podziału wpływów, klientów i ewentualna redukcja zatrudnienia. - Mogę wypowiadać się tylko na temat współpracy w Wielkiej Brytanii, jednostki firmy w innych krajach będą prowadzić odrębne rozmowy z tamtejszymi oddziałami KPMG - zaznaczył J. Ormerod.

Odłączenie się jednostek firmy spoza USA oznacza, że zmniejszy się ona prawie o połowę. Poza Stanami Zjednoczonymi firma osiągnęła w roku fiskalnym kończącym się 31 sierpnia 2001 r. dochody w wysokości 4,85 mld USD, wobec 9,34 mld USD wypracowanych przez całą grupę.

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: KPMG | USA | poża | POZ | firmy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »