Dziewięć firm z NewConnect pod lupą GPW

GPW nałożyła na dziewięciu emitentów z rynku NewConnect obowiązek zlecenia sporządzenia analizy sytuacji finansowej i gospodarczej oraz perspektyw prowadzenia działalności.

Uchwały zarządu Giełdy zostały podjęte w stosunku do następujących spółek:

" F24 S.A.

" BGE S.A.

" CERABUD S.A.

" GREEN TECHNOLOGY S.A.

" HMSG S.A.

" MOBILE PARTNER S.A.

" TONSIL ACOUSTIC COMPANY S.A.

" VICTORIA ASSET OPERATION CENTRE S.A.

" VIRTUAL VISION S.A.

Zgodnie z regulacjami Alternatywnego Systemu Obrotu, które weszły w życie 20 czerwca 2012 r., w przypadku gdy w ocenie zarządu Giełdy zachodzą uzasadnione wątpliwości, że okoliczności prowadzenia działalności przez emitenta, którego instrumenty finansowe notowane są na NewConnect, mogą mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo obrotu lub interes uczestników obrotu, w szczególności w przypadku:

Reklama

" niepodjęcia przez emitenta prowadzenia działalności operacyjnej w zakresie lub w terminie wskazanym w dokumencie przekazanym przez emitenta do publicznej wiadomości,

" zaniechania prowadzenia przez emitenta podstawowej działalności operacyjnej,

" istotnej zmiany przedmiotu lub zakresu działalności prowadzonej przez emitenta,

" istotnego pogorszenia sytuacji finansowej lub gospodarczej emitenta,

- Organizator Alternatywnego Systemu może zobowiązać emitenta do zlecenia firmie inwestycyjnej (lub innemu podmiotowi świadczącemu usługi doradztwa finansowego, doradztwa prawnego lub audytu finansowego) dokonania analizy sytuacji finansowej i gospodarczej emitenta oraz jej perspektyw na przyszłość, a także sporządzenia dokumentu zawierającego wyniki dokonanej analizy oraz opinię co do możliwości podjęcia lub kontynuowania przez emitenta działalności operacyjnej.

Dokument, o którym mowa powyżej, powinien zostać opublikowany przez emitenta, w formie raportu bieżącego, nie później niż w ciągu 45 dni od opublikowania uchwały Zarządu Giełdy.

Wykonania analizy, o której mowa w § 15b Regulaminu ASO, emitent nie może zlecić podmiotowi dominującemu wobec tego emitenta, podmiotowi zależnemu od tego emitenta lub podmiotowi zależnemu od podmiotu dominującego wobec tego emitenta. Emitent nie może zlecić wykonania analizy również podmiotowi, który wykonuje lub wykonywał obowiązki Autoryzowanego Doradcy dla instrumentów finansowych tego emitenta, jak również podmiotowi dominującemu lub zależnemu w stosunku do tego Autoryzowanego Doradcy.

W przypadku powzięcia przez Organizatora Alternatywnego Systemu uzasadnionych wątpliwości co do zakresu opublikowanej analizy lub uznania, że przedstawiony w formie raportu bieżącego dokument zawiera istotne braki, Organizator Alternatywnego Systemu może zobowiązać emitenta do:

" uzupełnienia tego dokumentu o dodatkowe informacje lub wyjaśnienia,

" zlecenia dokonania dodatkowej analizy,

" zlecenia dokonania analizy innemu podmiotowi,

- w zakresie i w terminie wskazanym w decyzji Organizatora Alternatywnego Systemu, przy czym termin ten nie może być krótszy niż 30 dni od dnia opublikowania tej decyzji.

Oprócz dokumentu zawierającego wyniki zleconej analizy oraz opinię co do możliwości podjęcia lub kontynuowania przez emitenta działalności operacyjnej, emitent jest zobowiązany do opublikowania, w formie raportu bieżącego:

" informacji o nałożeniu na emitenta przez GPW obowiązku, o którym mowa w skierowanej do niego uchwale ZG,

" informacji o zobowiązaniu emitenta przez GPW do dokonania uzupełnień opublikowanego wcześniej dokumentu, bądź zlecenia dokonania analizy innemu podmiotowi,

" zleconych przez GPW uzupełnień lub wyjaśnień oraz wyników dodatkowej analizy.

Jeżeli emitent nie przestrzega zasad lub przepisów obowiązujących w alternatywnym systemie obrotu lub nie wykonuje lub nienależycie wykonuje obowiązki, Organizator Alternatywnego Systemu może, w zależności od stopnia i zakresu powstałego naruszenia lub uchybienia:

" upomnieć emitenta,

" nałożyć na emitenta karę pieniężną w wysokości do 20.000 zł,

" zawiesić obrót instrumentami finansowymi emitenta w alternatywnym systemie,

" wykluczyć instrumenty finansowe emitenta z obrotu w alternatywnym systemie.

Zarząd Giełdy prowadzi bieżącą obserwację emitentów, których instrumenty finansowe notowane są w alternatywnym systemie obrotu. W przypadku pojawienia się uzasadnionych wątpliwości dotyczących działań emitentów, które mogą mieć negatywny wpływ na bezpieczeństwo obrotu, będzie podejmował odpowiednie kroki przewidziane regulacjami ASO.

Szczegółowe regulacje dotyczące opisanych kwestii zawarte są w § 15b Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu oraz w § 4 ust. 5 Załącznika Nr 3 do Regulaminu Alternatywnego Systemu Obrotu.

Biznes INTERIA.PL na Facebooku. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

GPW
Dowiedz się więcej na temat: ANALIZY | GPW | Emitent
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »