Eldorado po 15,45 zł

Po 15,45 zł, czyli 3% powyżej ceny emisyjnej, czyli zgodnie z prezentowanymi przez PARKIET prognozami, zadebiutowały wczoraj na rynku równoległym GPW walory lubelskiej spółki handlowej Eldorado. W ciągu dnia kurs wahał się w przedziale 15,00-15,95 zł, by zamknąć się na poziomie 15,00 zł. Obroty osiągnęły 24 tys. akcji, co dało 0,7 mln zł.

Po 15,45 zł, czyli 3% powyżej ceny emisyjnej, czyli zgodnie z prezentowanymi przez PARKIET prognozami, zadebiutowały wczoraj na rynku równoległym GPW walory lubelskiej spółki handlowej Eldorado. W ciągu dnia kurs wahał się w przedziale 15,00-15,95 zł, by zamknąć się na poziomie 15,00 zł. Obroty osiągnęły 24 tys. akcji, co dało 0,7 mln zł.

- Z ceny pierwszego notowania jestem zadowolony, ale naprawdę usatysfakcjonowany będę za trzy lata, kiedy okaże się, czy prowadzona przeze mnie firma zrealizowała to, co teraz planujemy. Ze swojej strony mogę już jednak teraz publicznie zapewnić inwestorów, iż będziemy taką spółką, co do której nie będzie można mieć zastrzeżeń o sposób zarządzania i kontaktowania się z akcjonariuszami - deklaruje Artur Kawa, prezes zarządu Eldorado, spółki prowadzącej sieć supermarketów "Stokrotka" oraz - na zasadzie franchisingu - sklepów osiedlowych "Groszek".

Reklama

Pytany przez PARKIET o podsumowanie wypracowanych w 2001 r. wyników (Eldorado zapowiadało 6,9 mln zł zysku netto, przy 550 mln zł przychodów ze sprzedaży), prezes A. Kawa stwierdził jedynie, iż jest zadowolony z osiągnięć minionego roku. Dodajmy, iż w 2002 roku wynik netto przedsiębiorstwa powinien sięgnąć 10,7 mln zł, natomiast sprzedaż 698,3 mln zł.

Z pierwszego debiutu w tym roku zadowolony jest też zarząd GPW. - To pierwszy odważny emitent, który nie przestraszył się bessy. Wierzymy, że Eldorado przełamie złą passę i sprawi, że ten rok będzie znacznie bardziej udany od poprzedniego - ocenia Wiesław Rozłucki, prezes zarządu GPW, dodając, że lubelska spółka to przykład na to, iż nawet w tak trudnych czasach można z powodzeniem pozyskiwać kapitał i realizować ambitne plany. 20 mln zł osiągniętych z emisji publicznej ma zaś posłużyć do rozszerzenia oferowanego asortymentu i wdrożenia usług logistycznych (B2B).

Parkiet
Dowiedz się więcej na temat: GPW
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »