Reklama

Energomontaż-Południe żąda zapłaty 10,5 mln euro

Energomontaż Południe zażądał od Alstom Boiler Deutschland i Alstom Power Systems zapłaty 5,1 mln euro za kwietniowe i majowe faktury i dodatkowych 5,4 mln euro w ramach roszczeń za "dodatkowe koszty i opóźnienia wynikające z winy Alstom" - podał Energomontaż-Południe w komunikacie.

"Kwota 5,4 mln euro nie zawiera kwot roszczeń zgłoszonych wcześniej, a emitent jest w trakcie wyliczania kolejnych uzasadnionych roszczeń z tytułu dodatkowych kosztów wynikających z opóźnień oraz z tytułu innych poza kontraktowych prac wykonywanych na zlecenie zamawiającego" - podano w raporcie.

Reklama

Spółka otrzymała natomiast od Alstom Boiler Deutschland wypowiedzenie umowy dotyczącej montażu części ciśnieniowej kotła w elektrowni w Niemczech.

"W wypowiedzeniu wskazano, iż następuje ono z winy emitenta i opiera się na zapisach ogólnych warunków umowy dotyczących w szczególności nie usunięcia naruszeń umowy, braku postępu w pracach i nie przedstawienia należytego zapewnienia co do terminowości oraz opóźnienia, które może istotnie wpłynąć na terminowość realizacji głównych prac" - podała spółka.

Wartość umowy na dzień wypowiedzenia wynosi ok. 19 mln euro.

Alstom wystąpił z roszczeniami, naliczając firmie ok. 18 mln zł kary.

"Energomontaż Południe uznał roszczenia i zarzuty Alstomu za bezzasadne.

"W szczególności emitent absolutnie zaprzecza zarzutom dotyczącym naruszeń umowy oraz potwierdza, że opóźnienia w realizacji kontraktu, jak i innych projektów wynikają z winy zamawiającego i dają prawo emitentowi do wystąpienia z kolejnymi roszczeniami" - podano w komunikacie.

Dowiedz się więcej na temat: Alstom | boiler

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Dziś w Interii

Raporty specjalne

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »