Esotiq&Henderson planuje wejść na główny parkiet na początku 2012 roku

Debiutująca w czwartek na NewConnect spółka Esotiq&Henderson, dystrybutor marek bielizny Esotiq i Henderson, planuje wejście na parkiet główny na początku 2012 roku. Rozwój spółki oparty o powiększenie liczby punktów sprzedaży zarówno w kraju jak i za granicą.

 Debiutująca w czwartek na NewConnect spółka Esotiq&Henderson, dystrybutor marek bielizny Esotiq i Henderson, planuje wejście na parkiet główny na początku 2012 roku. Rozwój spółki oparty o powiększenie liczby punktów sprzedaży zarówno w kraju jak i za granicą.

Akcje Esotiq&Henderson notowały 21,2 proc. wzrost do 303 zł o 15:16 w pierwszym dniu notowań.

- Planujemy przejście na rynek główny na początku 2012 roku - poinformował dziennikarzy prezes Adam Skrzypek.

Dodał, że nie zapadły jeszcze decyzje dotyczące kolejnej emisji akcji przy okazji przeniesienia na rynek regulowany.

Pod koniec 2010 roku spółka została dokapitalizowana kwotą 15 mln zł w ramach emisji 60.000 akcji po 250 zł za papier. Nowa emisja reprezentuje 37,5 proc. kapitału spółki i uprawnia do 23,08 proc. głosów na jej WZA. Pieniądze mają zasilić kapitał obrotowy i być wykorzystane na rozbudowę sieci handlowej.

Reklama

Do końca '11 sieć ma liczyć 32 punkty własne i 105 punktów franczyzowych. Do końca 2012 roku liczba punktów sprzedaży ma wzrosnąć do 178 ze 113 obecnie.

Obecnie sprzedaż bielizny prowadzona jest w oparciu o 32 salony własne zlokalizowane głównie w galeriach handlowych, 81 salonów prowadzonych w oparciu o umowy franczyzy. Ponadto sprzedaż realizowana jest w salonach partnerskich. Marki Esotiq oraz Henderson są obecne także w salonach poza granicami Polski.

Prezes poinformował, że strategia spółki zakłada dalszy wzrost sprzedaży m.in. poprzez rozbudowę sieci handlowej, również poza granicami kraju, w krajach Europy Zachodniej, Azji oraz w Stanach Zjednoczonych.

- Planujemy wejście z naszymi produktami na rynki Bliskiego Wschodu, Wielkiej Brytanii oraz USA. Myślę, że zaczniemy w drugiej połowie tego roku albo poprzez franczyzę albo rynek tradycyjny - powiedział Skrzypek.

W ubiegłym roku spółka została wydzielona z grupy LPP. Od początku działalności nowej spółki, czyli października 2010 roku, spółka osiągnęła zysk netto na poziomie 500 tys. zł oraz zysk EBITDA w kwocie 705 tys. zł.

W pierwszym kwartale tego roku spółka osiągnęła przychody netto na poziomie prawie 14,5 mln zł. Ponad 60 proc. przychodów spółka uzyskała poprzez sprzedaż towarów w salonach, ponad 30 proc. poprzez sprzedaż hurtową i mniej niż 10 proc. z eksportu.

Spółka prognozuje, że na koniec 2011 r. przychody wyniosą około 72 mln zł, EBITDA 6,4 mln zł, a zysk netto 4,01 mln zł.

- Na ten moment jesteśmy powyżej planu - powiedział prezes.

W 2012 roku przychody mają wzrosnąć do ok. 90 mln zł, EBITDA do 9,8 mln zł, a zysk netto do 6,04 mln zł.

Esotiq&Henderson jest producentem działającym w segmencie bieliźniarskim rynku odzieżowego i tekstylnego, oferuje bieliznę damskiej marki Esotiq i męskiej marki Henderson. Posiada własny dział zajmujący się projektowaniem produktów marek własnych, produkcja zlecana jest podwykonawcom z Dalekiego Wschodu.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: Główną | Nieplanowane | początki | glowne | NewConnect | spółka | Marek | esotiq
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »