Eurocash chce zwiększyć dynamikę

Grupa Eurocash chce w przyszłym roku zwiększyć dynamikę otwarć nowych hurtowni oraz sklepów franczyzowych - powiedział PAP Jan Domański, rzecznik prasowy grupy. W III kwartale 2009 roku grupa Eurocash wypracowała 27,8 mln zł zysku netto (wzrost o 47,2 proc. rdr), co pokrywało się z oczekiwaniami rynkowymi.

Grupa Eurocash chce w przyszłym roku zwiększyć dynamikę otwarć nowych hurtowni oraz sklepów franczyzowych - powiedział PAP Jan Domański, rzecznik prasowy grupy. W III kwartale 2009 roku grupa Eurocash wypracowała 27,8 mln zł zysku netto (wzrost o 47,2 proc. rdr), co pokrywało się z oczekiwaniami rynkowymi.

Zysk operacyjny wzrósł o 17,4 proc. rdr do 35,1 mln zł. EBITDA wzrosła o 14,9 proc. do 47,5 mln zł. Przychody spółki wzrosły o 6,8 proc. rdr do poziomu 1,85 mld zł, podczas gdy konsensus rynkowy zakładał 1,83 mld zł. Po trzech kwartałach tego roku grupa Eurocash ma 5,05 mld zł przychodów (wzrost o 11,6 proc. rdr), 85,9 mln zł zysku operacyjnego (wzrost o 15,8 proc. rdr) i 65,5 mln zł zysku netto (wzrost o 28,3 proc. rdr). "Wydaje się, że są to najlepsze wyniki, jakie w tych warunkach rynkowych można było zaprezentować" - powiedział PAP Domański. "Dbamy o utrzymanie i wzmocnienie pozycji rynkowej oraz o wzrost efektywności naszej działalności w zakresie utrzymania kosztów pod kontrolą jak i zarządzania kapitałem obrotowym" - dodał. Jego zdaniem ostrożnie trzeba podchodzić do sprzedaży w czwartym kwartale tego roku i perspektyw wzrostu rynku w 2010 roku. "Wydaje się, że dalej należy być ostrożnym. Nie ma sygnałów, że konsumenci będą szturmować sklepy, święta pewnie będą dobre, ale szans na ożywienie nie widać" -powiedział Domański. "Jesteśmy ostrożni, jeśli chodzi o poprawę sprzedaży w 2010 roku. Pewnie przyszły rok będzie podobny do tego. Nie oczekujemy specjalnych rewelacji, dalej widać trend ostrożnościowy wśród konsumentów" - dodał. "Zakładamy dla nas podobną dynamikę sprzedaży (w sklepach porównywalnych - przyp. PAP) jak w tym roku i dla rynku prawdopodobnie też porównywalnie do inflacji" - powiedział. W 2010 roku Eurocash zamierza kontynuować dynamiczny rozwój sieci franczyzowych (Delikatesy Centrum i abc) oraz otworzyć więcej hurtowni Cash&Carry niż w tym roku. "W ubiegłym roku otworzyliśmy 80 placówek Delikatesy Centrum, w tym roku jesteśmy blisko 80 placówek. Mamy nadzieję, że będziemy poprawiać dynamikę otwarć. Format nowoczesnej franczyzy Delikatesów Centrum bardzo dobrze się sprawdza na rynku" - powiedział Domański. Dodał, że w tym roku spółka może otworzyć więcej niż 80 placówek - aktualna liczba sklepów w sieci to już 450, a w 2010 roku liczba nowych otwarć może jeszcze wzrosnąć. Jeśli chodzi o hurtownie Cash&Carry Eurocash zamierza otworzyć w tym roku 6 placówek, w przyszłym roku więcej. "Nasze formaty nie wymagają znaczących nakładów inwestycyjnych, co bardzo dobrze sprawdza się w tych czasach" - powiedział przedstawiciel grupy. Na koniec III kwartału tego roku liczba hurtowni Eurocash Cash&Catrry wyniosła 113, a liczba sklepów sieci abc 3.276. Liczba sklepów franczyzowych sieci Delikatesy Centrum wyniosła na koniec września 439 placówek. Domański poinformował, że Eurocash planuje finalizację transakcji przejęcia Batny do końca roku. Podtrzymuje chęć udziału w dalszej konsolidacji rynku. "Naszym celem jest dalsza poprawa pozycji rynkowej. Chcemy być aktywni w procesie konsolidacji rynku FMCG, natomiast w tym momencie nie mamy nowych informacji na temat możliwych przejęć" - powiedział. Eurocash podtrzymuje swoją politykę dywidendową. "Mamy stabilną politykę dywidendową i nie zamierzamy niczego zmieniać, chyba żeby pojawiła się konieczność ostrożnego podejścia do zarządzania płynnością" - powiedział Domański. Z zysku za 2008 rok, który wyniósł 59,57 mln zł Eurocash wypłacił 40,1 mln zł dywidendy, czyli 0,3 zł na akcję.

Reklama
INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: RDR | chciał | delikatesy
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »