Reklama

Eurocash szkoli przyszłych sprzedawców

300 uczniów wzięło udział w pilotażowym programie Akademii Umiejętności Eurocash dla wybranych szkół zawodowych i branżowych z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego.

300 uczniów wzięło udział w pilotażowym programie Akademii Umiejętności Eurocash dla wybranych szkół zawodowych i branżowych z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego.

W 2017 roku Akademia Umiejętności Eurocash rozpoczęła współpracę z wybranymi szkołami zawodowymi/branżowymi oraz technicznymi, kształcącymi uczniów na kierunkach sprzedawca oraz technik handlowiec. Pilotażowym programem zostały objęte wybrane szkoły z województwa podkarpackiego, śląskiego i dolnośląskiego. W roku szkolnym 2017/2018 w 30 warsztatach wzięło udział łącznie 300 osób. Tematyka zajęć dotyczyła zagadnień związanych m.in. z obsługą klienta i merchandisingiem w sklepie spożywczym. Inicjatywa Akademii Umiejętności Eurocash uzyskała wsparcie Ośrodka Rozwoju Edukacji.

Reklama

Program "Akademia Umiejętności Eurocash na rzecz promocji zawodu sprzedawcy w szkołach zawodowych/branżowych oraz technikach" został stworzony w odpowiedzi na rosnący problem braku wykwalifikowanych sprzedawców na rynku pracy. Nadrzędnym celem współpracy szkół i Akademii Umiejętności Eurocash była promocja zawodu sprzedawcy wśród młodych ludzi.

- Polscy niezależni przedsiębiorcy borykają się z brakami kadrowymi. Chodzi zarówno o brak rąk do pracy, jak i niski poziom kwalifikacji zawodowych osób zatrudnianych w handlu. Dotyczy to całego rynku, a więc i naszych klientów - właścicieli sklepów franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash - mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba, menedżer Akademii Umiejętności Eurocash.

- Szkoły z roku na rok odnotowują słabnące zainteresowanie kierunkiem sprzedawca przez co coraz częściej łączą różne profile w klasach wielozawodowych lub całkowicie rezygnują z otwierania kolejnych roczników. Wychodząc naprzeciw tej sytuacji, stworzyliśmy inicjatywę, która nie tylko wzbogaca obecny program kształcenia, ale pokazuje również uczniom, że zawód sprzedawcy daje ciekawe perspektywy zawodowe, a w efekcie odpowiedniego zaangażowania może przynieść również dobre wynagrodzenie - dodaje.

W ramach projektu Akademia Umiejętności Eurocash organizuje praktyczne warsztaty dla uczniów, gości w szkołach zawodowych i branżowych podczas dni otwartych oraz organizuje specjalne spotkania z rodzicami. Uczniowie biorący udział w programie mają możliwość odbycia płatnych praktyk zawodowych w sklepach franczyzowych i partnerskich Grupy Eurocash. W trakcie nauki oraz praktyk trenerzy Akademii Umiejętności Eurocash zapewniają indywidualne wsparcie merytoryczne dla uczniów. W ramach tegorocznej edycji programu Eurocash zorganizował m.in. wycieczkę dla uczniów Bieszczadzkiego Zespołu Szkół Zawodowych im. Lecha Wałęsy w Ustrzykach Dolnych do centrum logistycznego w Krosno-Szczepańcowa, w której wzięło udział około 50 osób.

- Wraz z początkiem września, ruszy kolejny cykl zajęć warsztatowych dla uczniów. Wezmą w nich udział również klasy pierwsze, których uczniowie będą odbywać praktykę zawodową w sklepach współpracujących z Akademią Umiejętności Eurocash. Dotychczas programem objęci byli uczniowie klas trzecich - mówi Agata Wrzecionowska-Dzierba. - Program "Akademia Umiejętności Eurocash na rzecz promocji zawodu sprzedawcy w szkołach zawodowych/branżowych oraz technikach" wejdzie w kolejną fazę, zacieśniając współpracę z kolejnymi szkołami.

Opr. MD

Reklama

Reklama

Reklama

Reklama

Strona główna INTERIA.PL

Polecamy

Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »