Famed Żywiec zaczyna ofertę

Rusza pierwsza publiczna oferta akcji Famed Żywiec S.A. - największego polskiego producenta i eksportera sprzętu medycznego.

Rusza pierwsza publiczna oferta akcji Famed Żywiec S.A. - największego polskiego producenta i eksportera sprzętu medycznego.

Według informacji zawartych w prospekcie emisyjnym spółki, w ramach IPO inwestorom zaoferowanych zostanie 5,25 mln akcji w dwóch transzach: detalicznej i instytucjonalnej. Zapisy dla inwestorów indywidualnych odbędą się od 10 do 15 kwietnia br., a dla instytucji od 17 do 18 kwietnia br. (book building w tej transzy: 14-15 kwietnia br.). Przedział cenowy, w którym zawierać się będzie cena emisyjna, ustalony został na poziomie 18-22 zł za akcję, a jej ostateczna wartość zostanie podana do 16 kwietnia br. Funkcję Oferującego pełni Biuro Maklerskie Banku BGŻ.

Reklama

WIELKOŚĆ OFERTY

- Oferta opiewa łącznie na 5,25 mln akcji. 4 mln z nich podzieliliśmy na dwie transze w ten sposób, że inwestorom instytucjonalnym zaoferujemy 3,25 mln akcji, a indywidualnym 750 tys. akcji. Pozostałe 1,25 mln akcji możemy przydzielić do każdej z powyższych transz w zależności od popytu w każdej

z nich. Po wstępnych rozmowach z szeregiem instytucji finansowych widzimy spore zainteresowanie emisją. Inwestorzy szczególnie doceniają fundamenty spółki, pozycję lidera z ponad 50 proc. udziałem na rynku krajowym oraz fakt, że większość produkcji sprzedawana jest w Europie Zachodniej. To wszystko przekłada się na osiągane wyniki finansowe. - mówi Czesław Wandzel, prezes Famedu.

W 2006 roku żywiecki Famed miał 97 mln zł przychodów ze sprzedaży i 4,6 mln zł zysku netto.

W ciągu pierwszych 6 miesięcy 2007 spółka wypracowała przychody ze sprzedaży na poziomie 40 mln zł. i zysk netto ponad 6 mln zł. W dalszym powiększaniu skali przychodów i zysku netto pozwoli realizacja celów emisyjnych.

CELE EMISYJNE

- Pieniądze pozyskane z pierwszej publicznej emisji akcji przeznaczymy na zwiększenie mocy produkcyjnych, automatyzację produkcji, a także na przejęcia w branży. Chcemy rozbudować grupę Famed o podmiot prowadzący działalność handlową w zakresie wyrobów medycznych jednorazowego użytku. W ten sposób rozszerzymy portfolio produktowe o niszę, która od kilku lat bardzo dynamicznie się rozwija. Realizacja tak postawionej strategii rozwoju pozwoli nam na dalsze umacnianie pozycji

w kraju, a przede wszystkim rozwój eksportu. W tej chwili za granicę - do 110 krajów na całym świecie - sprzedajemy ponad 50 proc. produkcji. Chcemy, aby docelowo było to nawet 70-80 proc. - komentuje prezes Wandzel .

PODZIAŁ PIENIĘDZY

Famed planuje przeznaczyć ok. 72,3 mln zł na budowę nowej hali produkcyjnej o powierzchni 9 tys. m2 oraz zakup niezbędnych do jej wyposażenia maszyn: centr obróbczych, wycinarek laserowych, robotów spawalniczych, urządzeń szlifujących i czyszczących oraz linii montażowych. Kolejne 13 mln zł przeznaczone zostanie na robotyzację i automatyzację, w tym urządzenia do przetwórstwa tworzyw sztucznych.

Dalsze 15 mln zł spółka planuje przeznaczyć na przejęcia w związku z budową sieci dystrybucyjnej oraz rozszerzeniem potencjału produkcyjnego. Celem przejęcia ma być podmiot prowadzący handel wyrobami medycznymi jednorazowego użytku. Pozostałe środki w wysokości ok. 12 mln zł przeznaczone zostaną na finansowanie działalności bieżącej.

*

Famed Żywiec S.A. jest największym polskim producentem wyrobów medycznych i jedyną firmą produkującą kompleksowe wyposażenie dla zakładów opieki zdrowotnej. Istniejąca od 1870 roku firma posiada ponad 50 proc. udział w rynku krajowym. Około połowa produkcji przeznaczona jest na eksport, łącznie do 110 krajów na całym świecie. Te proporcje oddają strategię działania firmy, która opierając się na stabilnej pozycji lidera rynku krajowego buduje przewagę konkurencyjną na rynkach międzynarodowych. Spółka posiada w ofercie ponad 300 własnych produktów i jest jedynym ze znanych producentów światowych oferującym kompleksowe wyposażenie szpitali.

Skuteczną działalność żywieckiej firmy na rynku krajowym i międzynarodowym oraz jakość oferowanych rozwiązań doceniają niezależni eksperci. Efektem są liczne wyróżnienia, wśród nich godło Teraz Polska, wyróżnienie I-go stopnia Polskiej Nagrody Jakości, tytuł Wybitnego Polskiego Eksportera, czy nagroda Polski Produkt Światowy (za stół operacyjny SU-03).

(opr. KM)

Informacja prasowa
Dowiedz się więcej na temat: famed | Żywiec | Grupa Żywiec SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »