Gino Rossi: 20-proc wzrost przychodów
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Gino Rossi S.A. po sześciu miesiącach 2008 r. wyniosły 93,1 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 20 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego.
Znaczący wpływ na wysokość przychodów Grupy w pierwszym półroczu 2008 r. miała sprzedaż detaliczna sklepów firmowych Gino Rossi, Geox, Vanita, a szczególnie SIMPLE. Udział sprzedaży detalicznej w/w sklepów w skonsolidowanej sprzedaży wyniósł w tym okresie blisko 60 proc.
Porównując pierwsze półrocze bieżącego i minionego roku sprzedaż detaliczna w Grupie Gino Rossi wzrosła o blisko 30 proc.
W sklepach firmowych Gino Rossi, Geox i Vanita wyniosła ona 40,68 mln zł, wzrastając tym samym wobec pierwszych sześciu miesięcy roku 2007 o 15,8 proc., natomiast w sklepach firmowych z marką SIMPLE wyniosła 15,2 mln zł, co oznacza wzrost o 91,5 proc. wobec analogicznego okresu roku wcześniejszego.
- To było bardzo dobre półrocze dla Gino Rossi ? dotychczasowe miesiące 2008 roku odznaczały się wysoką dynamiką wzrostu ? mówi Maciej Fedorowicz, Prezes Zarządu Gino Rossi. - Jestem przekonany, że także druga połowa roku przyniesie umocnienie pozycji Grupy na rynku. Nasze plany zakładają przeniesienie produkcji obuwia marek G&R i Vanita do Indii, co przełoży się na obniżenie kosztów produkcji, a tym samym na większą marżę na sprzedaży ? dodaje Prezes Fedorowicz.
Obecnie Grupa posiada łącznie 165 salonów w Polsce i za granicą (w Niemczech, Rosji, Litwie, Łotwie, Ukrainie, Czechach, Węgrzech i Gruzji). W 2008 r. Grupa uruchomiła 4 nowe salony. Plany rozwoju sieci sprzedaży na obecny rok zakładają powstanie kolejnych 10 salonów firmowych w Polsce ? marek Gino Rossi, Geox i SIMPLE, a także 2 salonów Gino Rossi za granicą.