Gino Rossi wierzy w Indie
Jednostkowe przychody ze sprzedaży Spółki Gino Rossi po II kwartale 2008 r. wyniosły ponad 61 576 tys. zł i są wyższe od osiągniętych w analogicznym okresie roku 2007 o ok. 5 proc. Zysk netto Spółki sięgnął w tym okresie 1 815 tys. zł.
W pierwszych 6 miesiącach Spółka osiągnęła marżę brutto w wysokości 34 proc. - wyższą o 4,5 punkta procentowego od średniorocznej marży za rok 2007. Wyniki finansowe Gino Rossi S.A. za II kw. 2008 r. i 2007 r. nie są porównywalne z uwagi na zapisy księgowe związane z przejęciem w I kwartale 2008 r. działalności gospodarczej od spółki zależnej GARDA sp. z o.o. oraz przejęciem w styczniu 2008 r. do bezpośredniego zarządzania 10 salonów firmowych od spółki zależnej MWM-Gino Rossi sp. z o.o.
Przejęcie części działań, prowadzonych do tej pory poza Spółką, spowodowało wykazanie w sprawozdaniu finansowym wyższych jednostkowych kosztów sprzedaży w porównaniu do analogicznego okresu roku ubiegłego. Z uwagi na fakt, że wyniki obu spółek były konsolidowane w 2007 r., operacja nie wpłynie na zniekształcenie rezultatów na poziomie Grupy Kapitałowej Gino Rossi.
Podjęte działania służą długoterminowej polityce rozwoju Spółki i miały na celu zwiększenie kontroli nad prowadzonym biznesem i zwiększenie rentowności poprzez zatrzymanie w Spółce większej części marży z całego procesu produkcji i dystrybucji wyrobów.
- Nasze działania zmierzają z jednej strony do wzrostu przychodów w ramach Grupy Kapitałowej, z drugiej zaś do zwiększania kontroli nad prowadzonymi procesami biznesowymi. W ramach zwiększania przychodów w Grupie nacisk położony jest na rozwój przede wszystkim spółek zależnych, w tym Simple Creative Products - mówi Maciej Fedorowicz, Prezes Zarządu Gino Rossi. - Dynamiczny wzrost przychodów widoczny jest w przekazywanych systematycznie raportach dotyczących przychodów skonsolidowanych - dodaje Prezes Fedorowicz.
Skonsolidowane przychody ze sprzedaży Grupy Kapitałowej Gino Rossi S.A. po sześciu miesiącach 2008 r. wyniosły 93,1 mln zł, co oznacza wzrost o prawie 20 proc. w stosunku do analogicznego okresu roku ubiegłego. Sprzedaż detaliczna spółki zależnej Simple Creative Products wzrosła w pierwszym półroczu tego roku o ponad 91 proc., w porównaniu do odpowiedniego okresu ubiegłego roku.
- Pierwsze półrocze możemy zaliczyć do bardzo udanych dotychczasowe miesiące 2008 roku odznaczały się wysoką dynamiką wzrostu - mówi Maciej Fedorowicz. - Jestem przekonany, że także druga połowa roku przyniesie umocnienie pozycji Grupy na rynku. Nasze plany zakładają przeniesienie produkcji obuwia marek G&R i Vanita do Indii, co przełoży się na obniżenie kosztów produkcji, a tym samym na większą marżę na sprzedaży - dodaje.
Obecnie Grupa posiada łącznie 165 salonów w Polsce i za granicą (w Niemczech, Rosji, Litwie, Łotwie, Ukrainie, Czechach, Węgrzech i Gruzji). W 2008 r. Grupa uruchomiła 4 nowe salony. Plany rozwoju sieci sprzedaży na obecny rok zakładają powstanie kolejnych 10 salonów firmowych w Polsce - marek Gino Rossi, Geox i SIMPLE, a także 2 salonów Gino Rossi za granicą.
Skonsolidowany raport kwartalny za pierwsze sześć miesięcy roku zostanie opublikowany 14 sierpnia.