Gino Rossi: Zysk wzrósł trzykrotnie
Spółka Gino Rossi opublikowała dziś jednostkowe wyniki finansowe za czwarty kwartał 2006 roku. Przychody spółki po czterech kwartałach wyniosły 106,3 mln zł, rosnąc o 30% w stosunku do poprzedniego roku. Zysk netto liczony narastająco zwiększył się o 186%, przekraczając 5,23 mln zł. Zysk operacyjny wzrósł o 70%, do kwoty 8,85 mln zł.
Zarząd podtrzymał prognozę skonsolidowanych wyników na rok 2006. Zakłada ona trzykrotny, w stosunku do ubiegłego roku, wzrost zysku netto - do 6,47 mln zł oraz 10,89 mln zł zysku operacyjnego, przy przychodach w wysokości 112,33 mln zł.
Po czterech kwartałach 2006 r. skonsolidowane przychody ze sprzedaży Gino Rossi wyniosły 117,5 mln zł, wzrastając o 24,06% w stosunku do poprzedniego roku.
Na stały wzrost przychodów wpływa przede wszystkim systematyczne powiększanie sieci salonów firmowych. W czwartym kwartale spółka otworzyła 5 salonów "Vanita" i 4 - marki "gino rossi". Obecnie Spółka posiada 86 sklepów w Polsce (w tym 6 marki "Vanita", 4 - "Geox" i 76 salonów "gino rossi") oraz 20 za granicą. Włączona do grupy kapitałowej spółka SIMPLE wniosła kolejne 28 sklepów firmowych oraz 6 punktów w salonach Royal Collection.
W 2006 roku zrealizowaliśmy ponad połowę planu rozbudowy sieci sprzedaży, zakładanej na lata 2006-2008 " podkreśla Maciej Fedorowicz, Prezes Zarządu Gino Rossi S.A. " Dynamiczne zwiększanie liczby sklepów firmowych "gino rossi", "Vanita" oraz "SIMPLE", zarówno w kraju, jak i za granicą, jest " obok realizacji strategii budowy grupy modowej Gino Rossi " głównym czynnikiem, który wpłynie na efekty finansowe naszej działalności w kolejnych latach " ocenia Maciej Fedorowicz.
Wybrane pozycje rachunku zysków i strat (w tys. zł) | od 01.01.2005 do 31.12.2005 | 01.01.06 do 31.12.06 |
Przychody netto ze sprzedaży | 81 236 | 106 266 |
Zysk z działalności operacyjnej | 5 206 | 8 852 |
Zysk netto | 1 831 | 5 229 |
1 marca spółka opublikuje skonsolidowany raport finansowy za IV kwartał 2006 rok.
Gino Rossi jest czołowym w Polsce dystrybutorem i producentem markowego obuwia. Spółka posiada największą w Polsce sieć sprzedaży obuwia z wyższej i średniej półki. Obejmuje ona obecnie 86 salonów firmowych w Polsce oraz 20 za granicą. Oferta Spółki obejmuje marki obuwia Gino Rossi, G&R, Vanita oraz Geox. Pod marką Gino Rossi sprzedawana jest również galanteria (torebki, rękawiczki, paski, kurtki skórzane, krawaty) oraz akcesoria do pielęgnacji obuwia. W ciągu kilkunastu lat Spółka zbudowała jeden z najsilniejszych polskich brandów. W "Rankingu Najcenniejszych Polskich Marek" przeprowadzonym przez Rzeczpospolitą i Ernst & Young w 2005 roku Gino Rossi zajęła drugą pozycję wśród polskich marek pod względem prestiżu i postrzeganej jakości. Aktualnie połowa asortymentu obuwia powstaje w Polsce, pozostała część kolekcji wytwarzana jest głównie we Włoszech. Własny zakład w Słupsku, wzorem najlepszych światowych firm działających w segmencie obuwia ekskluzywnego, ma zdolność produkcji krótkich serii obuwia. Umożliwia to elastyczność w reagowaniu na popyt ze strony klientów, poprzez szybką produkcję modeli obuwia cieszących się największym powodzeniem. Konsekwentnie realizowana strategia rozwoju, oparta na budowie silnej marki i szerokiej sieci salonów firmowych, wysoka jakość i bogactwo asortymentu zapewniła firmie pozycję lidera w segmencie markowego obuwia w Polsce.
Akwizycja wiodącej firmy odzieżowej Simple Creative Products, zapoczątkowała budowę grupy modowej Gino Rossi, w której ofercie " obok markowego obuwia, odzieży damskiej oraz galanterii skórzanej - znajdzie się także odzież męska oraz kolejne grupy asortymentowe.