Goodyear zbuduje zautomatyzowany zakład produkcji opon
Rozwój liczby modeli i opcji wyposażenia napędza popyt na opony najwyższej klasy * Innowacyjny proces produkcyjny Mercury umożliwi szybszą realizację zleceń klientów * Nowy zakład w Luksemburgu ma rozpocząć produkcję w 2019 roku.
W ramach rozwijania swojego modelu biznesowego, Goodyear Tire & Rubber Company ogłosił plany otwarcia nowego zakładu produkcyjnego w Luksemburgu, w którym zastosowany zostanie innowacyjny proces produkcyjny. Nowy zakład będzie wytwarzać opony najwyższej klasy.
Opatentowany proces produkcyjny pod nazwą Mercury opiera się na wysoce zautomatyzowanych, połączonych stacjach roboczych i stosuje technologię wytwarzania przyrostowego, która umożliwia wydajną produkcję opon wysokiej klasy w małych partiach bezpośrednio na żądanie klienta, zarówno na potrzeby montażu fabrycznego jak i wymiany opon.
Prezes Goodyear Richard J. Kramer zapowiedział plany firmy podczas ceremonii położenia kamienia węgielnego pod budowę nowego zakładu.
- Proces produkcyjny Mercury jest odpowiedzią na rosnącą złożoność w branży oponiarskiej, powodowaną wzrostem liczby modeli i opcji dostępnych dla konsumentów - powiedział Kramer. - Technologia ta pozwala zwiększyć sprawność działania i elastyczność w zaspokajaniu rosnącego popytu na krótkie serie naszych opon premium, które będziemy dostarczać klientom na żądanie, szybciej niż kiedykolwiek.
- Mercury przyczyni się do rozwoju naszego modelu biznesowego, który integruje wszystkie nasze aktywa - od linii produkcyjnych po sprzedaż internetową i punktach sprzedaży detalicznej dodał. - System uzupełni istniejące wydajne moce produkcyjne i da nam realną przewagę konkurencyjną.
Nowy zakład, który ma zostać uruchomiony w 2019 roku, znajduje się niedaleko Centrum Innowacji Goodyear w Luksemburgu i toru testowego. Firma zainwestuje 77 mln dolarów w zakład, który będzie produkować około pół miliona opon rocznie i stworzy około 70 nowych miejsc pracy.
Technologię zastosowaną w procesie produkcyjnym Mercury rozwijano i testowano przez ponad pięć lat w centrach innowacji i rozwoju Goodyear. Nazwa Mercury jest nawiązaniem do mitycznego boga handlu i podróży, który był inspiracją dla stworzonego przez założyciela firmy Franka A. Seiberlinga logo Goodyear - "skrzydlatej stopy".
W Polsce firma oferuje opony takich marek, jak: Goodyear, Dunlop, Fulda, Sava i Dębica. Jest także głównym akcjonariuszem Firmy Oponiarskiej Dębica, która jest największym tego typu zakładem w Europie, zatrudniającym prawie 3 tys. osób.
Opr. KM