Grodno chce mieć 45 punktów sprzedaży do 2014 r., planuje debiut na rynku głównym GPW
Grodno, spółka zajmująca się sprzedażą sprzętu elektrotechnicznego, planuje mieć do 2014 roku 45 punktów sprzedaży. Obecnie spółka ma ich 35. W perspektywie 1-2 lat Grodno nie wyklucza przeniesienia notowań z NewConnect na rynek główny GPW.
- Długofalowa strategia naszej spółki zakłada, że do 2014 roku będziemy łącznie mieli 45 punktów sprzedaży w całej Polsce. Naszym celem jest to, aby cały teren kraju pokryć sprzedażą miejscową. Nowe oddziały będziemy głównie otwierać na zachodzie kraju, a więc m.in we Wrocławiu, Poznaniu i Szczecinie - powiedział na konferencji Andrzej Jurczak, prezes Grodna.
Teraz spółka ma 35 punktów sprzedaży. 36. punkt zostanie uruchomiony prawdopodobnie w ciągu najbliższego tygodnia.
- W zasadzie większość naszego III kwartału rozliczeniowego poświęciliśmy na organizację oddziału w Białymstoku. Liczę, że zostanie on otwarty w ciągu najbliższego tygodnia - powiedział prezes.
Jurczak dodał, że jednym z celów spółki w dłuższym okresie czasu jest przeniesienie notowań akcji spółki z rynku NewConnect na rynek główny GPW.
- Cały czas w ramach spółki rozmawiamy o GPW. Chcemy przenieść tam nasze notowania. Jednak póki co, zdania na ten temat wśród naszych akcjonariuszy są dość podzielone - powiedział.
Zdaniem prezesa, ewentualny debiut na rynku głównym GPW będzie zależał od tego czy w 2012 roku spółce uda się dokonać znacznego przejęcia i poprawić poziom kapitalizacji.
- Generalnie w 2012 roku stawiamy raczej na rozwój organiczny. Jeśli jednak pojawi się na rynku szansa na duże przejęcie, nie wykluczamy, że się nią zainteresujemy. Przejęcie dużego podmiotu z pewnością pomogłoby nam przyspieszyć plany giełdowe. Nie wykluczam również +małych+ przejęć, tzn. spółek o obrotach 5-10 mln zł - powiedział.
- Ewentualne przejęcie dużego podmiotu z pewnością pomogłoby nam uzyskać poziom kapitalizacji niezbędny na GPW. Myślę jednak, że stawiając na rozwój organiczny w ciągu 1-2 lat uda nam się osiągnąć wymagany poziom - dodał.
Na koniec III kwartału obrotowego 2011/2012 r. ( IV kw. 2011 r.) spółka miała 138,18 mln zł przychodów, 8,35 mln zł EBITDA i 3,72 mln zł zysku netto.
- Ostatni kwartał był dla nas historycznie rekordowy. Przychody w ujęciu rok do roku wzrosły nam o blisko 46 proc. W ciągu ostatnich 3 lat nasza spółka trzykrotnie zwiększyła przychody - powiedział Jurczak.
Prezes poinformował, że na wyniki Grodna w III kw. 11/12 wpływ miał wzrost liczby klientów oraz uruchomienie nowego centrum logistycznego w Małopolu.
- Liczba naszych klientów wzrosła o blisko 30 proc. W naszej bazie mamy 44 tys. klientów, którzy składają co najmniej jedno zamówienie w miesiącu. Wpływ na nasze wyniki miało również otworzenie nowego centrum logistycznego w Małopolu. Pozwoliło nam to obniżyć koszty oraz usprawnić system dystrybucji - powiedział.
Grodno jest ogólnopolskim hurtowym dystrybutorem produktów elektrycznych i oświetleniowych. Spółka oferuje kilka grup asortymentów: kable (21 proc. sprzedaży), źródła światła (19 proc.), oprawy oświetleniowe (17 proc.), aparatura (13 proc.), osprzęt (12 proc.).