Grodno planuje zwiększyć rentowność

2 mln zł zysku netto przy 198 mln zł przychodów chce wypracować Grodno SA w roku obrotowym 2013/14 - wynika z opublikowanej właśnie prognozy finansowej. Oznaczałoby to, że rentowność warszawskiej spółki wzrośnie ponad trzykrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym.

2 mln zł zysku netto przy 198 mln zł przychodów chce wypracować Grodno SA w roku obrotowym 2013/14 - wynika z opublikowanej właśnie prognozy finansowej. Oznaczałoby to, że rentowność warszawskiej spółki wzrośnie ponad trzykrotnie w porównaniu z rokiem ubiegłym.

Zgodnie z projekcjami finansowymi zarządu Grodna rok 2013/14 ma być znacznie lepszy od ubiegłego. Spółka planuje osiągnąć 198 mln zł obrotów wobec 193 mln rok wcześniej oraz 7,85 mln zł EBITDA przy ubiegłorocznych 6,3 mln zł. Jednocześnie zarząd przewiduje zdecydowany progres na poziomie netto. Jeden z największych hurtowników elektrotechniki w Polsce ma bowiem zamiar wypracować 2 mln zł czystego zysku, podczas gdy w roku 2012/13 było to 550 tys. zł.

- W tych trudnych dla branży i całej gospodarki czasach nasz model biznesowy okazuje się być bardzo wydajny. Potrafiliśmy przewidzieć pewne negatywne trendy na rynku i odpowiednio na nie zareagować. Będzie to już widać w wynikach za obecny rok - podkreśla Andrzej Jurczak, prezes Grodna. - Nasza prognoza jest dość ostrożna. Podstawy do optymizmu daje zakończone właśnie pierwsze półrocze, które było dla nas bardzo udane - dodaje.

Reklama

Grodno opublikowało kilka tygodni temu szacunki przychodów za IIQ2012/13, według których obroty osiągnęły poziom 52,6 mln zł. Oznacza to, że w pierwszym półroczu wyniosą one najprawdopodobniej 97,5 mln zł. Dziś spółka upubliczniła również szacunki dotyczące zysku netto po sześciu miesiącach 2013/14. Według tych wstępnych danych Grodno wypracowało po dwóch kwartałach 900 tys. zł, czyli niemal dwukrotnie więcej niż w całym ubiegłym roku.

- Tak duży wzrost rentowności to efekt naszej ciężkiej pracy nad wydajnością całej organizacji oraz coraz intensywniejszej eksploracji obszarów wysokomarżowych - tłumaczy Andrzej Jurczak. Spółce w ciągu ostatnich 12 miesięcy udało się zredukować koszty operacyjne o 7,5 proc., jednocześnie zwiększając trzeci kwartał z rzędu poziom marży handlowej. Grodno systematycznie umacnia się na wiodącej pozycji w dystrybucji oświetlenia LED oraz konsekwentnie zwiększa udział w sprzedaży produktów skierowanych do szeroko pojętego przemysłu. Obecnie odpowiada on za sporo ponad 10 proc. obrotów warszawskiej spółki. Docelowo ma to być około 25 proc.

Oficjalne dane finansowe za II półrocze 2013/14 zostaną opublikowane 12 listopada br.

GRODNO SA

to jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku, kiedy to otwarto pierwszy rodzinny sklep elektryczny na warszawskim Powiślu, który wciąż funkcjonuje. Obecnie podstawowa działalność spółki skupia się na handlu hurtowym poprzez sieć 36 hurtowni zlokalizowanych w całym kraju. Najintensywniej GRODNO SA działa w województwie mazowieckim, gdzie od wielu lat jest liderem. Dzięki dokonanym akwizycjom spółka rozpoczęła proces konsolidacji rozdrobnionego rynku i stała się jedną z czołowych firm w branży elektrotechnicznej w Polsce.

Spółka posiada szeroką i zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, infrastruktury i przemysłu.

opr .MZB

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »