Grodno wypracowało 57 proc. zysku

Grodno S.A. osiągnęła w drugim kwartale 2011 r. 37,93 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 47 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto wzrósł w tym samym okresie o 57 proc. Dobre wyniki to zdaniem zarządu efekt rozwoju sieci sprzedaży, nowych kanałów sprzedaży oraz optymalizacji procesów biznesowych spółki.

Grodno S.A. osiągnęła w drugim kwartale 2011 r. 37,93 mln zł przychodów, co stanowi wzrost o 47 proc. w odniesieniu do analogicznego okresu roku poprzedniego. Zysk netto wzrósł w tym samym okresie o 57 proc. Dobre wyniki to zdaniem zarządu efekt rozwoju sieci sprzedaży, nowych kanałów sprzedaży oraz optymalizacji procesów biznesowych spółki.

Spółka Grodno S.A., dystrybutor sprzętu elektrotechnicznego w Polsce, w drugim kwartale 2011 r. (będącym jednocześnie pierwszym kwartałem roku finansowego 2011/12) wygenerowała przychody w wysokości 37,93 mln zł, odnotowując wzrost o 47 proc. w stosunku do tego samego kwartału roku ubiegłego. Zysk netto wyniósł 0,49 mln zł i był większy w tym samym okresie o 57 proc.

- Osiągnięte wyniki przewyższają nasze założenia. Jeśli w najbliższych miesiącach utrzymamy taką dynamikę wzrostu, to nasza bezpieczna i ostrożna prognoza finansowa jest bardzo realna. Zakładaliśmy, że rok finansowy 2011/2012 zamkniemy przychodami w wysokości 154,8 mln zł oraz zyskiem netto na poziomie 4,9 mln zł. Biorąc pod uwagę dotychczasowe rezultaty Grodna oraz sytuację na rynku, sądzimy, że wyniki te mogą być znacznie wyższe, jednak za wcześnie jeszcze, by mówić o korekcie prognozy - mówi Jarosław Jurczak, Wiceprezes Zarządu i Dyrektor Handlowy Grodno S.A.

Reklama

Zdaniem zarządu w branży panuje dobra koniunktura, która sprzyja inwestowaniu. W drugim kwartale Grodno uruchomiło dwa nowe punkty sprzedaży - w Krakowie i Łodzi, a w lipcu

i sierpniu - w Chorzowie i Toruniu. Do końca roku spółka zamierza rozwinąć sieć dystrybucji o co najmniej dwa nowe oddziały, od podstaw lub poprzez akwizycje - zarząd prowadzi obecnie rozmowy z kilkoma partnerami na terenie kraju w sprawie przejęcia placówek handlowych.

Na dobre wyniki spółki miała wpływ również optymalizacja procesów biznesowych. - W pierwszym kwartale przeprowadziliśmy audyt procesów biznesowych pod kątem ich efektywności

i kosztochłonności. Audytem objęte zostały głównie piony sprzedaży i zakupów. Dzięki zmianom w tych obszarach zwiększyliśmy konkurencyjność przy jednoczesnym zmniejszeniu kosztów. Pierwsze efekty widać już w bieżącym okresie, dalsze powinny być widoczne w kolejnych kwartałach - deklaruje Jurczak.

Srawdź notowania spółki Grodno S.A.

W poprzednich okresach spółka uruchomiła kilka wyspecjalizowanych działów skierowanych bezpośrednio do wybranych segmentów sprzedaży, takich jak: podhurt, służby utrzymania ruchu, automatyka budynkowa, projekty oświetleniowe. Strategia ta potwierdza swoją efektywność w dużej dynamice wzrostu w tych właśnie obszarach. Jednocześnie firma rozpoczęła pierwsze szkolenia mające na celu uruchomienie wyspecjalizowanej komórki obsługującej przemysł.

- Liczymy na to, że tak obiecujące wyniki oraz intensywny rozwój firmy wpłyną na wartość akcji Grodna. Nasze walory są obecnie wyceniane 30 proc. poniżej ceny emisyjnej, przy rosnących cenach i zyskach - mówi Jarosław Jurczak.

Grodno S.A. to jeden z najdłużej działających na polskim rynku dystrybutorów artykułów elektrotechnicznych i oświetleniowych. Początki firmy sięgają 1990 roku, kiedy to otworzono pierwszy rodzinny sklep elektryczny w Warszawie. Podstawowa działalność spółki skupia się na hurtowym handlu poprzez sieć 33 hurtowni zlokalizowanych na terenie całego kraju.

Spółka posiada zdywersyfikowaną grupę odbiorców z sektorów energetyki, budownictwa, infrastruktury i przemysłu.

Opr. MM

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: proca | Netto | Grodno S.A.
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »