Grupa Arctic Paper: Dalsza poprawa wyników finansowych

Grupa Arctic Paper (GPW: ATC) wypracowała w I kw. 2014 r. zysk EBITDA na poziomie 48,4 mln zł (wzrost o 49,5 proc.) oraz zysk netto w wysokości 8,9 mln zł (wobec straty na poziomie 6 mln zł rok wcześniej). Jednocześnie przychody ze sprzedaży Grupy obniżyły się o 2,2 proc., do kwoty 804,5 mln zł (częściowo ze względu na wyłączenie z eksploatacji jednej z maszyn papierniczych latem ubiegłego roku).

Grupa Arctic Paper (GPW: ATC) wypracowała w I kw. 2014 r. zysk EBITDA na poziomie 48,4 mln zł (wzrost o 49,5 proc.) oraz zysk netto w wysokości 8,9 mln zł (wobec straty na poziomie 6 mln zł rok wcześniej). Jednocześnie przychody ze sprzedaży Grupy obniżyły się o 2,2 proc., do kwoty 804,5 mln zł (częściowo ze względu na wyłączenie z eksploatacji jednej z maszyn papierniczych latem ubiegłego roku).

Sytuacja na rynku papieru pozostaje trudna. W ujęciu rok do roku rynek zanotował znaczny spadek cen, o 3,5 proc. w wypadku papieru powlekanego i 5,4 proc. w wypadku papieru niepowlekanego. Wielkość rynku wzrosła nieznacznie w porównaniu do pierwszego kwartału 2013 roku - o 0,8 proc. według danych opublikowanych przez Euro-Graph w kwietniu 2014 r.

Na tym ciągle bardzo konkurencyjnym rynku, spółka Arctic Paper odnotowała spadek sprzedaży papieru o 3,8 proc. w ujęciu rok do roku (co było spowodowane m.in. wspomnianym powyżej wyłączeniem z eksploatacji jednej z maszyn papierniczych latem ubiegłego roku), przy jednoczesnym wzroście sprzedaży o 7,1 proc. w porównaniu z IV kw. 2013 r. (do którego przyczyniła się głównie sezonowość sprzedaży).

Reklama

W I kw. 2014 r. utrzymywały się niektóre pozytywne tendencje rynkowe dotyczące cen celulozy, widoczne już w pewnym zakresie w IV kw. 2013 r. Kursy walut, w szczególności EUR/SEK, kształtowały się na poziomie neutralnym dla grupy.

Arctic Paper kontynuuje wdrażanie programu restrukturyzacji, rozpoczętego w drugiej połowie 2013 r., którego celem jest zwiększenie sprzedaży, redukcja kosztów oraz wzmocnienie pozycji finansowej grupy.

W efekcie, z tytułu działalności na rynku papieru, w I kw. 2014 r. Arctic Paper wykazała zysk EBITDA w wysokości 32 mln zł (wzrost o 16,6 proc. w ujęciu rok do roku) oraz zysk netto w wysokości 2,3 mln (wobec straty w wysokości 2,6 mln w I kw. 2013 r.), przy przychodach w wysokości 616,6 mln zł (spadek o 3,8 proc. w porównaniu z I kw. 2013 r.).

Sprawdź notowania spółki Arctic Paper na stronach INTERIA.PL

Wykorzystanie mocy produkcyjnych Arctic Paper utrzymało się na poziomie 93 proc.

- Rok 2014 rozpoczął się dość zadowalająco dla Arctic Paper, co pozwala nam patrzeć w przyszłość ze względnym optymizmem, pomimo utrzymujących się trudnych warunków rynkowych oraz wyzwań, którym stawiamy czoło od kilku już lat. Kontynuujemy ciężką i intensywną pracę zapoczątkowaną w 2013 r. - powiedział Wolfgang Lübbert, prezes zarządu Arctic Paper SA.

W trakcie pierwszych trzech miesięcy 2014 r. działalność spółki Rottneros rozwijała się w dobrym kierunku. W skonsolidowanych wynikach Grupy Arctic Paper za I kwartał 2014 r. ujęty został zysk EBITDA spółki w wysokości 16,4 mln zł.

W drugiej połowie 2013 r. Arctic Paper rozpoczęła wdrażanie programu restrukturyzacji, którego celem jest zwiększenie sprzedaży, redukcja kosztów oraz wzmocnienie pozycji finansowej grupy. Efekty tych działań w połączeniu ze spadkami cen celulozy oraz neutralnym poziomem kursów walutowych przyczyniły się do osiągnięcia pozytywnych wyników finansowych.

- Podejmowane przez nas inicjatywy zmierzające do poprawy efektywności grupy i rozwoju asortymentu produktów przynoszą pozytywne rezultaty - obecnie niewielkie, ale bardzo istotne. Biorąc pod uwagę również nasze ambitne plany służące wzmocnieniu sytuacji finansowej Grupy, notujemy wyraźny postęp - powiedział Wolfgang Lübbert.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: Arctic Paper SA
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »