Grupa Eurocash i Kolporter sfinalizowali umowę inwestycyjną

Grupa Eurocash sfinalizowała połączenie KDWT z należącą do Kolportera firmą Service FMCG, do której Kolporter wcześniej wniósł działalność w obszarze dystrybucji wyrobów tytoniowych i impulsowych.

Grupa Eurocash sfinalizowała połączenie KDWT z należącą do Kolportera firmą Service FMCG, do której Kolporter wcześniej wniósł działalność w obszarze dystrybucji wyrobów tytoniowych i impulsowych.

17 listopada 2014 r. Eurocash, KDWT i Kolporter sfinalizowali umowę inwestycyjną z grudnia ubiegłego roku. Kolporter został mniejszościowym udziałowcem KDWT, dotychczas w 100 proc. kontrolowanym przez Eurocash. Kolporter objął 25 proc. + 1 udział w KDWT w zamian za aport w postaci wszystkich udziałów w nowo utworzonej firmie Service FMCG, do której Kolporter wniósł działalność w zakresie dystrybucji wyrobów tytoniowych oraz artykułów spożywczych, napojów oraz pozostałych artykułów szybkozbywalnych.

Z zakresu transakcji zostały przez strony wyłączone określone hurtownie i inne składniki majątkowe i niemajątkowe, zgodnie z decyzją prezesa UOKiK.

Reklama

- W wyniku finalizacji umowy z Kolporterem umacniamy pozycję KDWT jako lidera na krajowym rynku dystrybucji wyrobów tytoniowych i impulsowych. W 2015 r. przychody połączonego podmiotu powinny znacznie przekroczyć 5 mld zł. Dzięki większej skali działalności będziemy mogli zapewnić jeszcze bardziej efektywną i kompleksową obsługę, na czym skorzystają zarówno klienci Grupy Eurocash, jak i dotychczasowi klienci Kolportera - powiedział Jacek Owczarek, członek zarządu i dyrektor finansowy Eurocash.

- W związku z tym, że sama transakcja polegała na wymianie udziałów, a więc miała charakter bezgotówkowy, nie spowodowała ona wzrostu zadłużenia Grupy Eurocash. Umowa wiąże się natomiast z przejęciem finansowania kapitału obrotowego Service FMCG, na co także mamy już zabezpieczone środki w postaci kredytu odnawialnego udzielonego KDWT w sierpniu br. - dodał Jacek Owczarek.

KDWT to lider w aktywnej dystrybucji artykułów tytoniowych na polskim rynku. Oferowany przez KDWT asortyment obejmuje m.in. papierosy i inne wyroby tytoniowe, kawy, herbaty, słodycze, baterie, karty telefoniczne oraz leki dostępne bez recepty. Na koniec III kwartału 2014 r. KDWT posiadało 161 filii oraz 2 centra dystrybucyjne. W 2013 r. wartość zrealizowanej przez KDWT sprzedaży do klientów zewnętrznych wyniosła niemal 3 mld zł. W okresie pierwszych trzech kwartałów 2014 r. przychody Grupy Eurocash w segmencie dystrybucji papierosów i wyrobów tytoniowych sięgnęły prawie 2,4 mld zł, co oznacza wzrost o ponad 7 proc. rok do roku.

Działalność wniesiona przez Kolportera do Service FMCG obejmuje kompleksową obsługę indywidualnych punktów sprzedaży i sieci handlowych na terenie całego kraju. W ofercie firmy znajdują się m.in. wyroby tytoniowe, karty telefoniczne, bilety, impulsowe artykuły spożywcze, baterie i leki OTC, a także produkty oferowane pod markami własnymi (słodycze, napoje energetyczne i izotoniczne oraz produkty spożywcze). Przychody ze sprzedaży Service FMCG wyniosły w 2013 r. ok. 2 mld zł, z zastrzeżeniem, że zakres sfinalizowanej transakcji nie obejmuje części hurtowni.

Grupa Eurocash to największa polska firma zajmująca się hurtową dystrybucją produktów żywnościowych, chemii gospodarczej, alkoholu i wyrobów tytoniowych (FMCG). Poprzez szereg formatów dystrybucji, koncentruje się na hurtowej dystrybucji produktów FMCG do tradycyjnych sklepów i placówek detalicznych w całej Polsce. W ramach prowadzonych przez Grupę Eurocash formatów franczyzowych skupionych jest ponad 12 tysięcy niezależnych sklepów detalicznych.

Kolporter jest największym dystrybutorem prasy i jednym z największych dystrybutorów towarów FMCG w Polsce. Oferuje kompleksową obsługę punktów handlowych i sieci sprzedaży oraz świadczy usługi logistyczne i reklamowe. Spółka zbudowała największą w Polsce, zlokalizowaną w sklepach detalicznych, sieć terminali do sprzedaży doładowań prepaid. Terminale realizują również płatności i usługi elektroniczne. Kolporter jest właścicielem ponad 950 saloników prasowych, w tym ponad 140 salonów Top-Press.

Opr. MM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »