Grupa InPost: Duże wzrosty wszystkich kluczowych wskaźników

Pocztowo-logistyczna spółka w ostatnich dziewięciu miesiącach wypracowała przychody na poziomie blisko 408 mln zł, czyli o 32 proc. wyższe niż przed rokiem. InPost obsłużył w tym okresie 279,9 mln przesyłek i odnotował bardzo dynamiczny rozwój uruchomionej w czerwcu usługi kurierskiej.

Pocztowo-logistyczna spółka w ostatnich dziewięciu miesiącach wypracowała przychody na poziomie blisko 408 mln zł, czyli o 32 proc. wyższe niż przed rokiem. InPost obsłużył w tym okresie 279,9 mln przesyłek i odnotował bardzo dynamiczny rozwój uruchomionej w czerwcu usługi kurierskiej.

Zgodnie z założeniami strategicznymi jakie InPost prezentował przed giełdowym debiutem, Spółka skupiła się m.in. na stałym umacnianiu swojej pozycji w obszarze e-commerce. Przychody z obsługi przesyłek w tym sektorze wyniosły 62,1 mln zł, co stanowi wzrost o 281 proc. w porównaniu do analogicznego okresu w 2014 r. Największy wpływ na tak dobry wynik ma nawiązana pod koniec 2014r. współpraca z serwisem Allegro, w ramach której InPost obsłużył ponad 3,5 mln przesyłek w trzech kwartałach. Ponadto, od trzeciego kwartału ruszyła usługa skierowana do użytkowników sklepów internetowych "E-commerce polecony InPost".

Reklama

Bardzo szybko rośnie także działalność kurierska, która rozwijana jest od czerwca 2015 r. Do końca września kurierzy InPost dostarczyli blisko 900 tys. przesyłek i z miesiąca na miesiąc liczba ta rośnie o kilkadziesiąt procent. Od listopada kurierzy InPost będą również dostarczać przesyłki dla użytkowników Allegro, co wpłynie na dynamikę wolumenów w kolejnych kwartałach.

- Jesteśmy zadowoleni z wyników trzech kwartałów, ponieważ odnotowaliśmy wzrosty we wszystkich najważniejszych grupach produktów, zarówno po stronie przychodów, jak i obsłużonych wolumenów. Przełożyło się to na zysk z działalności operacyjnej, który osiągnął poziom 14,5 mln zł i jest wyższy o 12 proc. od zeszłorocznego. Wypracowane wyniki pokazują, że skutecznie realizujemy strategię rozwoju - komentuje Sebastian Anioł, prezes zarządu InPost SA.

W październiku uruchomiona została kolejna usługa zapowiadana w strategii rozwoju spółki. Jest to system dostaw międzynarodowych w ramach InPost Cross Border. Oferta przesyłek zagranicznych obejmuje usługi kurierskie 'door-to-door' do 15 europejskich krajów oraz dostawę do Paczkomatów® InPost w Czechach i na Słowacji.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: InPost
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »