Grupa Netii miała 12,91 mln zł zysku

Grupa Netii zanotowała w drugim kwartale 2011 roku 12,91 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 15,6 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali zysku netto w II kw. 2011 roku na poziomie średnio 20,6 mln zł.

Grupa Netii zanotowała w drugim kwartale 2011 roku 12,91 mln zł zysku netto przypadającego na akcjonariuszy jednostki dominującej wobec 15,6 mln zł rok wcześniej. Analitycy oczekiwali zysku netto w II kw. 2011 roku na poziomie średnio 20,6 mln zł.

Zysk operacyjny grupy w drugim kwartale 2011 roku wyniósł 12,89 mln zł (17 mln zł nie uwzględniając kosztów i przychodów jednorazowych) wobec 20,48 mln zł rok wcześniej. Wynik był gorszy niż konsensus, który przewidywał zysk operacyjny na poziomie 22,7 mln zł.

Przychody grupy wyniosły w drugim kwartale 2011 roku 396,28 mln zł wobec 393,7 mln zł rok wcześniej i były nieznacznie gorsze od konsensusu zakładającego 402,8 mln zł przychodów.

Narastająco po dwóch kwartałach 2011 roku strata netto przypadająca na akcjonariuszy jednostki dominującej wyniosła 10,1 mln zł wobec 29,9 mln zł zysku rok wcześniej.

Reklama

Zysk operacyjny wyniósł w I półroczu 2011 roku 38,94 mln zł wobec 40,04 mln zł zysku rok wcześniej (nie uwzględniając kosztów i przychodów jednorazowych zysk operacyjny wzrósł w I półroczu 2011 roku o 15 proc. rok-do-roku do 43,2 mln zł).

Przychody w I półroczu 2011 roku wyniosły 797,47 mln zł wobec 780,68 mln zł rok wcześniej.

Spółka podała, że spadek tempa wzrostu przychodów spowodowany był spowolnieniem rynku usług szerokopasmowych oraz zaostrzoną rywalizacją cenową ze strony konkurencji.

Skorygowany zysk EBITDA w II kw. 2011 roku wyniósł 92,8 mln zł, a spadek kw/kw z 101,5 mln zł w I kw. 2011 r., był spowodowany głównie niższym poziomem przychodów i wzrostem kosztów reklamy i promocji.

Skorygowany zysk EBITDA w I półroczu 2011 r. wzrósł r/r o 4 proc. do 194,3 mln, a wzrost ten był wynikiem rosnącej bazy klientów, korzystniejszej struktury bazy klienckiej oraz zwiększonej kontroli kosztów, co wyrównało ujemny wpływ malejących ARPU.

Marża skorygowanego zysku EBITDA wyniosła 24,4 proc. w I półroczu 2011 r. oraz 23,4 proc. w II kw. 2011 r.

Zysk EBITDA wyniósł 88,7 mln zł w II kw. 2011 roku i 190,0 mln zł w I półroczu 2011 r.

Marża zysku EBITDA wyniosła 23,8 proc. w I półroczu 2011 r. i 22,4 proc. w II kw. 2011 r. w stosunku do 24,2 proc. w I półroczu 2010 r. i 25,3 proc. w I kw. 2011 r.

Środki finansowe na 30 czerwca 2011 r. wyniosły 430,1 mln zł (z czego 219,4 mln zł stanowiły środki pieniężne i ich ekwiwalenty, a 210,7 mln zł bony skarbowe), co stanowi wzrost o 48,0 mln zł w stosunku do poziomu środków finansowych z marca 2011 roku i o 157,6 mln zł w porównaniu ze stanem z 30 czerwca 2010 r.

Wolne przepływy pieniężne na poziomie operacyjnym (OpFCF) zdefiniowane jako skorygowany zysk EBITDA pomniejszony o wartość inwestycji kapitałowych wyłączając nabycia sieci ethernetowych, wyniosły 96,8 mln zł w I półroczu 2011 r. oraz 36,2 mln zł w II kw. 2011 r.

Na koniec czerwca 2011 roku baza klientów usług szerokopasmowych wynosiła 719.595 2011 r. i wzrosła o 15 proc. r/r do oraz o 2 proc. kw/kw.

Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług szerokopasmowych wzrósł do 11,7 proc. z 10,7 proc. rok wcześniej.

W II kw. 2011 r. Netia odnotowała 15.513 przyłączeń netto stacjonarnych usług szerokopasmowych (9.916 nie uwzględniając akwizycji ethernetowych) w porównaniu do 13.835 przyłączeń netto w I kw. 2011 r. (13.168 nie uwzględniając akwizycji sieci ethernetowych) oraz 20.212 przyłączeń netto w II kw. 2010 r. (19.708 nie uwzględniając akwizycji sieci ethernetowych).

"Spadek liczby przyłączeń netto rok-do-roku odzwierciedla zauważalnie niższe tempo wzrostu rynku oraz zaostrzoną konkurencję cenową, która ograniczała poziom sprzedaży zwłaszcza w odniesieniu do niskomarżowych usług BSA. Jednocześnie oferta Netii oferowana w ramach własnej sieci oraz w technologii LLU, generująca wyższe marże, pozostaje atrakcyjna cenowo w stosunku do ofert konkurencji, odnotowując w dalszym ciągu satysfakcjonujący wzrost bazy klienckiej" - podałą Netia.

Baza klientów usług głosowych (własna sieć, WLR i LLU) wyniosła 1.202.122 na 30 czerwca 2011 r. wobec 1.176.226 rok wcześniej i wobec 1.212.072 na koniec marca 2011 roku.

W II kw. 2011 r. Netia odnotowała łączny spadek liczby klientów usług głosowych netto o 9.950, co było głównie związane z odchodzeniem klientów od tradycyjnych usług głosowych i usług WLR.

Netia szacuje, że jej łączny udział w rynku stacjonarnych usług głosowych wzrósł w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy do 13,3 proc. z 12,1 proc.

ARPU w odniesieniu do usług szerokopasmowych wyniosło 52 zł w II kw. 2011 r. w porównaniu do 54 zł w II kw. 2010 r. i 52 zł w I kw. 2011 r. Netia przewiduje stabilizację średniego ARPU w odniesieniu do usług szerokopasmowych na poziomie 50-60 zł miesięcznie w perspektywie średnioterminowej.

Uśrednione ARPU w odniesieniu do usług głosowych wyniosło 51 zł w II kw. 2011 r. w porównaniu do 53 zł w II kw. 2010 r. i 51 zł w I kw. 2011 r.

Na koniec czerwca 2011 r. Netia posiadała 612 uwolnionych węzłów z dostępem do około 4,5 mln linii abonenckich i obsługiwała łącznie 159.260 klientów w ramach technologii LLU.

W czerwcu 2011 r. Netia zakończyła pilotażowe wdrożenie usługi 3play obejmującej usługę IPTV. Odnotowując sukces wprowadzonej oferty, Netia podjęła decyzję o rozszerzeniu do końca 2011 r. zasięgu istniejącej sieci NGA (sieć nowej generacji) z 30.000 do 500.000 gospodarstw domowych.

PAP
Dowiedz się więcej na temat: netia | Netto
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »