Grupa Polsat Plus podsumowała I kw. 2024 r. Nowa farma wiatrowa i sukces w Internecie
23 mln osób w zasięgu sieci 5G, bardzo dobra ramówka Telewizji Polsat, rozruch techniczny nowej farmy wiatrowej. W I kwartale 2024 r. Grupa Polsat Plus rozbudowała zasięg 5G Plusa do 23 mln osób, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s - do 6 mln osób. Ze światłowodem dociera do 13 mln osób. Wiosenna ramówka Telewizji Polsat miała wysoką oglądalność, a Grupa Polsat-Interia w kwietniu ponownie została nr 1 wśród wydawców internetowych. Trwa rozruch technologiczny trzeciej farmy wiatrowej Grupy w Człuchowie.
Najważniejsze wydarzenia:
- W zasięgu 5G Plusa są już 23 mln mieszkańców Polski, a z jeszcze szybszego 5G Ultra może korzystać 6 mln osób. Dzięki planowanej agregacji nowego pasma C klienci Plusa zyskają Internet 5G z maksymalną prędkością technologiczną do około 2 Gb/s.
- Grupa Polsat-Interia liderem Internetu w Polsce - Grupa Polsat-Interia z zasięgiem 20,9 mln RU została w kwietniu - drugi raz w tym roku - nr 1 wśród wydawców internetowych w Polsce. Według badań Mediapanelu (kwiecień 2024) wyprzedziła Grupę Wirtualna Polska i Grupę RAS Polska (Onet) kolejno o blisko 60 tys. RU i 510 tys. RU.
- Kanały sportowe Polsatu zmieniły nazwy - Polsat Sport na Polsat Sport 1, Polsat Sport Extra na Polsat Sport 2, a Polsat Sport News na Polsat Sport 3. Marką główną i podstawową jest Polsat Sport, który jest jedną z najsilniejszych marek medialnych w Polsce, a dzięki uproszczeniu nazw nawigacja w ofercie kanałów sportowych Polsatu jest łatwiejsza.
- Telewizja Polsat przedłużyła współpracę z organizacją UFC, która skupia w swoich szeregach topowych zawodników ze wszystkich zakątków globu, w tym z Polski. Dzięki temu polscy kibice mogą niemal w każdy weekend oglądać w kanałach sportowych Polsatu gale największego promotora mieszanych sztuk walki na świecie.
- Polsat Box i Plus oferują nowe pakiety streamingowe: All In Streaming w Plusie obejmuje dostęp do trzech popularnych platform: Disney+, HBO MAX i Polsat Box Go Plus za jedyne 49,99 zł/mies.; Stream+ w Polsat Box to dostęp do serwisu Disney+ oraz HBO Max (w tym 3 kanałów HBO) w cenie 49,99 zł/mies., a abonenci Polsat Box mają także bezpłatny dostęp do kanałów i treści telewizyjnych ze swojego pakietu w serwisie Polsat Box Go.
- Netia, jako pierwszy operator w Polsce i regionie, wprowadziła do oferty B2B usługę telewizji hotelowej z chmury, czyli bez stacji czołowej w obiekcie (head-end-less).
- W I kw. br. OZE Grupy Polsat Plus wyprodukowały blisko 200 GWh energii: 52 GWh z wiatru, 12 GWh ze słońca i 135 GWh z biomasy.
- W lutym br. rozpoczął się rozruch techniczny farmy wiatrowej w Człuchowie o mocy 72,6 MW, a na farmie Przyrów o mocy 50,4 MW przed terminem zakończyła się instalacja turbin. W tym roku Grupa będzie miała ponad 330 MW zainstalowanej mocy produkcji zielonej energii, do 2026 roku będzie to blisko 750 MW.
- Miasto Chełm w wyniku przeprowadzonego przetargu wybrało należącą do Grupy spółkę PAK Polski Autobus Wodorowy jako dostawcę 26 zeroemisyjnych, ekologicznych autobusów wodorowych NesoBus. Dostawa autobusów ma odbyć się w 3 transzach, a ostatecznie zakończyć się 30 października 2025 roku. To trzecie duże zamówienie NesoBusów po Rybniku i Gdańsku. NesoBusy są produkowane w fabryce Grupy w Świdniku.
- Samochody wodorowe należące do Grupy Polsat Plus przejechały milion kilometrów. Zerowa emisja dwutlenku węgla i zdolność oczyszczania powietrza to cechy pojazdu, które idealnie wpasowują się w ekologiczną misję Grupy. Stacje z Grupy Polsat Plus pod marką NESO działają już w Warszawie i Rybniku, a w tym roku zostaną uruchomione kolejne - w Gdańsku, Gdyni, Wrocławiu i Lublinie.
- W zasięgu sieci 5G Plusa są już 23 mln mieszkańców Polski, a 5G Ultra o prędkości do 1 Gb/s - 6 mln. Nasz światłowód dociera do 13 mln osób. Inwestujemy w ofertę programową, w tym najlepszy sport i nowe seriale. Trwa rozruch techniczny naszej kolejnej farmy wiatrowej w Człuchowie, a Chełm zamówił u nas 26 autobusów wodorowych NesoBus - mówi Mirosław Błaszczyk, Prezes Zarządu Cyfrowego Polsatu i Polkomtela, Grupa Polsat Plus.
Łącznie Grupa Polsat Plus dostarcza ponad 20 mln usług telekomunikacyjnych i telewizyjnych, a 2,5 mln klientów korzysta z ofert mulitplay, osiągając wymierne korzyści finansowe z łączenia usług od Polsatu Box i Plusa. Przychód od klienta kontraktowego B2C wzrósł w I kwartale br. r/r o 4,5 proc. do 74,6 zł, a wskaźnik odejść klientów B2C (churn) utrzymuje się na niskim poziomie 7,6 proc. w skali roku.
- Liczba abonentów korzystających z usług multiplay, mimo niekorzystnych warunków rynkowych, utrzymuje się na stabilnym, wysokim poziomie 2,5 mln, co stanowi 43% wszystkich naszych klientów - mówi Maciej Stec, Wiceprezes Zarządu ds. Strategii Grupy Polsat Plus. - Dzięki konsekwentnej realizacji strategii multiplay i popularyzacji 5G skutecznie budujemy wartość i lojalność naszych klientów. ARPU wzrosło we wszystkich grupach klientów: kontraktowych B2C, B2B i prepaid, a wskaźnik odejść klientów utrzymuje się na niskim poziomie 7,6 proc. - dodaje.
Grupa Polsat Plus posiada blisko 70 tys. klientów B2B. Dzięki sukcesywnie poszerzanej ofercie zaawansowanych usług ICT, w tym rozwiązań chmurowych, data center i cyberbezpieczeństwa, średni przychód od tych klientów wzrósł w I kwartale br. r/r o 3,9 proc. do niemal 1,5 tys. zł miesięcznie.
Łączna oglądalność kanałów Telewizji Polsat w I kwartale br. wyniosła 21,5 proc. - 7,1 proc. kanału głównego Polsat i 14,4 proc. kanałów tematycznych. Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy TV i sponsoringu wzrosły o 8 proc. do 307 mln zł, a udział w rynku reklamy TV wyniósł 28,1 proc.
Serwisy internetowe Grupy Polsat-Interia odwiedzało w I kwartale co miesiąc średnio 21 mln użytkowników, którzy generowali ok. 2 mld odsłon stron.
Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w I kwartale o 6,4 proc. r/r do 3,4 mld zł, porównywalny zysk EBITDA wzrósł o 1,5 proc. do 772 mln zł, a zysk netto wyniósł 184 mln zł.
- To bardzo dobry kwartał pod względem wyników finansowych. Odnotowaliśmy bardzo dobre wyniki segmentu zielonej energii - 130 mln zł przychodów ze sprzedaży energii własnej oraz 47 mln zł EBITDA. Dodatkowo konsekwentna realizacja strategii multiplay przełożyła się na wzrost ARPU we wszystkich grupach klientów oraz przychodów detalicznych o ponad 2 proc. Nasze przychody z reklamy TV wzrosły o 8 proc., a cały rynek reklamy TV bardzo dobrze się rozwija - mówi Katarzyna Ostap-Tomann, Członek Zarządu ds. Finansowych Cyfrowego Polsatu i Wiceprezes ds. Finansowych Polkomtelu, Grupa Polsat Plus.