Grupa Polsat Plus: Ponad 20 milionów świadczonych usług

Michał Dudziński

Oprac.: Michał Dudziński

Aktualizacja
Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w trzecim kwartale tego roku o 2,5 proc.
Przychody Grupy Polsat Plus wzrosły w trzecim kwartale tego roku o 2,5 proc.Radek Jaworski Agencja FORUM
  • Grupa świadczy łącznie ponad 20 mln usług,
  • dynamicznie rozwija jedyną prawdziwą sieć 5G, w zasięgu której znajduje się już ponad 17 mln mieszkańców Polski,
  • wdrożyła nową identyfikację wizualną kluczowych marek,
  • uruchomiła dwa serwisy i aplikacje online - Polsat Box Go i Polsat Go,
  • przedłużyła prawa do PlusLigi i Tauron Ligi w siatkówce na kolejne 7 lat, do Ligi Mistrzów UEFA na trzy kolejne sezony 2021-2024, współpracę z CANAL+ dotyczącą dostępności kanałów CANAL+ SPORT3 i 4 z PKO BP Ekstraklasą w Polsat Box przez co najmniej dwa najbliższe sezony oraz umowę sponsorską z Polską Ligą Siatkówki na kolejne 7 lat,
  • uruchomiła wraz z ZE PAK największą w Polsce elektrownię słoneczną Brudzew o mocy 70 MWp,
  • rozpoczęła wypłatę rekordowej dywidendy za 2020 rok w wysokości 767 mln zł.
PUSTE

Najszybsza prawdziwa sieć 5G Polsce

Świat się zmienia i Grupa Polsat Plus razem z nim

Zielona energia

Konsolidacja wyników operacyjnych Netii i Premium Mobile

Skuteczna realizacja strategii multiplay

Silna pozycja na rynku TV i wydawców internetowych

Stabilne przychody i wynik EBITDA

  • Łącznie Grupa Polsat Plus świadczy ponad 20 mln usług płatnej telewizji, Internetu i telefonicznych.
  • Liczba klientów usług multiplay wzrosła o 105 tys. r/r (4 proc.) do 2,44 mln.
  • Liczba usług kontraktowych u klientów B2C wzrosła o 410 tys. (3,1 proc.) r/r do 13,5 mln.
  • Średniomiesięczny przychód od klienta kontraktowego (ARPU) dla usług B2C wzrósł do 68,6 zł (+5,7 proc. r/r).
  • Wskaźnik odejść klientów B2C (churn) jest na niezmiennie niskim poziomie 6,9 proc. w skali roku.
  • Wzrosła liczba usług prepaid - do 2,77 mln oraz ich ARPU - o 3, 1proc. r/r, do poziomu 16,4 zł.
  • Klienci Cyfrowego Polsatu i Plusa przetransferowali w ciągu 9 miesięcy ok. 1303 PB danych (wzrost o 19 proc. r/r).
  • Łączna liczba klientów B2B wynosi ok. 70 tys., a każdy z nich generuje średniomiesięcznie blisko 1,4 tys. zł przychodu.
  • Kanały Grupy Telewizji Polsat były w czołówce rynku oglądalności w grupie komercyjnej, osiągając wynik 24,3proc. w III kw. (8,7 proc. kanału głównego oraz 15,6 proc. kanałów tematycznych) i 24,2 proc. w pierwszych dziewięciu miesiącach roku (9 proc. kanału głównego oraz 15,3 proc. kanałów tematycznych).
  • Przychody Grupy Telewizji Polsat z reklamy telewizyjnej i sponsoringu rosły szybciej niż cały rynek reklamy TV. Zwiększyły się o 6,1 proc. r/r do 267 mln zł w III kw., a udział Grupy w rynku reklamy TV wzrósł do 28,8 proc. W pierwszych trzech kwartałach br. przychody Grupy wzrosły o 19,5 proc. do 869 mln zł, a udział w rynku reklamy telewizyjnej zwiększył się do 28,8 proc.
  • Wiodąca pozycja Grupy Polsat-Interia na rynku wydawców internetowych - 19,9 mln użytkowników miesięcznie oraz średniomiesięcznie ponad 2 mld odsłon serwisów internetowych Grupy.(1) Zmiana r/r skorygowana o deltę IC.  (2) EBITDA z pominięciem w 3Q’20 EBITDA NetCo oraz jednorazowych kosztów związanych z COVID-19 (w tym darowizn) w wysokości 3,3 mln zł oraz w 3Q21 jednorazowego efektu sprzedaży NetCo
Masz sugestie, uwagi albo widzisz błąd?