Grupa Robinson Europe S.A. coraz mocniejsza

O 25 proc. wzrósł eksport do krajów UE sprzętu wędkarskiego i artykułów sportowych Grupy Kapitałowej Robinson Europe S.A. Taki wynik odnotowano, w I kwartale 2013/2014 roku obrotowego, tj. za okres od 01.11.2013 r. do 31.01.2014 r. To efekt konsekwentnej rozbudowy oferty sprzedażowej, a także dywersyfikacji kierunków eksportu. Wiele wskazuje, że pozytywny trend zostanie utrzymany w przyszłości. Aktualnie trwają negocjacje z kolejnymi kontrahentami, oznacza to, że grupa ma realną szansę na rozwój działalności na zagranicznych rynkach.

O 25 proc. wzrósł eksport do krajów UE sprzętu wędkarskiego i artykułów sportowych Grupy Kapitałowej Robinson Europe S.A. Taki wynik odnotowano, w I kwartale 2013/2014 roku obrotowego, tj. za okres od 01.11.2013 r. do 31.01.2014 r. To efekt konsekwentnej rozbudowy oferty sprzedażowej, a także dywersyfikacji kierunków eksportu. Wiele wskazuje, że pozytywny trend zostanie utrzymany w przyszłości. Aktualnie trwają negocjacje z kolejnymi kontrahentami, oznacza to, że grupa ma realną szansę na rozwój działalności na zagranicznych rynkach.

Oferta naszej grupy kapitałowej jest systematycznie rozbudowywana, ponieważ staramy się reagować na zmienne zapotrzebowanie ze strony rynku, który potrzebuje nowości. W tym sezonie wprowadziliśmy już do obrotu cztery nowe serie wędzisk sygnowane marką Robinson, a kolejne dwie są w produkcji - mówi Paweł Busz, członek zarządu notowanej na rynku NewConnect spółki Robinson Europe S.A.

- Nasze produkty są dostępne w niemal całej Europie. Podstawowymi odbiorcami eksportowymi o ustabilizowanym i przewidywalnym poziomie obrotów są: Niemcy, Czechy, Słowacja i Chorwacja. Natomiast w sprzedaży sprzętu sportowego bardzo istotne znaczenie mają rynki wschodnie, ze szczególnym uwzględnienie Rosji. W tym aspekcie naszej działalności systematycznie wzrasta rola rynków krajów Unii Europejskiej, gdzie coraz częściej bezpośrednio docieramy do dużych sklepów, co pozytywnie wpływa na wzrost sprzedaży. Poszerzenie naszej oferty sprzedażowej umożliwiło wzrost aktywności biznesowej w okresie jesienno-zimowym, kiedy spada sprzedaż artykułów wędkarskich. Jestem przekonany, że podjęte działania spowodują zwiększenie przychodów grupy kapitałowej.

Reklama

Intensyfikacja działalności grupy Robinson Europe S.A. na zagranicznych rynkach nie oznacza zmniejszenia aktywności w obrębie w obrębie krajowego rynku, gdzie sprzedaż odbywa się wyłącznie w hurcie, a głównym odbiorcą są specjalistyczne sklepy wędkarskie. Nawiązane zostały także kontrakty handlowe z sieciami hipermarketów, gdzie sprzedawany jest głównie tańszy sprzęt z przewagą popularnych akcesoriów wędkarskich pod własną marką GoodFish.

Grupa Robinson S.A. konsekwentnie zwiększa zakres współpracy z portugalskim koncernem Sonae. Relacje biznesowe dotyczą sprzedaży artykułów sportowych i turystycznych sygnowanych marką Berg. Na Targach Bike Expo 2013 zaprezentowano kolekcję rowerową portugalskiej firmy Berg Cycles, której jest wyłącznym dystrybutorem na terenie Polski. Pierwsze zamówienia zostały już zrealizowane, m.in. do jednej z dużych sieci handlowych.

Dominującym podmiotem w grupie kapitałowej jest spółka Robinson Europe S.A. Firma wyspecjalizowała się w sprzedaży sprzętu wędkarskiego (kołowrotki, wędki, żyłki, haczyki, przynęty oraz inne akcesoria ). Są to produkty, wytwarzane ze znakiem towarowym Robinson, według projektów firmy, przez kilkudziesięciu czołowych producentów sprzętu wędkarskiego na świecie. Produkty wytwarzane pod marką Robinson są dostępne na rynku krajowym m.in. w około 800 sklepach wędkarskich.

W skład grupy kapitałowej wchodzi jeden podmiot zależny - Outdoorzy S.A. Firma oferuje produkty z branży turystycznej i sportowej. Jej działalność przyczyniła się do znacznego poszerzenia oferty handlowej grupy kapitałowej i umożliwiła wejście na nowy rynek handlu internetowego.

Opr. MM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »