Grupa TVN miała w III kw. 169,8 mln zł straty netto

Strata netto grupy TVN, przypadająca akcjonariuszom jednostki dominującej, wyniosła w III kwartale 2013 roku 169,8 mln zł i była większa od konsensusu na poziomie 145,7 mln zł straty - podał TVN w raporcie.

Zysk operacyjny grupy w III kwartale 2013 roku wyniósł 64,8 mln zł i był wyższy od średniej prognoz na poziomie 52,6 mln zł.

Zysk EBITDA wyniósł 82,6 mln zł i był wyższy od oczekiwań analityków na poziomie 73,1 mln zł.

Marża EBITDA TVN spadła do poziomu 26,6 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2013 r. w porównaniu do 27,2 proc. w analogicznym okresie 2012 r.

Skorygowany wskaźnik EBITDA TVN (z wyłączeniem udziału w stratach jednostek stowarzyszonych i z włączeniem dywidend od jednostek stowarzyszonych - PAP) wyniósł 91,2 mln zł w porównaniu z 84,7 mln zł w analogicznym okresie 2012 r. Skorygowana marża EBITDA wzrosła do 29,4 proc. w okresie trzech miesięcy zakończonych 30 września 2013 r. z 27,2 proc. w analogicznym okresie 2012 r.

Reklama

Przychody ze sprzedaży grupy TVN w III kwartale wyniosły 309,9 mln zł i były zgodne z konsensusem na poziomie 305,8 mln zł.

Przychody ze sprzedaży segmentu nadawania i produkcji telewizyjnej TVN spadły o 1,2 mln zł, czyli o 0,4 proc., do 303,1 mln zł z 304,3 mln zł w analogicznym okresie 2012 r.

"Przychody oraz EBITDA w trzecim kwartale były w pełni zgodne z naszymi oczekiwaniami i potwierdzają stabilizację rynku reklamy telewizyjnej w 2013 r." - powiedział cytowany w komunikacie prezes TVN Markus Tellenbach.

Po trzech kwartałach 2013 roku TVN miała 243,5 zł straty netto przypadającej na akcjonariuszy jednostki dominującej, 278,7 mln zł zysku EBIT, 337,9 mln zł zysku EBITDA oraz 1.093,5 mln zł przychodów ze sprzedaży.

Wskaźnik dług netto do EBITDA TVN na dzień 30 września 2013 r wyniósł 4,4x. Wysokość długu netto wyniosła z kolei 2.223 mln zł.

"Wzrost długu netto oraz jego stosunku do skorygowanej EBITDA w porównaniu do wyników na koniec zeszłego roku odzwierciedla głównie wpływ kosztów związanych z wczesnym wykupem obligacji Senior Notes 10,75 proc. Jednocześnie w wyniku pomyślnego refinansowania tych obligacji, dług brutto został obniżony o 807 milionów zł, podczas gdy średni koszt długu spadł do 7,5 proc." - podał TVN w komunikacie prasowym.

Platforma nc+ na dzień 30 września 2013 r. miała 2,2 mln abonentów. Miesięczne ARPU platformy z usług abonamentowych wyniosło 64,1 zł. Łączne przychody platformy nc+ w okresie dziewięciu miesięcy wyniosły 1.690 mln zł, zaś EBITDA 249 mln zł. Platforma w tym okresie poniosła koszty jednorazowe w wysokości ok. 79 mln zł.

Udział grupy TVN w stracie nc+ po trzech kwartałach 2013 r. wyniósł 7,3 mln zł. TVN miał również udział w zysku portalu Onet w wysokości 5,4 mln zł.

Platforma wideo na żądanie tvnplayer.pl w sierpniu 2013 r. osiągnęła miesięczną liczbę użytkowników na poziomie 946 tysięcy oraz 22,1 miliona odsłon. Średni, miesięczny czas spędzony przez użytkownika w sierpniu 2013 r. na tvnplayer.pl wyniósł ok. 6 godzin, według Megapanel PBI/Gemius.

- - - - -

W tygodniu zakończonym 03.11. udział TVN w oglądalności wyniósł 12,78 proc., Polsatu 11,21 proc.

W dniach od 28 października do 3 listopada udział TVN w oglądalności wyniósł 12,78 proc. wobec 13,54 proc. tydzień wcześniej. W przypadku Polsatu udział w oglądalności wyniósł 11,21 proc. wobec 11,95 proc. przed tygodniem - wynika z szacunkowych danych firmy Nielsen Audience Measurement.

W poniższej tabeli prezentujemy tygodniowe udziały w oglądalności dziesięciu najpopularniejszych stacji telewizyjnych w dniach 28.10-03.11.

Stacja    bieżący tydzień (proc.)  poprzedni tydzień (proc.)
TVP1                        12,20                      11,62
TVP2                        10,74                      11,04
Polsat                      11,21                      11,95
TVN                         12,78                      13,54
TVP Info                     1,42                       1,19
TVN24                        2,98                       3,04
TVN7                         3,37                       3,38
TV4                          2,94                       2,99
Puls                         3,82                       3,35
Polsat 2                     1,86                       1,78

Pomiar przeprowadzono dla grupy celowej: wszystkie osoby w wieku 4+.

- - - - -

W tygodniu zakończonym 03.11 TVN miał 88,75 mln zł wpływów z reklam, Polsat 73,14 mln zł

W dniach od 28 października do 3 listopada największy udział w wydatkach na reklamę wśród stacji TV zanotował TVN. Udział ten wyniósł 17,81 proc., co oznacza 88,75 mln zł wpływów. Drugie miejsce zajął Polsat z udziałem na poziomie 14,68 proc., czyli wpływami rzędu 73,14 mln zł - wynika z danych Nielsen Audience Measurement.

Na trzeciej pozycji uplasowała się TVP 1 z kwotą 41,93 mln zł, czyli 8,42 proc. udziału.

Czwarta była TVP 2, w przypadku której wpływy z reklamy wyniosły około 35,97 mln zł, co daje 7,22 proc. udziału.

Na piątym miejscu znalazła się Eska TV, której przychody reklamowe wyniosły 14,25 mln zł. Oznacza to, że miała 2,86 proc. udziału.

Łączna kwota wydatków poniesionych na reklamę w stacjach telewizyjnych wyniosła w tym okresie 498,29 mln zł wobec 496,85 mln zł tydzień wcześniej.

Szacunkowe dane Nielsen Audience Measurement zostały obliczone według oficjalnych cenników stacji TV.

- - - - -

TVN spodziewa się w '14 wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice

TVN spodziewa się w 2014 r. wzrostu rynku reklamy o niskiej jednocyfrowej dynamice. Spółka podtrzymuje również prognozę spadku rynku reklamy TV w 2013 roku o średniej jednocyfrowej dynamice - poinformował TVN w komunikacie prasowym.

- W czwartym kwartale nadal obserwujemy wysoki popyt na reklamę telewizyjną oraz stopniowy wzrost udziału sprzedaży czasu reklamowego wg cennika kosztem sprzedaży punktów ratingowych, co stanowi wyraźną wskazówkę dalszej poprawy sytuacji na rynku. Dlatego też zarząd podtrzymuje wcześniejsze oczekiwania na rok 2013 - powiedział cytowany w komunikacie Markus Tellenbach, prezes TVN.

- Jednocześnie postępująca poprawa sytuacji gospodarczej, która przekłada się na wzrost popytu i cen reklamy telewizyjnej pozwalają w chwili obecnej oczekiwać niskiego jednocyfrowego wzrostu rynku w przyszłym roku. Odbudowujący się rynek w połączeniu z naszym bilansem wzmocnionym dzięki udanemu refinansowaniu i częściowemu oddłużeniu powinny prowadzić do dalszej poprawy naszej rentowności operacyjnej i netto - dodał.

W październikowej rozmowie z PAP Piotr Tyborowicz, członek zarządu TVN powiedział, że rynek reklamy, na którym widać już pierwsze symptomy ożywienia, powinien być w czwartym kwartale 2013 roku wyraźnie lepszy niż w pierwszej połowie roku, a w 2014 roku może wzrosnąć w tempie jednocyfrowym.

Według szacunków TVN rynek reklamy telewizyjnej w Polsce w III kwartale spadł o 3,3 proc. w porównaniu do analogicznego okresu 2012 r. Udział TVN w rynku reklamy telewizyjnej netto, wzrósł do 34,5 proc. w III kwartale z 33,5 proc. w analogicznym okresie 2012 r.

W lutowym komunikacie TVN podał, że oczekuje spadku rynku reklamy telewizyjnej w 2013 o średniej jednocyfrowej dynamice.

Spółka podała wówczas również, że elastyczność bazy kosztowej Grupy TVN pozwala oczekiwać stabilizacji rentowności na poziomie porównywalnej EBITDA.

Ankietowani przez PAP przedstawiciele domów mediowych spodziewają się, że rynek reklamy TV w 2013 roku spadnie o ok. 4-7 proc.

Biznes INTERIA.PL na Twitterze. Dołącz do nas i czytaj informacje gospodarcze

PAP
Dowiedz się więcej na temat: TVN SA | Grupa TVN
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »