Haitong Bank obniża rekomendację dla LPP
W raporcie z 18 kwietnia Haitong Bank obniża rekomendację dla spółki LPP do SPRZEDAJ (z Neutralnej) i zmniejsza cenę docelową akcji do 4 621 PLN (wcześniej 5 050 PLN).
Rekomendację obniżono ze względu na zmniejszenie prognozowanego zysku EBITDA o 13 proc./16 proc./13 proc., odpowiednio w okresie 16E/17E/18E z powodu niezadowalających wyników sprzedaży i marży brutto w 1Q16 oraz przewidywanego nieuniknionego wzrostu kosztów sprzedaży, ogólnych i administracyjnych (SG&A) w przyszłości.
Dane za marzec 2016 r., przy słabych wynikach sprzedaży kolekcji wiosna-lato 2016 r., skłaniają analityków Haitong Bank do przekonania, że problemy LPP nie są spowodowane wyłącznie kursami walutowymi ale mają charakter bardziej fundamentalny. Dla przykładu: nasycenie i kanibalizacja w Polsce, zmiany strukturalne w handlu detalicznym spowodowane przez handel elektroniczny, spadek odwiedzalności sklepów oraz globalizacja, na której, zdaniem Haitong, więcej skorzystają bardziej globalne i prestiżowe marki, takie jak Zara, niż marki regionalne, jak Reserved.
Analitycy Haitong uważają, że LPP znalazła się obecnie w pułapce średniego rozmiaru, ponieważ regionalnie jest zbyt duża aby szybko się rozwijać organicznie ze względu na nasycenie rynku, ale nadal nie dysponuje wystarczającą świadomością marki, aby dobrze się rozwijać na arenie międzynarodowej. Haitong Bank zgadza się ze strategią otwarcia sklepu firmowego w Londynie, ale uważa także, że to zbyt mało i zbyt wolno, aby zmienić ogólną percepcję LPP na świecie, ponieważ świat handlu detalicznego szybko się zmienia.
Według wyliczeń Haitong Bank, jeśli chodzi o wskaźnik P/E w okresie 16E/17E spółka LPP jest notowana z premią 38 proc./25 proc. względem Inditexu i H&M, co zdaniem analityków Haitong Bank jest nieuzasadnione.
Autor raportu: Konrad Księżopolski, Szef Działu Analiz, Haitong Bank