Haitong Bank ogłasza nową strategię
Haitong Bank, należący w 100 procentach do notowanej na giełdach w Hongkongu i Szanghaju spółki Haitong Securities, rozpocznie w marcu 2017 roku realizację nowej strategii rozwoju pod hasłem "Haitong Bank 2025". Jej elementem będą zmiany w globalnej strukturze.
Celem inicjatywy jest dostosowanie działalności inwestycyjnej banku do nowych trendów kształtujących sektor, a także do aktualnych wyzwań na rynkach finansowych. Chiński bank opracował strategię, która wzmacnia jego relacje z Państwem Środka i uwypukla najbardziej wyróżniające elementy portfolio usług.
Głównym celem startegii jest stworzenie stabilnego i rentownego modelu biznesowego, zdolnego wspierać globalną strategię rozwoju Haitong Group.
Zmiany organizacyjne nie będą dotyczyć struktury oddziału Haitong Bank w Warszawie.
Haitong Bank jest pierwszym globalnym uczestnikiem rynków kapitałowych z właścicielem wywodzącym się z Azji, prowadzącym na taką skalę działalność w obszarze bankowości inwestycyjnej w Polsce. Posiadanie właściciela takiego jak Haitong jest ważnym wyróżnikiem na polskim rynku - umożliwia wykorzystanie jego doświadczenia brokerskiego zdobytego na giełdach w Chinach, a także wysokiej kapitalizacji Grupy. Haitong wypełnia ważną niszę w usługach bankowości inwestycyjnej w Polsce, budując most między rynkami Chin i Europy Środkowo-Wschodniej.
Model biznesowy "Haitong Bank 2025" koncentruje się na kliencie i jest oparty na trzech wyróżniających bank filarach biznesu: bankowości inwestycyjnej, obsłudze transakcji na rynkach kapitałowych oraz produktach alternatywnych. Bank będzie skupiał się na działalności na rynkach wschodzących, bliskich relacjach z Chinami oraz wzmacnianiu potencjału sprzedażowego i rozwoju oferty produktowej poprzez główne platformy dystrybucyjne w Londynie, Nowym Jorku i Szanghaju.
"Haitong Bank 2025" wprowadza również nową kulturę zarządczą i nowe wartości, którymi kierować się będzie instytucja, takie jak praca zespołowa, przejrzystość, odpowiedzialność, komunikacja, działalność pro-biznesowa oraz skuteczne zarządzanie budżetem. Głównym celem strategii jest stworzenie stabilnego i rentownego modelu biznesowego, zdolnego wspierać globalną strategię rozwoju Haitong Group.