Hoop planuje przejęcia

Producent napojów Hoop może mieć 73 mln zł EBITDA na koniec 2006 roku, jeśli w drugim półroczu utrzyma się dynamika wzrostu z pierwszych sześciu miesięcy. Spółka planuje przejęcia w ciągu najbliższych 2-3 lat - poinformował podczas środowego spotkania prasowego wiceprezes Hoop Marek Jutkiewicz.

Producent napojów Hoop może mieć 73 mln zł EBITDA na koniec 2006 roku, jeśli w drugim półroczu utrzyma się dynamika wzrostu z pierwszych sześciu miesięcy. Spółka planuje przejęcia w ciągu najbliższych 2-3 lat - poinformował podczas środowego spotkania prasowego wiceprezes Hoop Marek Jutkiewicz.

"EBITDA na koniec tego roku może wzrosnąć do 73 mln zł pod warunkiem, że utrzyma się dynamika wzrostu z pierwszego półrocza" - powiedział Jutkiewicz. "Dotychczasowe wyniki pokazują, że na koniec 2006 roku możemy osiągnąć rezultaty lepsze niż przed rokiem. Ten proces powinien być kontynuowany również w 2007 roku" - dodał. Wiceprezes podkreśla, że poprawa wyników w pierwszym półroczu 2006 roku jest efektem lepszej kontroli kosztów stałych oraz lepszych marż. Jutkiewicz zwraca również uwagę na już rozpoczęty proces obniżki cen cukru, które mogą spowodować zmniejszenie się kosztów spółki o około 20 mln rocznie.

Reklama

"Zgodnie z dyrektywami unijnymi w latach 2009-2010 ceny cukru powinny być niższe o 1 zł wobec aktualnych, a my zużywamy 20.000 ton cukru rocznie, zatem nasze koszty mogą spaść o około 20 mln zł. Jest to więc dla nas szansa na poprawę wyników" - powiedział. Po pierwszym półroczu 2006 roku Hoop miał 13,5 mln zł zysku netto, 45,7 mln zł EBITDA oraz 311 mln zł przychodów. W 2005 roku spółka osiągnęła 525,8 mln zł przychodów, 18,4 mln zł zysku operacyjnego oraz 6,2 mln zł zysku netto. Natomiast EBITDA wyniosła wówczas 49,5 mln zł. Wiceprezes spółki zwraca uwagę na lipiec, który był nietypowy w historii firmy, kiedy to przychody zdecydowanie przekroczyły 50 mln zł. "Sprzedaż samej wody smakowej wzrosła pięciokrotnie wobec lipca 2005 roku, a wody ogólnie blisko czterokrotnie" - powiedział Jutkiewicz. Hoop chce konsolidować rynek w ciągu najbliższych 2-3 lat. "Zamierzamy przejąć jak największą część rynku poprzez akwizycje w celu podniesienia wartości firmy. Jesteśmy zainteresowani głównie segmentem wód mineralnych oraz marek prywatnych w wodach" - powiedział Jutkiewicz. "Nie mamy zamkniętej listy firm do przejęcia, jednak skupiamy się aktualnie na polskim rynku. Na razie nie planujemy rozszerzania naszej działalności o soki. Jednak jeśli dojdzie do sprzedaży Horteksu to będziemy składać ofertę" - dodał. Hoop sprzedaje aktualnie wodę pod marką Arctic. Hoop podpisał w sierpniu przedwstępną umowę zakupu producenta koncentratów soków oraz napojów energetycznych R20 Paola. Wiceprezes dodał, że Paola będzie na razie jedyną marką soków w ofercie spółki. "Mam nadzieję, że połączenie naszej mocy sprzedażowej i znajomości marki Paola przyniosą dobre rezultaty" - powiedział Jutkiewicz. "W związku z tą transakcją nie zamierzamy podpisać żadnej umowy kredytowej. Zakładamy, że Paola w 2007 roku wpłynie na znaczną poprawę wyników grupy" - dodał. Jutkiewicz poinformował, że wyniki producenta soków będą konsolidowane najprawdopodobniej od czwartego kwartału. Hoop nadal jest zainteresowany upadłą Helleną i będzie chciał wziąć udział w przetargu na zakup jej majątku. "W dalszym ciągu jesteśmy zainteresowani aktywami spółki, chcemy być zaangażowani w to, co będzie się w Hellenie działo w najbliższym czasie" - powiedział Jutkiewicz. Hellena ma silniejszą pozycję na rynku w przypadku oranżady. Produkuje też np. 3-litrowe napoje gazowane, których nie ma w ofercie Hoopa. Zdaniem Jutkiewicza, jeśli przejęcie Helleny nie uda się, spółka będzie próbowała wprowadzić tego typu produkty w inny sposób. Wcześniej Jutkiewicz informował, że Hoop ma około 12 proc. udziału w rynku napojów gazowanych. Hoop cały czas prowadzi rozmowy w sprawie pozyskania inwestora strategicznego. Jednak Jutkiewicz nie chciał podać żadnych szczegółów. W grudniu ubiegłego roku Hoop poinformował, że prowadzi rozmowy o współpracy z ewentualnymi inwestorami strategicznymi, w wyniku której mogłoby dojść do podwyższenia kapitału zakładowego. Hoop rozpoczął działalność w 1992 roku w Bielsku Podlaskim od produkcji pierwszych napojów Hoop. Obecnie posiada zakłady produkcyjne w Bielsku Podlaskim oraz w Tychach i dzierżawi od swojej spółki zależnej zakład w Grodzisku Wielkopolskim.

INTERIA.PL/PAP
Dowiedz się więcej na temat: przejęcia | Marek | Nieplanowane
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »