III kwartał 2017 r. udany dla Libetu

Libet S.A. zanotował w trzech pierwszych kwartałach 2017 r. zysk netto Grupy na poziomie 0,07 mln zł wobec 4,63 mln zł straty z analogicznego okresu roku ubiegłego * Wynik EBITDA Grupy Libet za trzy kwartały 2017 r. wyniósł 24,04 mln zł, co oznacza wzrost o 23 proc. r/r * Spółka wypracowała w okresie styczeń-wrzesień 222,85 mln zł przychodów, właściwie tyle samo, co rok wcześniej * Grupa Libet sukcesywnie zwiększa liczbę kanałów sprzedaży. Aktualnie posiada 90 Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS) Platinium na terenie całego kraju.

Libet S.A. zanotował w trzech pierwszych kwartałach 2017 r. zysk netto Grupy na poziomie 0,07 mln zł wobec 4,63 mln zł straty z analogicznego okresu roku ubiegłego * Wynik EBITDA Grupy Libet za trzy kwartały 2017 r. wyniósł 24,04 mln zł, co oznacza wzrost 
o 23 proc. r/r * Spółka wypracowała w okresie styczeń-wrzesień 222,85 mln zł przychodów, właściwie tyle samo, co rok wcześniej * Grupa Libet sukcesywnie zwiększa liczbę kanałów sprzedaży. Aktualnie posiada 90 Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS) Platinium na terenie całego kraju.

W III kwartale 2017 r. Grupa Libet wypracowała zysk netto w wysokości 2,3 mln zł. Biorąc pod uwagę okres od stycznia do września, Libet wyszedł na plus (0,07 mln zł), podczas gdy rok wcześniej odnotował stratę na poziomie 4,63 mln zł. Wynik EBITDA w okresie dziewięciu pierwszych miesięcy br. wyniósł 24,04 mln zł i był wyższy o 23 proc. w stosunku do analogicznego okresu poprzedniego roku. W samym III kw. zysk EBITDA wyniósł 10,39 mln zł i był na zbliżonym poziomie do roku poprzedniego (10,97 mln zł). Przychody Grupy w III kwartale br. wyniosły 93,74 mln zł i były o 1,6 mln zł wyższe r/r. W trzech pierwszych kwartałach obroty sięgnęły 222,85 mln zł i były na jednakowym poziomie wobec analogicznego okresu ubiegłego roku.

Reklama

- Wypracowane wyniki finansowe w III kwartale są dla nas zadowalające, natomiast biorąc pod uwagę trzy pierwsze kwartały wciąż widać skutki opóźnionego startu sezonu. Stale pracujemy nad poprawą efektywności, czego rezultatem jest bardzo wyraźna poprawa wyników w 2017 r. W kolejnych okresach sprzyjać nam powinna poprawiająca się koniunktura gospodarcza, przyspieszenie w realizacji inwestycji unijnych, a także wybory samorządowe w 2018 r., które w przeszłości bardzo pozytywnie wpływały na sprzedaż naszych produktów - tłumaczy Thomas Lehmann, Prezes Zarządu Libet S.A.

W minionym okresie Libet nadal skupiał się na produktach Premium, których udział w przychodach ogółem wyniósł 46 proc. W tegorocznym katalogu Libet zaoferował prawie 30 nowości, uzupełniając ofertę o nową grupę produktów Libet Tools oraz obrzeża Libet Bord. W III kwartale 2017 r. Grupa Libet skupiała się również na sprzedaży w segmencie wysokomarżowych produktów Premium wprowadzając kolejne innowacyjne wzory.

Libet sukcesywnie kontynuuje rozwój sieci sprzedaży i dystrybucji poprzez sieć klientów Platinium, zwiększając liczbę Partnerskich Punktów Sprzedaży Platinium do 90 z ogrodami wystawowymi,

na terenie całego kraju. Dzięki stopniowemu zwiększaniu dostępności PPS Platinium Spółka jest

w stanie zapewnić końcowym klientom dostępność swoich produktów na terenie kraju. Poprzez wzmacnianie współpracy z PPS Platinium Libet konsekwentnie umacnia pozycję w najważniejszym dla Spółki segmencie produktów Premium.

Spółka systematycznie inwestuje w relacje z wykonawcami i architektami, m.in. poprzez uruchomienie i ciągłe udoskonalanie aplikacji Libet Inspiracje, która daje dostęp do dziesiątek zdjęć realizacji

na produktach Libet.

O LIBET S.A.

Libet S.A. to największy producent kostki brukowej w Polsce oraz niekwestionowany lider rynku produktów Premium. Spółka prowadzi obecnie produkcję w 15 zakładach produkcyjnych na 26 liniach produkcyjnych i obróbczych. Zakłady produkcyjne Libet S.A. wyróżniają się wysokim poziomem automatyzacji procesów produkcyjnych. Grupa prowadzi produkcję w oparciu o nowoczesne technologie, wysokiej jakości surowce oraz przy zachowaniu wyjątkowej dbałości o aspekty bezpieczeństwa pracy. Libet posiada również stabilną i zdywersyfikowaną sieć dystrybucji opartą przede wszystkim o najbardziej rozpoznawalną wśród producentów kostki brukowej w Polsce sieć Partnerskich Punktów Sprzedaży (PPS). Spółka prowadzi także sprzedaż bezpośrednią skierowaną

do firm zajmujących się budownictwem drogowym oraz do hurtowni i firm ogólnobudowlanych.

Opr. KM

INTERIA.PL
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »