INNO-GENE podwoi udział w polskim rynku badań genetycznych

Lider polskiego rynku badań genetycznych opublikował strategię na najbliższe trzy lata. Inno-Gene planuje skoncentrować się na rozwoju oferty wysoko marżowych testów genetycznych wykonywanych najnowocześniejszą technologią - NGS (ang. Next Generation Sequencing). Realizacja strategii ma na celu podwojenie przez Inno-Gene udziału w rynku badań genetycznych w Polsce (z szacowanych 6 proc. w 2015 r. do 12 proc. w 2018 r.) przy założeniu, że w tym czasie wartość tego rynku wzrośnie do oczekiwanych 200 mln zł (wzrost o 150 proc. wobec szacunków na 2015 r.).

Lider polskiego rynku badań genetycznych opublikował strategię na najbliższe trzy lata. Inno-Gene planuje skoncentrować się na rozwoju oferty wysoko marżowych testów genetycznych wykonywanych najnowocześniejszą technologią - NGS (ang. Next Generation Sequencing). Realizacja strategii ma na celu podwojenie przez Inno-Gene udziału w rynku badań genetycznych w Polsce (z szacowanych 6 proc. w 2015 r. do 12 proc. w 2018 r.) przy założeniu, że w tym czasie wartość tego rynku wzrośnie do oczekiwanych 200 mln zł (wzrost o 150 proc. wobec szacunków na 2015 r.).

Realizacja strategicznych celów ma doprowadzić do umocnienia Inno-Gene na pozycji lidera polskiego rynku badań genetycznych, ze szczególnym uwzględnieniem rynku badań wykonywanych technologią NGS. Doprowadzić ma to jednocześnie do istotnego wzrostu marż. Marża brutto ze sprzedaży wzrosnąć ma z 3 proc. w 2014 r. do prawie 40 proc. w roku 2018.

- Badania wykonywane technologią NGS będą głównym czynnikiem wzrostu firmy w kolejnych latach. Już teraz charakteryzują się one dużo wyższą marżowością od testów wykonywanych przy użyciu tradycyjnych technologii. Oczekujemy jednak, że wraz ze wzrostem sprzedaży działać zacznie efekt skali, przez co marże dodatkowo wzrosną. Koszt wykonania badania genetycznego jest jednakowy, niezależnie czy bada się próbkę jednego, czy kilkudziesięciu klientów - mówi Jacek Wojciechowicz, prezes zarządu i największy akcjonariusz Inno-Gene SA.

Reklama

- Jednocześnie, ze względu na skrócenie czasu oczekiwania na wynik badania, rosnąć będzie nasza konkurencyjność. Dziś często czekamy z rozpoczęciem analizy na zebranie większej ilości próbek, by nasze urządzenia nie robiły "pustych przebiegów" - dodaje.

Podstawą do stworzenia strategii była analiza globalnych trendów w branży oraz rozwoju dojrzałych rynków zagranicznych. Niezależne opracowania wskazują, że w kolejnych latach globalny rynek badań NGS będzie rozwijał się dwu-trzykrotnie szybciej niż rynek badań genetycznych ogółem.

Spółka planuje finansować działania związane z realizacją strategii ze środków własnych, dotacji unijnych oraz finansowania zewnętrznego. Inno-Gene posiada duże doświadczenie w pozyskiwaniu dotacji. W latach 2007-2015 Spółka pozyskała ok. 33 mln zł, które zostały przeznaczone na sfinansowanie 12 projektów. Inno-Gene oczekuje, że do zakończenia aktualnego budżetu unijnego w 2020 r. zdoła pozyskać podobną kwotę.

Opr. MD

INTERIA.PL
Dowiedz się więcej na temat: INNOGENE
Reklama
Reklama
Reklama
Reklama
Strona główna INTERIA.PL
Polecamy
Finanse / Giełda / Podatki
Bądź na bieżąco!
Odblokuj reklamy i zyskaj nieograniczony dostęp do wszystkich treści w naszym serwisie.
Dzięki wyświetlanym reklamom korzystasz z naszego serwisu całkowicie bezpłatnie, a my możemy spełniać Twoje oczekiwania rozwijając się i poprawiając jakość naszych usług.
Odblokuj biznes.interia.pl lub zobacz instrukcję »
Nie, dziękuję. Wchodzę na Interię »